Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
autossani (dohcsierra) on 9tuhatta ajettu automaattiloota, joka on lakanut oireilemaan seuraavalla tavalla:
kylmänä pelaa mainiosti mutta kun aikansa ajelee lakkaa nelosvaihde toimimasta. eli ei enää yrittäkkään vaihdella kolmoselta isommalle. vaihteet 1-3 kyllä pelaa mainiosti. mielenkiintoa lisää se, että se vähäinen tomaattilootan moottorijarrutuskin katoaa aina tämän vian ilmetessä. toisin sanoen vaihteet 1-3 toimii normaalisti mutta kun höllää kaasun menee loota vapaalle.
jos kuulostaa tutulta niin vinkkejä otetaan erittäin suurella kiitollisuudella vastaan.
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Ikäänkuin turbiinilukko lähtisi lämpöjen myötä lomalle (kun ei moottorijarruta). Tositietäjät esim. Overdrivellä diagnosoi sun AOD:n tai A4LD:n vartissa.
Vaikuttaa siltä, että automaatin vihollinen numero yksi eli lämpö on tehnyt tehtävänsä: kun öljy lämpenee riittävästi, ei paine riitä OD:n/4:sen (oikeasti AOD:ssa ei liene OD:TA?) kytkemiseen ja päälläpitämiseen.
Miten vanha loota se on oikeasti? 9tuhatta ajettu mutta milloin tehty? Joku on rempannut, mutta ilmeisesti ei ole rempattu riittävästi, ja jotkut tiivisteet on tulleet tiensä päähän.
Tästä nyt niin apua ole, mutta kun 4-vaihde ei mene päälle ja turbiinilukko ei pysy päällä, niin se tarkoittanee paineiden karkaamista.
WSE ja lapazu jatkaa, minä etsisin lootankorjaajaa...
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Kyseessä on siis oikeasti 9 tuhatta kilomteriä ajettu loota. ei ole tehdaskorjattu vaan lähes käyttämätön. tosin se on tehty vuonna 93..
ja öljyt on ylämerkissä
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Tuon ikäisessä a4ld laatikossa on jo tietokoneohjattu 3-4 vaihto (vuodesta - 88 ). Solenoidi on kuskin puolella venttilikoneistossa, siis laatikon sisällä kun öljypohjan ottaa pois. Taaempi, etummainen on lukkoturbiinin ohjausta varten. http://www.automecanico.com/auto2012/rang85951.jpg
Overdrivellä on spragi eli vapaakytkin joka lukitaan muilla vaihteilla, moottorijarrutusta ei odllä eli nelonen kytkeytyneenä pitäisi olla toimivallakaan laatikolla. Nyt ei sitten ole ehkä kolmosellakaan.
Kolmonen on muuten suora ja nelosen välityssuhde 0,75:1, toki muitakin versioita voi olla.
Niin, solenoidi (tai sen ohjaus) voi heittaa toimimasta lämmetessään. Jos vika olisi tiivisteissä niin tuskin pelaisi kylmälläkään laatikolla vaikka öljy on hieman juoksevampaa lämpimänä... muutoinhan tiivisteongelmat ovat kyseisen laatikon tyyppivika ilmeisesti ja jos laatikkoa ei ole käytetty voivat tiivisteet olla kovettuneita.
WSE kirjoitti:
Onhan öljynmäärä tarkistettu asianmukaisesti eli koneen ollessa tyhjäkäynnillä ja P (N?) asennossa kun on kelattu kaikki asennot läpi ensin?
on.
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
autossani (dohcsierra) on 9tuhatta ajettu automaattiloota, joka on lakanut oireilemaan seuraavalla tavalla:
kylmänä pelaa mainiosti mutta kun aikansa ajelee lakkaa nelosvaihde toimimasta. eli ei enää yrittäkkään vaihdella kolmoselta isommalle. vaihteet 1-3 kyllä pelaa mainiosti. mielenkiintoa lisää se, että se vähäinen tomaattilootan moottorijarrutuskin katoaa aina tämän vian ilmetessä. toisin sanoen vaihteet 1-3 toimii normaalisti mutta kun höllää kaasun menee loota vapaalle.
jos kuulostaa tutulta niin vinkkejä otetaan erittäin suurella kiitollisuudella vastaan.
alkaa pikkuhiljaa huumori loppumaan kesken. voortilla vaihtovat lootan takuuseen. ei e d e l l e e n k ä ä n nelosvaihdetta...
mikäs nyt avuksi. joku perhanan anturi sekottaa lootan? ecu hajalla?
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
jaska74 kirjoitti:no miksei ne voortilla samalla korjannu sitä vikaa tai kertonu mahdollisuuksista?
hankala korjata, tai kertoa mahdollisuuksista kun heillä ei ole aavistustakaan missä vika..
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Vika löytyy vss-sensorista (vehicle speed sensor). Tämä alkoi lämmetessään temppuilemaan.
Eli jos sieraimen laatikko ei lämmetessään vaihda neloselle niin eikun foortille ostoksille.. 8)
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Jossain laatikon kyljessä tai perässä on johtoliitinkin johon menee kai kolme tai neljä johtoa..
se liitinkin saattaa rupiseksi mentyään kadottamaan nelosta, tuo vss on se yleisin vika kai
ja mulla ittellä lootassa myös etustefa vuotaa joka kuulemma aika tavallista
enempi ajetuissa. Niitä stefojakaan ei enää ainakaan Fordilta löydy.
Ei hävinnyt kerrasta. Aluksi toimi kun itse auttoi houkuttelemalla nelosen päälle -> kiihdytti kolmosella reippaasti ja löysäs kaasua niin vaihtoi neloselle.
Viallinen MAF anturikin voi aiheuttaa tuollaista. Lootan nelonen kun on ecun ohjaama, ja se ennakoi vaihteenvaihtoa lukemalla MAF-anturista koneen hapensaantia. Tosin sinänsä ei oikeen sovi tähän vikaan, koska kulunut/likainen MAF anturi aiheuttaa sen että loota vaihtaa laiskasti kolmoselle, eikä niinkään pidä kolmosta ainoastaan sisällä.
Mutta yleisempi on se VSS anturi.
Se on vaihdekepin kohdalla kuskin puolella ja löytyy kyllä helposti.
Maksaa n. 100e uutena fordilta.
Vikakoodien luvulla voisi ainakin osan syyllisistä rajata pois.