Tehoton eberi/webasto
Tehoton eberi/webasto
Ensimmäistä kertaa olen ylpeä polttoainekäyttöisen lämmittimen omistaja (mikälie sitten onkaan merkiltään. 2006 Ford Galaxy Diesel, menee päälle sieltä mittaritaulun menuista Aux heater jne...).
Harmi vain että tuo tuntuu ensimmäisten käyttökertojen jälkeen aikas tehottomalta lelulta. Onkos ne oikeasti tuollaisia vai onkos omassa jotain häikkää?
Jos vaikka asetan lähtöajaksi 8:00 ja ulkona -4 astetta niin kasilta tuulilasin yläreunassa on pieni kaistale sulaa ja muuten koko koppero on aivan umpijäässä. Suuttimista tulee kyllä haaleaa ilmaa, mutta ei tuota lämmittimeksi oikein kehtaa sanoa.
Bilteman tupakansytyttimeen tökättävä halpis-akkumittari kertoisi että akussa voisi olla enemmänkin hönkää, joten voisiko tuo lämmitin kytkeä itsensä pois kun akku alkaa hyytymään?
Harmi vain että tuo tuntuu ensimmäisten käyttökertojen jälkeen aikas tehottomalta lelulta. Onkos ne oikeasti tuollaisia vai onkos omassa jotain häikkää?
Jos vaikka asetan lähtöajaksi 8:00 ja ulkona -4 astetta niin kasilta tuulilasin yläreunassa on pieni kaistale sulaa ja muuten koko koppero on aivan umpijäässä. Suuttimista tulee kyllä haaleaa ilmaa, mutta ei tuota lämmittimeksi oikein kehtaa sanoa.
Bilteman tupakansytyttimeen tökättävä halpis-akkumittari kertoisi että akussa voisi olla enemmänkin hönkää, joten voisiko tuo lämmitin kytkeä itsensä pois kun akku alkaa hyytymään?

-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tehoton eberi/webasto
Mitenkäs pitkään lämmitin on saanut pöhistä?
Nuo kun yleensä lämmittävät jäähdytysnesteen. Sisäpuhallin taas saa lämpönsä siitä jäähdytysnesteestä, joten vie aikansa, ennen kuin sisälle alkaa tulla lämmintä.
Diesel-fordeissa sen lämmittimen ensisijainen tarkoitus on pitää kone normaalissa
käyntilämpötilassa kovilla pakkasilla, kun koneen oma hukkalämpö ei siihen riitä.
Se sisäilman lämmitys on toissijaista, joskin kätevää.
Nuo kun yleensä lämmittävät jäähdytysnesteen. Sisäpuhallin taas saa lämpönsä siitä jäähdytysnesteestä, joten vie aikansa, ennen kuin sisälle alkaa tulla lämmintä.
Diesel-fordeissa sen lämmittimen ensisijainen tarkoitus on pitää kone normaalissa
käyntilämpötilassa kovilla pakkasilla, kun koneen oma hukkalämpö ei siihen riitä.
Se sisäilman lämmitys on toissijaista, joskin kätevää.
Re: Tehoton eberi/webasto
ainakin jälkiasennus lämmittimissä kun kääntää koetaulusta lämpötilan säätimet täysille ennen auton sammuttamista niin läpät jää levälleen, ja seuraavana aamuna kun eberi pöhisee niin on ainakin mahdollisuus työntää maksimi määrä ilmaa kabiiniin. Ja noi säätää käsitykseni mukaan omaa tehoansa lämpötilan mukaan.
edit: niin ja onhan tuossa Galaxyssä noita lämmitys kuutioitakin suht paljon.
edit: niin ja onhan tuossa Galaxyssä noita lämmitys kuutioitakin suht paljon.

Ford #11
Re: Tehoton eberi/webasto
En osaa sanoa kuinka kauan auto puhisee tuolla pihalla ennen lähtöä, kun ei siellä tarkene yöpuvussa kyykkiä...Muistaakseni ohjekirjan mukaan se säätyy ulkolämpötilan mukaan eli pyrkii saamaan auton - tai siis tosiaan moottorin lähtövalmiiksi astettuun aikaan mennessä.
