Minkälainen projekti on Fiesta ST:n (vm. 2005) pakosarjan vaihto?
On tarkoitus laittaa alkuperäisen tilalle Milltekin EVO 4-1 pakosarja, onko siitä jollain asennuskokemusta?
Alkuperäinen pakosarjahan lähtee 2:ssa osassa irti (käyrät lohkolta erikseen ja haitariosuus ennen katalysaattoria erikseen), ja Milltekin pakosarja on yhtäpuuta koko möntti.
Pumaspeedin sivuilla on asennusvinkkinä mm. seuraavaa:
... Irrota vaihdelaatikon alempi tuenta (stabilizer)...
... Irroita moottorin tuenta jakoketjun puolelta (ja joku "PS tank lid")...
... Käännä moottoria alas ja eteen...
Tarkempi ohjeistus sivun alareunassa:
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails. ... ductID=337
Ohjeistuksessa on muutakin, mutta näillä uuden pakosarjan PITÄISI mennä paikalleen yläkautta(??)
Ennen kun ryhdyn moiseen hommaan niin kertokaa vinkkejä mitä kannattaa/ pitää ottaa huomioon, ja eritoten mitä ei kannata tehdä...
KIITOS jo etukäteen
Fiesta ST150 -05 pakosarjan vaihto?
Re: Fiesta ST150 -05 pakosarjan vaihto?
Lisään tuohon että itellä joutu ainaki lämpösuojia vääntämään pois tieltä ettei ota kiinni.
Kannattaa laittaa samalla kertaa se miltekin cattikin..ite laitoin se viimisenä ja siitä tuntu olevan eniten hyötyä. Eikä se cat-bäkkikään hassumpi ole. Itellä on se non-resonated ja aika hiljanen on normi ajossa.
Kannattaa laittaa samalla kertaa se miltekin cattikin..ite laitoin se viimisenä ja siitä tuntu olevan eniten hyötyä. Eikä se cat-bäkkikään hassumpi ole. Itellä on se non-resonated ja aika hiljanen on normi ajossa.
Re: Fiesta ST150 -05 pakosarjan vaihto?
Vaihdoitko siis pakosarjan itse?
Menikö yläkautta (helpostikin), oliko noista pumaspeedin vinkeistä todellisuudessa mihinkään?
Tarviiko lohkolämmittimen vastusta irroittaa (ja sen takia vesiä laskea pois), kun alhaalta katsottuna näyttäis olevan juuri "sopivasti" tiellä... ainakin jos alakautta meinaa asentaa??
Näköjään menee sitten mulla samassa järjestyksessä, eli katilta taaksepäin on jo vaihdettu Milltekin tuotteisiin (samainen non-resonated -versio).
Meinasin (ehkä sitte tyhmyyksissäni) että laitan sen katin sitten jossain vaiheessa myöhemmin...
Menikö yläkautta (helpostikin), oliko noista pumaspeedin vinkeistä todellisuudessa mihinkään?
Tarviiko lohkolämmittimen vastusta irroittaa (ja sen takia vesiä laskea pois), kun alhaalta katsottuna näyttäis olevan juuri "sopivasti" tiellä... ainakin jos alakautta meinaa asentaa??
Näköjään menee sitten mulla samassa järjestyksessä, eli katilta taaksepäin on jo vaihdettu Milltekin tuotteisiin (samainen non-resonated -versio).
Meinasin (ehkä sitte tyhmyyksissäni) että laitan sen katin sitten jossain vaiheessa myöhemmin...
Re: Fiesta ST150 -05 pakosarjan vaihto?
En vaihtanu ite. paikallinen luottokorjaamo hoiti asennuksen. en muista miten ne sen tarkalleen asensi mutta vanhan putkiston ne joutu pilkkomaan että sen sai pois sieltä. Siis katilta taaksepäin.
laita suoraan se niiden ohjelmakin tilaukseen sieltä. 8)
sittenhän siihen kannattaa laittaa se isompi kaasuläppäkin. Sekä k&n 57i. sekä bilsteinin b12 alusta. Sekä taka-akselin levityspalat. ja powerflexin puslat joka koloon. Sekä toissapäivänä omaani laitettu powerflexin moottorin vääntökumit, oli vakio kumit jo riekaleina.
Mitähän muuta
laita suoraan se niiden ohjelmakin tilaukseen sieltä. 8)
sittenhän siihen kannattaa laittaa se isompi kaasuläppäkin. Sekä k&n 57i. sekä bilsteinin b12 alusta. Sekä taka-akselin levityspalat. ja powerflexin puslat joka koloon. Sekä toissapäivänä omaani laitettu powerflexin moottorin vääntökumit, oli vakio kumit jo riekaleina.
Mitähän muuta

Re: Fiesta ST150 -05 pakosarjan vaihto?
Mulla oli sellanen 4-2-1 ja tuolla pumaspeedin ohjeella pääsee jo pitkälle.
Putkiston jouduin kans itse pilkkomaan palasiksi,kun ei se tahtonut sieltä muuten tulla ulos.
Suosittelen Cosworth:in nokkia ja ohjelmistoa.
Tota 4-2-1 sarjaa ei taideta enää edes myydä,kun siinä oli jotain ongelmia tullut,että se on alkanut vuotamaan "kiina tuotantoa"
Putkiston jouduin kans itse pilkkomaan palasiksi,kun ei se tahtonut sieltä muuten tulla ulos.
Suosittelen Cosworth:in nokkia ja ohjelmistoa.
Tota 4-2-1 sarjaa ei taideta enää edes myydä,kun siinä oli jotain ongelmia tullut,että se on alkanut vuotamaan "kiina tuotantoa"
Re: Fiesta ST150 -05 pakosarjan vaihto?
Itellä omistuksessa 2008 vuoden Fiesta st ja siitä pitäisi kanssa putkistoa uusia. Mistä porukka on tilannut noita Milltekin tai muun merkkisiä pakoputkistoja omiin fiestoihin? Ei tosiaan olisi tarkoitus saada muutakuin catback ja mikä olisi hyvä vaihtoehto?