Xenon muutossarjat ja projektorilinssit
Xenon muutossarjat ja projektorilinssit
Onko kellään kokemusta projektorilinssien asentamisesta vanhoihin umpioihin? Minulla kova halu saada omaan C-Maxiini projektorilinssilliset umpiot xenoneiden vuoksi, mutta mistään en ole semmoisia vielä löytänyt (paitsi merkkiliikkeestä sikahintaisena). Tämmöisiä olisin ehkä ostamassa
http://www.autoimago.com/tuotteet.html?id=255/264
http://www.autoimago.com/tuotteet.html?id=255/1245
Jos joku on tuommoiset itselleen laittanut, onko se helppoa? Tarviiko porailla heijastinpintoja, kun joissain ohjeissa sanotaan että pitää ja joissain että ei pidä?
kiitos etukäteen tietäville vastaajille.
http://www.autoimago.com/tuotteet.html?id=255/264
Jos joku on tuommoiset itselleen laittanut, onko se helppoa? Tarviiko porailla heijastinpintoja, kun joissain ohjeissa sanotaan että pitää ja joissain että ei pidä?
kiitos etukäteen tietäville vastaajille.
Ford Focus C-Max 1.6TDCi 110 vm.06
Re: Xenon muutossarjat ja projektorilinssit
No näin jälkiviisaana en ehkä lähtisi tuohon projektiin enään jos valmiina saa.
Eikös C-maxissa ole samanlaiset umpiot kuin normi focuksessa vai onko, näyttää siltä??? Riippuu nyt siitä. Mutta löytyyhän tuohon valikoimaa ties kuinka paljon. Tossa pari esimerkkiä projektori umpiosta ja xenonit perään. Yhtä laillinen, kuin tuo suunnittelemasi itse tehty projektori.
http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... 36970.html
http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... 16410.html
Mutta jos ne on erinlaiset, sitten menee sormi suuhun.
Minä olen tehnyt projektoreiden jälkiasennuksen MK1 mondeoon ja siitä tuossa lisää
http://www.magicpeople.biz/keskustelu/v ... f=31&t=130
Polttimon pidikkeen joudut muokkaamaan, ainakin reikää isontaan reippaasti todennäköisesti ja sit umpion sisältä pitää vetää jotain reittiä, yksi johtonippu läpi. (pitkät/lyhyet vaihto ja angel eyes), esim. parkin reikä jos on tai sit pitää tehdä yksi reikä valitettavasti. Mutta mitä se haittaa. Katsastukseen nuo ei kelpaa, joten helpoin olla kahdet umpiot.
Periaatteessa helppo homma. Lasi irti, polttimon reijän isonnus, projektorin kanta siitä läpi, lukitus kiinni, ja toi johto nippi läpi takapuolelle ja lasi kiinni ja sit johdon vetoa jonkin verran.
Mk1 mondeossa vaan niin matala umpio, ettei korkeus ihan riittäny, kuten kuvista näkyy mitä piti tehdä.
Niin ja valitse sitten tuo versio 2
Kysyä voi lisää.
Eikös C-maxissa ole samanlaiset umpiot kuin normi focuksessa vai onko, näyttää siltä??? Riippuu nyt siitä. Mutta löytyyhän tuohon valikoimaa ties kuinka paljon. Tossa pari esimerkkiä projektori umpiosta ja xenonit perään. Yhtä laillinen, kuin tuo suunnittelemasi itse tehty projektori.
http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... 36970.html
http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... 16410.html
Mutta jos ne on erinlaiset, sitten menee sormi suuhun.
Minä olen tehnyt projektoreiden jälkiasennuksen MK1 mondeoon ja siitä tuossa lisää
http://www.magicpeople.biz/keskustelu/v ... f=31&t=130
Polttimon pidikkeen joudut muokkaamaan, ainakin reikää isontaan reippaasti todennäköisesti ja sit umpion sisältä pitää vetää jotain reittiä, yksi johtonippu läpi. (pitkät/lyhyet vaihto ja angel eyes), esim. parkin reikä jos on tai sit pitää tehdä yksi reikä valitettavasti. Mutta mitä se haittaa. Katsastukseen nuo ei kelpaa, joten helpoin olla kahdet umpiot.
Periaatteessa helppo homma. Lasi irti, polttimon reijän isonnus, projektorin kanta siitä läpi, lukitus kiinni, ja toi johto nippi läpi takapuolelle ja lasi kiinni ja sit johdon vetoa jonkin verran.
Mk1 mondeossa vaan niin matala umpio, ettei korkeus ihan riittäny, kuten kuvista näkyy mitä piti tehdä.
Niin ja valitse sitten tuo versio 2
Kysyä voi lisää.