Autossa kun on automaatti-ilmastointi niin noiden suuttimien asennosta ei ole oikein hajuakaan. Kaipa se hoitelee niitä itse, mutta täytyy kokeilla jos ennen sammuttamista laittaisi "täyshönkää tuulilasiin" ja katsoa jos auttaisi.
Huomasin noita menuja tonkiessa että siellä on vielä erillinen "aux heater" -kohta, jonka saa päälle ajon aikana. Ilmeisesti kyseessä on siis ajonaikainen lisälämmitys kun moottori ei turhia lämmittele. Monilla näyttää tulleen myös ongelmia akun kanssa kun tuon on päälle laittanut, joten tytynee ottaa taksin ja hinurin numerot puhelimeen ja opiskella jälleen akkulaturin käyttöä...
Onhan tuossa miehistönkuljetusautossa noita kuutioita vähän liikaakin ainakin silloin kun niitä yritetään lämmittää...Onneksi tuulilasin lämmitin on niin tehokas että pihvit voisi paistaa.
Autossa kun on automaatti-ilmastointi niin noiden suuttimien asennosta ei ole oikein hajuakaan. Kaipa se hoitelee niitä itse, mutta täytyy kokeilla jos ennen sammuttamista laittaisi "täyshönkää tuulilasiin" ja katsoa jos auttaisi.
Huomasin noita menuja tonkiessa että siellä on vielä erillinen "aux heater" -kohta, jonka saa päälle ajon aikana. Ilmeisesti kyseessä on siis ajonaikainen lisälämmitys kun moottori ei turhia lämmittele. Monilla näyttää tulleen myös ongelmia akun kanssa kun tuon on päälle laittanut, joten tytynee ottaa taksin ja hinurin numerot puhelimeen ja opiskella jälleen akkulaturin käyttöä...
Onhan tuossa miehistönkuljetusautossa noita kuutioita vähän liikaakin ainakin silloin kun niitä yritetään lämmittää...Onneksi tuulilasin lämmitin on niin tehokas että pihvit voisi paistaa.

-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tehoton eberi/webasto
Varmaan tuollaiset puoli tuntia saisi pöhistä näillä keleillä. Kylmemmällä pidempään pariin tuntiin asti.Pikke kirjoitti:En osaa sanoa kuinka kauan auto puhisee tuolla pihalla ennen lähtöä, kun ei siellä tarkene yöpuvussa kyykkiä...
Muistan kuulleeni nyrkkisääntönä, että suunnilleen yhtä kauan pitäisi ajaa, kuin mitä lämmitin pöhisee ennen käynnistystä, ettei akku menisi tyhjäksi.Pikke kirjoitti: Monilla näyttää tulleen myös ongelmia akun kanssa kun tuon on päälle laittanut, joten tytynee ottaa taksin ja hinurin numerot puhelimeen ja opiskella jälleen akkulaturin käyttöä...
Re: Tehoton eberi/webasto
focuksen vakio eberi maksimi aikakin on noi puoli tuntia jonka jälkeen sammuu vaikka mikä olis. Ei näitä paria tuntia pidetä ikinä päällä. Vaimon autossa jälki asennus lämmitin jossa 40 min maksimi aika jonka jälkeen sammuu lähti tai ei. kyllä puolen tunnin jälkeen auto on jo lämmin kelissä kuin kelissä. 10-15 min riittää näillä keleillä.
Huomaako moottorin lämpömittarissa heti käynnistyksessä että kone olis jo lämmin? Focuksessa näyttää selkeästi jo n.70 astetta lämpöjä moottorille puolen tunnin lämmityksen jälkeen.
Huomaako moottorin lämpömittarissa heti käynnistyksessä että kone olis jo lämmin? Focuksessa näyttää selkeästi jo n.70 astetta lämpöjä moottorille puolen tunnin lämmityksen jälkeen.
