Omistan vm. 1996 Mondeon, josta keskuslukko on ollut mykkänä koko sen ajan (1½ kk), kun se minulla on ollut. Kummastakaan ovesta ei tapahdu mitään, ja pajalla on epäilty keskuslukon yksikön johtojen olevan revitty irti. Syynä voisi kuulemma olla se, että ovet olisivat alkaneet lyödä itseään lukkoon itsekseen, ja budjettikorjauksena oltaisi keskuslukko kytketty pois käytöstä ottamalla johdot pois. Isäni aikoinaan omistama '99 Mondeossa esiintyi vastaavaa pari kertaa.
Sen kummemmin asiaa ei tutkittu, ja itse voisin vilkaista, saisiko keskuslukon henkiin noin helpolla toimenpiteellä. Nyt vain pitäisi etsiä se yksikkö. Sen tiedän, että sen pitäisi sijaita etumatkustajan jalkatilassa, vaan sen tarkempaa tietoa ei ole. Mille sen tulisi näyttää, ja löytyykö se hansikaslokeron takaa, vai keskikonsolissa olevan luukun takaa?
Auto on muuten GLX-varusteilla, joten pitäisi siitä se keskuslukko löytyä.
MK1 Mondeo, keskuslukituksen yksikkö
Re: MK1 Mondeo, keskuslukituksen yksikkö
Ainakin mun -93 mondeossa se sijaitsee hanttarin jalkotilassa. Tosta en sitten ole varma josko löytyy sivupaneelin takaa vai moottorinohjausyksikön edestä sun vuosimallissa. Releet (kaksi valkoista) mulla on siellä ohjainyksikön edessä ja boksi siinä releiden päällä, boksi on väriltään musta muoviloota (13,5cm * 11cm) kolme liitintä tulee pohjaan kiinni. Romikselta tuollaisen saa kohtuu hintaan, kun ite irrottaa ja saa samalla kokemusta omaa autoa varten ettei riko mitään.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8