Alan kirjallisuus ja netti olis ehkä parempia etsiä tietoa tällaiseen kuin tämä foorumi mutta tervetuloa kuitenkin joukkoon!
Onko tämä tulossa muutoskatsastukseen ja liikenteeseen? Jos on, niin ehkä tärkein neuvo tässä vaiheessa on se että miettii kaikki osat kohdalleen jo kerralla ja tekee ns. järkevän ja toimivan paketin ettei mene fyffet hukkaan.
Eli ei niin että lyö partsit autoon ja kattoo mitä tulee
Osat kun tällaisiin peleihin ei todellakaan ole kalliita jos vertaa muihin menoihin esim muutoskatsastus, katsastukset, tehomittaus, liikennevakuutukset jne yleinen auton pitäminen.
Männät tuhoaa yleensä nakutus (sulaa reikä). Siihen ei auta edes takomännät vaan puristussuhde pitää laskea. Vakiomännillä ja kangilla puristussuhde on liian kova ja bensa syttyy ennen aikojaan pelkän puristuspaineen aiheuttamasta lämmöstä ja tekee epänormaalin kovan paineiskun männän päälle. Lämpötilaa laskee hyvä välijäähdytin mutta sekään ei riitä jos puristussuhde on jotain 9 pinnassa, tässä tapauksessa. Ahtopainetta voisi laittaa vain jotain 0,1-0,3 luotettavasti ja olisiko se kannattavaa? Saman tehon saisi kannen laskulla ja virinokalla ilman muutoskatsastusta.
RST:n puristussuhde on 8,2:1 ja ahtoja voi laittaa 1bar huoletta sen osalta.
Takomännät tarvii asentaa vasta sitten, kun moottorista otetaan niin paljon tehoa että vakiomännät alkaa halkeilemaan männänrenkaiden väleistä koska niitä painava voima on niin suuri.
Huonolla bensansyötöllä taas saa aikaan helposti laihan seoksen ja silloinkin männät sulamaan.
-RST:n männät ja kanget olis ihan ok. Sitten alakerta vastaakin periaatteessa rs turboa. JOS sylinterit ovat kuluneet ja joutuu poraamaan niin sitten tämän voi unohtaa ja etsiä muut männät tai vaihtaa lohkoa.
-Kaasarimallin kansi on palotilan kannalta vähän huono mutta nokka-akseli käy. Huono siksi että siinä on se seosta pyörittelevä "sydän" minkä reunoista nakutus voi alkaa.
-RST:n pelkän sytkän asentaminen vaatisi huomattavasti enemmän taitoa kuin esim. megasquirtin asentaminen. Se on aika monimutkainen systeemi johdottaa. Jos ei sitten löydy kokonaista johtosarjaa ja antureita.
-Vakiokytkin saattaa osoittautua "lipeväksi"
Tässä jotain näin aluksi
Näihinkin neuvoihin kannattaa kuitenkin suhtautua epäilevästi ja mieluummin suunnitella itse toimiva kokonaisuus. Ja osa on ihan höpöpuhetta jos ns. pikkubudjetilla pelataan ja tavoitteet ei ole kovat.