Ford MondeoX 2.0i 145hv -06 "Taunus turneri"
EX:Ford Mondeo 1.8i Delta -96 RS look
Magic People Tuodaan tuunaaminen tutuksi
joo, ne näyttää erehdyttävästi samalta, mutta ei ne oo... harmi..
Millä keinolla noi projektorilinssit sit pysyy oikeellalailla paikallaan? niin että ei toinen esim sojota ihan ylös ja toinen ihan alas..? tai liikaa oikeelle tai liikaa vasemmalle? Mitä poliisisetä sanoo jos tapaa liikentees tommoset?
:D

Eli korkeus ja sivusäätö tehdään umpion alkuperäisillä säätö numiskoilla ja sähkösäädöllä. Projektori tulee tavallaan umpioon kuin poltin. Se liikkuu umpion/heijastimen liikkeiden mukaan kuten poltinkin, eli projektori ei liiku heijastimeen nähden, kunhan asentaa oikein. Mutta projektori ei ole tasapainossa (sisällä toisessa laidassa solenoidi) ihan vaakasunnassa, jolloin se pyrkii menemään tasapainoon, eli se pyrkii pyöriin, jolloin valokuvoikin kallistuu, ongelma poistuu jollain liimalla, itse en saanut ainakaan kiristysrengasta niin kireälle, ettei se olisi pikku hiljaa alkanut aina kallistumaan, jolloin viiksi kuviosta tuli V kuvio ajan myötä, mutta jotain liimaa niin eiköhän pysy.
Poliisit tuskin sanoo mitään, luulisin. Vaikee sanoo. Katsastus on toinen juttu. Voi vähän aikaa setä raapia päätä.
Kaveri teki hellan projektoreilla valot alkuperäiseen umpioon ja se oli ihan laillinen, koska hellassa DC merkintä, noissa ei ole. Mutta tietysti pesurit + automaattinen korkeus säätö jne.
Poliisit tuskin sanoo mitään, luulisin. Vaikee sanoo. Katsastus on toinen juttu. Voi vähän aikaa setä raapia päätä.
Kaveri teki hellan projektoreilla valot alkuperäiseen umpioon ja se oli ihan laillinen, koska hellassa DC merkintä, noissa ei ole. Mutta tietysti pesurit + automaattinen korkeus säätö jne.
jos ostan tuolta noi versio 2 projektorilinssit, niin eikös se pitäisi, ainakin sivun mainoksen mukaan, sopia paikalleen ilman porailua ja dremelöintiä.. Jos siis ostaa tuon H1/H7 (esim)6000k version..? C-Maxissa on pitkinä H1 ja lyhyinä H7.
Ja niin se kyllä meni tuossa linkitetyssä videossakin, että paikalleen ja kiristysrengas kiinni ja testaus ja lasi takaisin?
Minkälaisella liimalla se umpion lasi pitäisi liimata takaisin? Onko sillä merkitystä, jos projektorilinssi on esim 1cm päässä umpion lasista, jos normaalisti halogenpoltin on esim 15cm päässä lasista?
Antaako ne projektorilinssit oikeastin sen 300% lisää valotehoa halogeniin verrattuna, niinkuin tuossa sivulla mainostetaan?? tai mihin tuo 300% enemmän edes perustuu?
Ja niin se kyllä meni tuossa linkitetyssä videossakin, että paikalleen ja kiristysrengas kiinni ja testaus ja lasi takaisin?
Minkälaisella liimalla se umpion lasi pitäisi liimata takaisin? Onko sillä merkitystä, jos projektorilinssi on esim 1cm päässä umpion lasista, jos normaalisti halogenpoltin on esim 15cm päässä lasista?
Antaako ne projektorilinssit oikeastin sen 300% lisää valotehoa halogeniin verrattuna, niinkuin tuossa sivulla mainostetaan?? tai mihin tuo 300% enemmän edes perustuu?
Periaatteessa kaikki menee kuin elokuvissa mutta käytäntö, hmm. Vaikee sanoo.
Eli noita projektoreita on erin kokoisilla kannoilla poltin tyypin mukaan, filmissäkin melko iso ja näyttääkin paljon kätevämmältä verrattuna mikä minulla oli. Että en lupaa mitään. Riippuu niin polttimon kiinnitys osista/rakenteesta ja tavasta se miten saa projektorin kiinni umpioon.
Senkin voi tietysti toteuttaa vähän monella tapaa. Uskaltaisin epäillä, että joku H4 tarkoitettu versio voisi olla jopa parempi kuin esim toi H1/H7, koska H4 kanta on isompi jolloin sen varmaan voisi saada jopa helpommin kiinni, mutta se riippuu umpiosta, en uskalla sanoa mitään. Kun ei voi kokeilla. Mondeoon ei ollut kuitenkaan pientäkään mahdollisuutta ilman dremeliä laittaa.