Ford #11
Re: Tehoton eberi/webasto
Miten AUX HEATERin pitäis mennä päälle? Minulla lukee sitkeästi "AUX HEATER OFF" mittaristossa ja olen huomannut, että nyt kun on ollut lähes -10 pakkasia niin moottori ei saavuta optimilämpötilaa. Ostin auton toukokuussa, joten en ole aikasemmin osannut kaivata lämmitintä.Diesel-fordeissa sen lämmittimen ensisijainen tarkoitus on pitää kone normaalissa
käyntilämpötilassa kovilla pakkasilla, kun koneen oma hukkalämpö ei siihen riitä.
Se sisäilman lämmitys on toissijaista, joskin kätevää.
Siitä viiksen pään nappulastakaan lämmitin ei mene päälle "ON" tilaan.
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tehoton eberi/webasto
1) Onko siellä se lisälämmitin konepellin alla?
2) Onko lämmitin kunnossa?
2) Onko lämmitin kunnossa?
Re: Tehoton eberi/webasto
Auto myytiin mielestäni minulle niin että olisi Eberiturboruuvi kirjoitti:1) Onko siellä se lisälämmitin konepellin alla?
2) Onko lämmitin kunnossa?

Kunnosta en osaa sanoa mitään, eka lisälämmitin minulla ylipäänsä.
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tehoton eberi/webasto
Arvelisin, että tulipellissä melko keskellä 20-30 cm yläreunasta. Ainakin -99 1.8 TD:ssä on.
Joku tuon tyyppinen murikka (voi olla kupera yäpuolikin - riippuu mallista):

Ai niin, tuli mieleen, että ei kai mikään lämpötila-anturi ole rikki...
Kait sen AUX HEATERin pitäisi muutoin mennä ON-tilaan, vaikka sitten
käynnistymisyrityksen jälkeen menisikin takaisin OFF-tilaan.
Tiedätkö minkä mallinen lämppäri sen pitäisi olla? D5WZ vai D5WS?
Joku tuon tyyppinen murikka (voi olla kupera yäpuolikin - riippuu mallista):

Ai niin, tuli mieleen, että ei kai mikään lämpötila-anturi ole rikki...
Kait sen AUX HEATERin pitäisi muutoin mennä ON-tilaan, vaikka sitten
käynnistymisyrityksen jälkeen menisikin takaisin OFF-tilaan.
Tiedätkö minkä mallinen lämppäri sen pitäisi olla? D5WZ vai D5WS?
Re: Tehoton eberi/webasto
turboruuvi kirjoitti:Arvelisin, että tulipellissä melko keskellä 20-30 cm yläreunasta. Ainakin -99 1.8 TD:ssä on.
Joku tuon tyyppinen murikka (voi olla kupera yäpuolikin - riippuu mallista):
Ai niin, tuli mieleen, että ei kai mikään lämpötila-anturi ole rikki...
Kait sen AUX HEATERin pitäisi muutoin mennä ON-tilaan, vaikka sitten
käynnistymisyrityksen jälkeen menisikin takaisin OFF-tilaan.
Tiedätkö minkä mallinen lämppäri sen pitäisi olla? D5WZ vai D5WS?
Löytyihän se lämmitin tai siis sain sen viimein päälle ajotietsikastateik kirjoitti:


Konehuoneesta en sitä vielä löytänyt, mutta pitää koittaa etsiä kuvan mukaista laitetta, ellei sitten ole mottorin muovien alla piilossa.
Re: Tehoton eberi/webasto
No nyt auto oli sitten huollossa ja tuli ankara tuomio: Ohjainyksikkö tod.näk. rikki.
Lupasivat vielä selvitellä asiaa, mutta tulee maksamaan varmasti niin paljon että pelkkä hinnan miettiminenkin saa auton sisätilat lämpiämään...

Lupasivat vielä selvitellä asiaa, mutta tulee maksamaan varmasti niin paljon että pelkkä hinnan miettiminenkin saa auton sisätilat lämpiämään...

