Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elän epätiedossa. Eli onko missään muussa sierrassa ruiskua kuin dohc:issa ja cossussa..?
Ja oon ymmärtäny että ohc olis paras viritys mahdollisuuksiltaan, dohc:n kansi on ilmeiseti heikko..? miten dohc kansi eroaa cossun kannesta vai onko koko lohko eri?
sapporo kirjoitti:Elän epätiedossa. Eli onko missään muussa sierrassa ruiskua kuin dohc:issa ja cossussa..?
Ja oon ymmärtäny että ohc olis paras viritys mahdollisuuksiltaan, dohc:n kansi on ilmeiseti heikko..? miten dohc kansi eroaa cossun kannesta vai onko koko lohko eri?
Löytyy ohc:ta ruiskulla,taitaa olla -85 lähtien.
Ohc parempi kuin doch mutta cos paras .
Doch on ihan oma moottori verrattuna ohc/cos jotka keskenään risteytettävissä.
Löytyyhän sitä ruiskua. cossu, ohc, dohc, cvh sekä 2.8 v6 ja 2.9 v6. Cvh on yksipiste ruisku ja muissa on jokaista sylinteriä kohden oma suutin. 2.8 on mekaanisella ruiskulla.
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
REMMIAHDIN kirjoitti:Onko 2.8 saanut sierrassakin efillä? Onhan sitä ollut scorpiossa, mutta luulin että sierrassa on 2.8 aina mekaanisella ruiskulla.
On saanut sierran kakskasia efillä, esim. Sveitsin ja Ruotsin tuontimallehin. Kyseessä tällöin XR4x4. Näin sellaisen muutama vuosi takaperin ihan nettiroumun palstalla
Dohc ja cossun kannen suurin ero on kait se että cosworthin kannessa on 16 venttiiliä ja se sopii ohc fordin lohkoon.Dohc kone on omanlaisensa.Ohc koneesta ja kannesta saa helpohkosti 180 heppaa...
Riepupetteri kirjoitti:Dohc ja cossun kannen suurin ero on kait se että cosworthin kannessa on 16 venttiiliä ja se sopii ohc fordin lohkoon.Dohc kone on omanlaisensa.Ohc koneesta ja kannesta saa helpohkosti 180 heppaa...
Dohc:in ja cossun kannella ei ole mitää yhteistä. Cossun kansi menee tosiaankin ohc lohkoon ja löytyy eniten viritys osaa ja saa turbona tehoa helpoiten, ongelmana on tietenkin hinta ja laillisuus tieliikenteeseen mikäli jos ei ole cossu. Ohc:h löytyy paljo vapariviri osaa ja suht mukavalla hintaa. Pystyy lyödä melkee joka autoon tosin turbottaminen tulee taas hintoihin. Asiahan riippuu mitä tehotavoitetta hakee, budjetti ja mihin autoon ja tarkoitukseen.
Ja mitä tohon "ohc 180hv" tulee nii vaparin palikkaa saa laittaa jo kivasti.
dohc lohkolla tuon 180hp saanee esim 2.0 16v / rs2000 kannella ja virinokilla, isommilla suuttimilla yms. Briteissä muistaakseni ovat saaneet 2.3 lohkolla ja rs2000 kannella n. reilun 200hp ilman suurempia kommervenkkejä.
Eikös jollain foorumilaisellakin ollut 2.3 16V sierrassa
Onkai niitä muitakin 2.3-16v ollut, mutta täällä on yksi kpl rakentunut vuonna 2007. RS2000 kansi ja ruiskut ei kovin helpolla sierraan mene, kun ovat poikittaismoottorisesta, sierraan helpointa yhdistellä scorpion osia, eli 2,0 16v ja 2.3-16v. Jotain huhua on liikkunut, että 2.3:nen RS2000 nokka-akseleilla ja säädettävillä nokkapyörillä sais n.180hp irti, mutta on toi 2.3 vakionakin kiva ja nöyrä kone sierraan, vakiona niissäkin enemmän tehoa ja vääntöä kuin mitä tehdas ilmoittaa, eli n.210nm ja 150hp.. Kyllä sillä yks sierra jo kylkimyyryä kulkee kivasti
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Ford85 kirjoitti:Kyllä 2.8 on saanut EFI:n ruiskulla.
On joo mut eikai sierraan.?
In Europe the 2.8 was produced with carburetor (132 bhp), mechanical fuel injection (Bosch K-Jetronic, 160 bhp), and electronic injection (Ford EEC-IV, 150 bhp). Electronic injection only featured on the 2.8 Granada models for one year before being replaced with the 2.9 unit.
Viimeksi muokannut Fordson-Riesa-87, 07 Joulu 2010 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
REMMIAHDIN kirjoitti:Onko 2.8 saanut sierrassakin efillä? Onhan sitä ollut scorpiossa, mutta luulin että sierrassa on 2.8 aina mekaanisella ruiskulla.
Neljä kertaa kyllä:
Ford85 kirjoitti:2.8 myös EFI: n ruiskulla!
duckworth kirjoitti:On saanut sierran kakskasia efillä, esim. Sveitsin ja Ruotsin tuontimallehin. Kyseessä tällöin XR4x4. Näin sellaisen muutama vuosi takaperin ihan nettiroumun palstalla
Ford85 kirjoitti:Kyllä 2.8 on saanut EFI:n ruiskulla.
Sierra2.3-16v kirjoitti:On saanut efilläkin 2.8 sierraan, ainakin ruotsin ja sveitsin vientimallit. Suomessakin jokunen muutto/tuontiautoina
Ei millään pahalla duckworth, mutta silloin kun tuon kommentin kirjotin niin nuista sinun neljästä lainauksesta yks oli kirjotettu tähän keskusteluun. Eikä sitä kaikkee pidä mennä aina ekalla uskomaan, kun täälläkin kirjotellaan välillä mitä sattuu
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Joo siis toi mun kommentti koski oikeastaan kaikkia jo ensimmäisen vastauksen jälkeen yhä kyselleitä.. Jotenkin se on vaan vähän koomista kun kaikki asioihin vastataan kolme kertaa, samalla kaavalla, ainoastaan kirjoittaja vaihtuu. Näin aika monessa triidissä
Taitaa keinut pitää niin pahaa ääntä että myyjä luulee dieseliksi
2,3 intendor? (vaimikäseoli) pösöstä tuttu diesel ja fordin 1,8 turbodiesel on olemas mutta ei 2 litraista.
En tiedä tuosta voortin diesel lohkosta että onko moinen edes mahdollista mutta oisiko joku nähnyt vaivaa ja poruuttanut 1.8 --->2.0 ? Aika paha moka jo autokauppiaalta jos dieseliä ja bensakonetta erota...
Elikkäs semmonen kymysys olisi: Mitenkä tuo rs2000 kansi tuohon dohckiin käypi? Mitä pitää muuttaa? Onko 2000 jakoketjulla? Imu/Pakosarja? Piuhotukset? Neljä venttiilin kolosta tuossa sieruskassa oli ku kannen remppasin siitä, tekis mieli vaan vähän potkua lisää saaha että tuota nelikkoo jaksas liikuttoo.