Eli siinä on liima lasi vai? Mondeossa oli klipsit ja tiivistenauha. Paketissa tuli mukana jotain liimaa lasia varten. En tiedä enempää kun en sitä tarvinut. Joku sikaflexi toimii ihan. Jaesim. uunissa käyttämällä saa lasin irti, varovaisuutta jos muovia.
Tuskin se haittaa. Mullakin oli ehkä n.5 mm päässä lasista. Itse poltin sijaitsee kuitenkin samoilla seuduilla alkupäräisen kanssa, loppu pituus heijastinta ja lissiä. Ja xenon hieman kylmempi poltin.
Projektori linssit ei anna kuin valon hajotuksen ja valokuvion, joka on terävä kuin mikä heijastimeen verrattuna, toiset tykkää, toiset ei.
Mutta se +300% pitää paikkansa verrattuna normaaliin 55W halogeeniin. Ja se saavutetaan xenon polttimolla. Saat sää sen 300% lisää laittamalla xenon jälkiasennusarjan vakio umpioihinkin.
Nuo pitkät ei ole sitten mitkään maailman huiput noissa projektoreissa, mutta jäähän sulle "apupitkä" viereen. Mutta Bi-xenonit ei ole koskaan ihan huippuja, halogeenin voittaa kyllä.
Eniten valoa saat laittamalla H1 ja H7 muutossarjat, mutta toki tuo projektori poistaa hajaheijastuksia ja on modernit.
Tossa vielä poltin testi H7, mukana xenon
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... /Valotesti
Eli noita projektoreita on erin kokoisilla kannoilla poltin tyypin mukaan, filmissäkin melko iso ja näyttääkin paljon kätevämmältä verrattuna mikä minulla oli. Että en lupaa mitään. Riippuu niin polttimon kiinnitys osista/rakenteesta ja tavasta se miten saa projektorin kiinni umpioon.
Senkin voi tietysti toteuttaa vähän monella tapaa. Uskaltaisin epäillä, että joku H4 tarkoitettu versio voisi olla jopa parempi kuin esim toi H1/H7, koska H4 kanta on isompi jolloin sen varmaan voisi saada jopa helpommin kiinni, mutta se riippuu umpiosta, en uskalla sanoa mitään. Kun ei voi kokeilla. Mondeoon ei ollut kuitenkaan pientäkään mahdollisuutta ilman dremeliä laittaa.
Eli siinä on liima lasi vai? Mondeossa oli klipsit ja tiivistenauha. Paketissa tuli mukana jotain liimaa lasia varten. En tiedä enempää kun en sitä tarvinut. Joku sikaflexi toimii ihan. Jaesim. uunissa käyttämällä saa lasin irti, varovaisuutta jos muovia.
Tuskin se haittaa. Mullakin oli ehkä n.5 mm päässä lasista. Itse poltin sijaitsee kuitenkin samoilla seuduilla alkupäräisen kanssa, loppu pituus heijastinta ja lissiä. Ja xenon hieman kylmempi poltin.
Projektori linssit ei anna kuin valon hajotuksen ja valokuvion, joka on terävä kuin mikä heijastimeen verrattuna, toiset tykkää, toiset ei.
Mutta se +300% pitää paikkansa verrattuna normaaliin 55W halogeeniin. Ja se saavutetaan xenon polttimolla. Saat sää sen 300% lisää laittamalla xenon jälkiasennusarjan vakio umpioihinkin.
Nuo pitkät ei ole sitten mitkään maailman huiput noissa projektoreissa, mutta jäähän sulle "apupitkä" viereen. Mutta Bi-xenonit ei ole koskaan ihan huippuja, halogeenin voittaa kyllä.
Eniten valoa saat laittamalla H1 ja H7 muutossarjat, mutta toki tuo projektori poistaa hajaheijastuksia ja on modernit.
Tossa vielä poltin testi H7, mukana xenon
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... /Valotesti
Tuliko tuolta projektorilinssien kanssa muutossarjaa xenoneille vai joutuuko sen ostamaan erikseen? Saako niihin projektoreihin laitettua normi halogeenit, ja kannattaako se? niin ja on minullakin umpioissa jonkinmoiset klipsit ja ilmeisesti sitten se tiivistenauha.
Ehkä se on siksi xenon asennussarja, koska on xenon, eli polttimot on mukana ja ballastit. Lämpöväri 5000k tai 6000k suosittelen.
Enkelinsilmän väri oman mielen mukaan, mulla oli "valkoinen".
Ja halogeeni poltin ei passaa projektoriin, eikä siinä olisi paljon mitään järkeäkään.