Re: Tehoton eberi/webasto
Vihdoinkin monen mutkan jälkeen webasto on "kunnossa". Huollossa vaihtoivat kokonaan uuden laitteen eikä maksanut kuin 600 euroa (onneksi auton myynyt autokauppias tuli 50% vastaan vaikka kaupoista jo lähes 6 kk). En tiedä saako täällä mainostaa, mutta suuret kiitokset Turun Autopilotille vastuunsa kantamisesta.
Samalla kun merkkihuollossa vaihtoivat webaston niin saivat sössittyä jäähdytinnesteen kiinnityksen niin että auto tiputti mehut allensa. Uusi käynti merkkihuollossa ja tuokin saatiin virityksillä kuntoon.
Nyt kokeilin webastoa niin että oli akkulaturikin kiinni (tuo akku on näköjään vanha ja väsynyt eikä käynnistä autoa muutaman lämmityksen jälkeen). Ulkona pakkasta about 10 astetta, komiasti puhisee ja savua nousee. Auton sisätilan suuttimista nousee lämmintä ilmaa (max n. 40 asteista), mutta ei tuo näköjään riitä laseja sulattamaan. Kuuluisikohan sen puhaltaa ilmaa ympäri kabiinia (jokin tuuletin pyörisi siis) vai pelkästään hönkiä tuolla tavalla että suuttimien yläpuolelle tulee sulat kohdat?
Kyllähän tuollakin tosin jo pärjää kun kone sentään lämpeää ja ajon aikana ilman saa kiertämään. Seuraavaksi vielä paikoilleen kiinteä akkulaturi ja mahdollisesti uusi akku, jotta uskaltaa webastoa käyttääkin.
Samalla kun merkkihuollossa vaihtoivat webaston niin saivat sössittyä jäähdytinnesteen kiinnityksen niin että auto tiputti mehut allensa. Uusi käynti merkkihuollossa ja tuokin saatiin virityksillä kuntoon.
Nyt kokeilin webastoa niin että oli akkulaturikin kiinni (tuo akku on näköjään vanha ja väsynyt eikä käynnistä autoa muutaman lämmityksen jälkeen). Ulkona pakkasta about 10 astetta, komiasti puhisee ja savua nousee. Auton sisätilan suuttimista nousee lämmintä ilmaa (max n. 40 asteista), mutta ei tuo näköjään riitä laseja sulattamaan. Kuuluisikohan sen puhaltaa ilmaa ympäri kabiinia (jokin tuuletin pyörisi siis) vai pelkästään hönkiä tuolla tavalla että suuttimien yläpuolelle tulee sulat kohdat?
Kyllähän tuollakin tosin jo pärjää kun kone sentään lämpeää ja ajon aikana ilman saa kiertämään. Seuraavaksi vielä paikoilleen kiinteä akkulaturi ja mahdollisesti uusi akku, jotta uskaltaa webastoa käyttääkin.

-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tehoton eberi/webasto
Luulisin, että juuri noin sen kuuluu toimia, ellei lämmityslaitteen puhallin ole päällä.
Ebukkahan lämmittää jäähdytysnesteen.
Ebukkahan lämmittää jäähdytysnesteen.
Re: Tehoton eberi/webasto
Itketääs nyt vanhaan ketjuun. Elämäni ensimmäinen polttoainelämmittimellä varustettu auto, enkä oikein pääse tosta jyvälle. Ilmeisesti ei toimi yllättäen ainakaan kunnolla.
Kun lähtee ajelemaan kylmällä koneella, niin kuuluu naksutusta ja huminaa, eli kuulostaa siltä että ilma liikkuu polttokammiossa. Haisee myös naftalta/pakokaasulta, eli ainakin kovasti yrittää käynnistyä. Kun pistää kaukosäätimestä päälle että auto lämpenisi ennen ajoon lähtöä, niin välillä lähtee humisemaan, välillä taas ei, ja ainakaan auton sisätilat eivät pahemmin lämpene. Auton oma ilmastointi/tuuletus lähtee kyllä hyrräämään, mutta eipä se paljon lohduta jos ei polttokammiossa tapahdu mitään. Ainakin joskus olen kyllä myös nähnyt pakokaasua auton alta, eli on siellä ainakin yritetty palaa.
