1.4 cvh virittämisestä?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jogiin
Viestit: 224
Liittynyt: 01 Elo 2007 15:20
Paikkakunta: Anjalan perämettä

1.4 cvh virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja Jogiin »

Mitähän mahtaa tommosella 1.4 cvh:lla olla tehon kestoa?
Joo ja ennen kun tulee mitään että miks ei saman tien 1.6 niin siihen on omat syynsä ja ne ei liity tähän mitenkään :D
Kuulostaa älyvapaalle touhulle mutta onko se aina oltava muodin mukanen :lol:
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: 1.4 cvh virittämisestä?

Viesti Kirjoittaja nestori »

1.3cvh ja 1.6 cvh on paremmat lähtökohdat koko hommalle, kestää mitä kestää jos on ehjä kone, vapari vai turbotettu.

Nuorena ja rikkaana laitoin 1.4:een CVH22 nokan burtonpowerilta + nostajat, kiillottelin venttiilien varret, hioin seetipinnat ja hioin pahimmat kynnykset imukanavista niin kyllähän siitä pirteempi tuli. Samalla pistin 1.6:n cvh:n kaasarin. Ikinä en sitä katsastaa yrittänyt tuolla setupilla enkä varsinkaan penkittää, rahaakin meni ihan riittämiin (oisko nokka ollut joku 250e, nostajat ~100e, muut hilppeet ja tiivisteet 50e ja se ajan määrä mikä tohon meni... ei mitään järkeä, mutta kivahan sitä oli kokeilla).

Sit ostin xr3i:n raadon 250e josta tekniikka omaan autoon, "voimaa" oli ihan eri tavalla. Ajelin sillä auringonlaskuun kunnes omaviritteinen bensalinjan liitos antoi periksi. Sit kyllästyin ja pistin vakiokamat autoon ja kiertoon.
Kuga PHEV
Vastaa Viestiin