Kun yrittää kaukosäätimestä lukea vikakoodeja (painaa molempia nuolia samaan aikaan), tulee näyttöön "ndiA" eli:
• No diagnosis cable connected.
• No diagnosis data available at present.
Onko ideoita, vai otanko pura ja kasaa-harjoituksen ja sen jälkeen heitän koko vehkeen verkonpainoksi ja asennutan wanhan kunnon lohkolämppärin? Kiva laitehan tää olisi jos toimisi, mutta ilmeisesti aika paskoja nää on toimimaan
edit: Juttelin näiden kanssa taistelleen työkaverin kanssa, ja arveli että liekkivahti on nokinenpaskainen ja tarvitsee joko putsauksen tai vaihdon. Katsotaan jos tässä elämässä jaksaisi tämän sielunelämään perehtyä. Missähän moinen pönttö edes sijaitsee... Eiköhän se löydy kun saa auton nosturille.
edit: Pistin töistä lähtiessä päälle noin varttia ennen kuin lampsin autolle. Kun tulin autolle, kuului lupaava pöhinä ja eberin pakoputkesta työnsi kuumaa pakokaasua. Hetken päästä ilmapuhallin alkoi laskea kierroksia ja ilmeisesti sammui. Ajelin kotiin ja kun pääsin kotipihaan, niin oli taas päällä. Käyttelin autoa puolisen tuntia tyhjäkäynnillä kotipihassa kunnes Eberi sammutti itsensä. Vaikutti toimivan hyvin. Toivottavasti olisi nyt sitten poltellut karstoja pois ja lähtisi seuraavalla yrityksellä käyntiin. Minun Eber-ymmärrykselläni en keksi vikaa, joka aiheuttaisi sen, että toimii auton ollessa käynnissä mutta ei esilämmittimenä, kun kerran kaukosäätimellä selvästi yrittää lähteä päälle.
edit: En muuten ole löytänyt autosta minkäänlaista käyttöliittymää tuolle härvelille. Ilmeisesti sitä voi ohjailla vain kaukosäätimestä ja muuten elää omaa elämäänsä...?
edit: Vois muuten oireet täsmätä kiertovesipumppuun. Eli toimii silloin kun auto on käynnissä ja auton oma vesipumppu kierrättää nestettä, mutta silloin kun auto ei ole käynnissä ei neste kierrä, ja lämppäri sammuttaa itsensä ylikuumenemisen vuoksi.
Kun lähtee ajelemaan kylmällä koneella, niin kuuluu naksutusta ja huminaa, eli kuulostaa siltä että ilma liikkuu polttokammiossa. Haisee myös naftalta/pakokaasulta, eli ainakin kovasti yrittää käynnistyä. Kun pistää kaukosäätimestä päälle että auto lämpenisi ennen ajoon lähtöä, niin välillä lähtee humisemaan, välillä taas ei, ja ainakaan auton sisätilat eivät pahemmin lämpene. Auton oma ilmastointi/tuuletus lähtee kyllä hyrräämään, mutta eipä se paljon lohduta jos ei polttokammiossa tapahdu mitään. Ainakin joskus olen kyllä myös nähnyt pakokaasua auton alta, eli on siellä ainakin yritetty palaa.
Kun yrittää kaukosäätimestä lukea vikakoodeja (painaa molempia nuolia samaan aikaan), tulee näyttöön "ndiA" eli:
• No diagnosis cable connected.
• No diagnosis data available at present.
Onko ideoita, vai otanko pura ja kasaa-harjoituksen ja sen jälkeen heitän koko vehkeen verkonpainoksi ja asennutan wanhan kunnon lohkolämppärin? Kiva laitehan tää olisi jos toimisi, mutta ilmeisesti aika paskoja nää on toimimaan

edit: Juttelin näiden kanssa taistelleen työkaverin kanssa, ja arveli että liekkivahti on nokinenpaskainen ja tarvitsee joko putsauksen tai vaihdon. Katsotaan jos tässä elämässä jaksaisi tämän sielunelämään perehtyä. Missähän moinen pönttö edes sijaitsee... Eiköhän se löydy kun saa auton nosturille.
edit: Pistin töistä lähtiessä päälle noin varttia ennen kuin lampsin autolle. Kun tulin autolle, kuului lupaava pöhinä ja eberin pakoputkesta työnsi kuumaa pakokaasua. Hetken päästä ilmapuhallin alkoi laskea kierroksia ja ilmeisesti sammui. Ajelin kotiin ja kun pääsin kotipihaan, niin oli taas päällä. Käyttelin autoa puolisen tuntia tyhjäkäynnillä kotipihassa kunnes Eberi sammutti itsensä. Vaikutti toimivan hyvin. Toivottavasti olisi nyt sitten poltellut karstoja pois ja lähtisi seuraavalla yrityksellä käyntiin. Minun Eber-ymmärrykselläni en keksi vikaa, joka aiheuttaisi sen, että toimii auton ollessa käynnissä mutta ei esilämmittimenä, kun kerran kaukosäätimellä selvästi yrittää lähteä päälle.
edit: En muuten ole löytänyt autosta minkäänlaista käyttöliittymää tuolle härvelille. Ilmeisesti sitä voi ohjailla vain kaukosäätimestä ja muuten elää omaa elämäänsä...?
edit: Vois muuten oireet täsmätä kiertovesipumppuun. Eli toimii silloin kun auto on käynnissä ja auton oma vesipumppu kierrättää nestettä, mutta silloin kun auto ei ole käynnissä ei neste kierrä, ja lämppäri sammuttaa itsensä ylikuumenemisen vuoksi.
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi (130 hp) 6-speed Limited -07
Re: Tehoton eberi/webasto
Ainakin yhdessä mondeossa tuli vastaan juurikin vesipumpun toimimattomuus. Lämmitin lähti käymään ja kun vesi ei kiertänyt, sammui lämmitin melkein saman tien todettuaan veden olevan tarpeeksi lämmin. Korjauksena kävi ihan tarvikepumppu.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Tehoton eberi/webasto
Joo mulla ja kaverilla kans ollu sama juttu eberin kans Mondeossa. Kiertovesipumppu sanoo sopimuksen irti, niin ei käy kuin pikkuhetken itekseen, just niinku edellinen kirjottaja kertoo. Kaverilla taisi olla vielä niin että pumppu toimi sillon tällön, niin vian paikallistaminen oli hankalampaa ku vika ei iskenyt joka kerta päälle
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Tehoton eberi/webasto
Mittailin että pumpulle tulee jännite, mutta pumppu ei tuntuisi lähtevän käyntiin -> tuomitsen pumppuviaksi.
Pitääpä koettaa jostain löytää uusi. Jos saisi auton ylös niin tuo olisi suht helpossa paikassa, näkyvällä paikalla auton alla suht keskellä, mutta hankala yrittää tunkin ja pukkien kanssa päästä kunnolla näkemään lukeeko siinä jotain merkkiä ja mallia tms. Ei viitsisi turhan päiten ostaa erilaisilla sähköliittimillä ettei joudu räpeltämään johdotuksia uusiksi...
Edit: päädyin sitten kuitenkin ostamaan alun perin Mersun Sprinteriin tarkoitetun version, johon menee pyöreät Abiko-liittimet suoraan kiinni liittimeen. Pitää siis ottaa alkuperäinen töpseli veke ja Abikot johdonpäähän. Ei varmaan maailman tiivein asennus, mutta josko se nyt silti toimisi ja onpahan ainakin helppo tarvittaessa tehdä uudet johdotukset... Paikallisesta Fixuksesta maksoi jotain 48€ sopivat Abikot ja pumppu. Katsotaan koska ehtisi asentamaan.
Pitääpä koettaa jostain löytää uusi. Jos saisi auton ylös niin tuo olisi suht helpossa paikassa, näkyvällä paikalla auton alla suht keskellä, mutta hankala yrittää tunkin ja pukkien kanssa päästä kunnolla näkemään lukeeko siinä jotain merkkiä ja mallia tms. Ei viitsisi turhan päiten ostaa erilaisilla sähköliittimillä ettei joudu räpeltämään johdotuksia uusiksi...
Edit: päädyin sitten kuitenkin ostamaan alun perin Mersun Sprinteriin tarkoitetun version, johon menee pyöreät Abiko-liittimet suoraan kiinni liittimeen. Pitää siis ottaa alkuperäinen töpseli veke ja Abikot johdonpäähän. Ei varmaan maailman tiivein asennus, mutta josko se nyt silti toimisi ja onpahan ainakin helppo tarvittaessa tehdä uudet johdotukset... Paikallisesta Fixuksesta maksoi jotain 48€ sopivat Abikot ja pumppu. Katsotaan koska ehtisi asentamaan.
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi (130 hp) 6-speed Limited -07
Re: Tehoton eberi/webasto
Kirjoitellaanpa tähän ketjuun kysymys koskien eberiä.
Kun eber halutaan kytkeä päälle heti aktivoiden ja virrat joutuu laittamaan päälle että löytää sopivan kohdan. Siinähän tulee yksi ylimääräinen hehkutus autolle, onko tästä haittaa? Ja tapahtuuko hehkutustoimenpide vain sen ajan kuin hehkun valo palaa, vai koko sen ajan kun virrat ovat päällä.
Hehkutanko siis autoa koko sen ajan kun valikosta haen aktivoi nyt, vai vain sen ajan kun hehkun merkkivalo palaa?
Kun eber halutaan kytkeä päälle heti aktivoiden ja virrat joutuu laittamaan päälle että löytää sopivan kohdan. Siinähän tulee yksi ylimääräinen hehkutus autolle, onko tästä haittaa? Ja tapahtuuko hehkutustoimenpide vain sen ajan kuin hehkun valo palaa, vai koko sen ajan kun virrat ovat päällä.
Hehkutanko siis autoa koko sen ajan kun valikosta haen aktivoi nyt, vai vain sen ajan kun hehkun merkkivalo palaa?
Re: Tehoton eberi/webasto
Ei tarvitse (ei pitäisi tarvita) kääntää avaimesta hehkuille saakka. Yksi pykälä aiemmin saa aktivoitua.
Aiemmin joku kommentoi hehkujen olevan päällä, vaikka valo sammuu. Ei ole tullut vielä mitattua asiaa.
Aiemmin joku kommentoi hehkujen olevan päällä, vaikka valo sammuu. Ei ole tullut vielä mitattua asiaa.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Tehoton eberi/webasto
Mitenkä sen saa siitä päälle. Eihän siitä pääse valikkoon. Ainoastaan se outo ilmoitus lämmittimen tilastaja ne prosentit muistaakseni. Viiksen päästäkö se pitäs painaa? Kuinka kauan ka mitä muuta. Olen kaks talvee aina laittanu sen virrat päälle et pääsee sinne samaan valikkoon kuin auto käydessä. Park heatet jneynjevi kirjoitti:Ei tarvitse (ei pitäisi tarvita) kääntää avaimesta hehkuille saakka. Yksi pykälä aiemmin saa aktivoitua.
Aiemmin joku kommentoi hehkujen olevan päällä, vaikka valo sammuu. Ei ole tullut vielä mitattua asiaa.
Re: Tehoton eberi/webasto
Meillä on sitten erilaiset Mondeot (ja järjestelmät). Mulla riittää kun kääntää avainta sen verran (yksi naksu), että mittaristoon syttyy valot ja sitten ratin oikeasta navinäppäimestä valikoi halutun tapahtuman. Näin siis 1,8 TDCI -09.Voortisti kirjoitti: Mitenkä sen saa siitä päälle. Eihän siitä pääse valikkoon. Ainoastaan se outo ilmoitus lämmittimen tilastaja ne prosentit muistaakseni. Viiksen päästäkö se pitäs painaa? Kuinka kauan ka mitä muuta. Olen kaks talvee aina laittanu sen virrat päälle et pääsee sinne samaan valikkoon kuin auto käydessä. Park heatet jne
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009