Enkelinsilmän väri oman mielen mukaan, mulla oli "valkoinen".
Ja halogeeni poltin ei passaa projektoriin, eikä siinä olisi paljon mitään järkeäkään.
Jaa? Kyllä aika monessa autossa on projektiovaloissa tavalliset halogeenipolttimot.inaticul kirjoitti: Ja halogeeni poltin ei passaa projektoriin, eikä siinä olisi paljon mitään järkeäkään.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno kirjoitti: Jaa? Kyllä aika monessa autossa on projektiovaloissa tavalliset halogeenipolttimot.
Jos näin, niin mitä katsastusmies sanoo jos iskee noi projektorit autoon kiinni ja sit halogeenit sisään katsastukseen? Pitääkö silti olla lampunpesimet ja automaattinen korkeudensäätö?
Eiköhän se halogeenipoltin sinne projektoriin sovi ja valokuviokaan tuskin hirveesti kärsii (itse oon kokeillut H7 halogeenia D2S -xenonprojektorissa ja hyvin toimi), mut voi olla ettei katsastusmies silti tykkää kun on 'itse tehdyt' valot...Samiset kirjoitti:Jos näin, niin mitä katsastusmies sanoo jos iskee noi projektorit autoon kiinni ja sit halogeenit sisään katsastukseen?
Jos nuo löytyy alkuperäisenä niin eiköhän niiden oo pakko toimiaSamiset kirjoitti:Pitääkö silti olla lampunpesimet ja automaattinen korkeudensäätö?
PS. jos päädyt xenonit laittamaan ja olet ohittanut teini-iän niin älä edes harkitse muuta kuin 4300K! Eniten valotehoa muihin värilämpöihin verrattuna ja luonnollisin sävy. Ja tuleepahan sellainen OEM -look siihen vielä kaupan päälle toisin kuin joillain 6000K+ hirvityksillä.
-95 Mondeo 1.8 CLX STW
-98 Mondeo 2.0 GT STW
-05 Focus 2.0 Titanium STW
-98 Mondeo 2.0 GT STW
-05 Focus 2.0 Titanium STW
True that
4300K on ehdottomasti paras.
4300K on ehdottomasti paras.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
eniten mua täs projektis mietityttää se katsastusmiehen suhtautuminen, vaikka laittaisin halogeenit sinne projektoreihin, niin mitä se sanoo siitä että on laitettu ite ne projektorit sinne, vai katsooko ne niin tarkkaan ja onko se kanssa vähän katsastusmiehen päivästä kiinni. Ja tuleeko siitä hylsy vai merkintä rekisteriotteeseen...?
Mulla ei sii ole tossa autossa niitä lampunpesimiä eikä automaattista korkeudensäätöä ja haluaisin tietää että tartteeko ne olla jos on projektorivalot?
Mulla ei sii ole tossa autossa niitä lampunpesimiä eikä automaattista korkeudensäätöä ja haluaisin tietää että tartteeko ne olla jos on projektorivalot?
No jos - ja ilmeisesti kun? - sulla on halogeniumpiot siinä niin ei sitä katsastusmiestä kiinnosta mitä siellä sisällä on kunhan siellä on halogenipoltin, valokuvio on järkevä ja korkeussäätö (auton alkup) toimii.
Mutta jos sä sinne halogeniumpioon nyt projektorit ja xenonit laitat niin ei se pelkästään pesimistä ja automaattisesta korkeuden säädöstä kiinni jää jos tarkkoja ollaan. Sulla on edelleenkin halogeniumpio siinä (H merkintä umpion alkuperäisessä lasissa riippumatta siitä mitä sinne umpion sisään on vaihdettu) ja siitä se narahtaa jos katsurilla motivaatiota riittää tutkia asioita.
Umpion tyypillä ei ole merkitystä noihin vaatimuksiin, halogenilla niitä ei tarvii ja Xenoneilla ne tarvii umpiosta riippumatta jos kyseessä on allekirjoituksesi auto.Samiset kirjoitti:Mulla ei sii ole tossa autossa niitä lampunpesimiä eikä automaattista korkeudensäätöä ja haluaisin tietää että tartteeko ne olla jos on projektorivalot?
Mutta jos sä sinne halogeniumpioon nyt projektorit ja xenonit laitat niin ei se pelkästään pesimistä ja automaattisesta korkeuden säädöstä kiinni jää jos tarkkoja ollaan. Sulla on edelleenkin halogeniumpio siinä (H merkintä umpion alkuperäisessä lasissa riippumatta siitä mitä sinne umpion sisään on vaihdettu) ja siitä se narahtaa jos katsurilla motivaatiota riittää tutkia asioita.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Eli ne tulee lailliseksi jos poistaa umpion lasin, siirtää parkkivalon hyväksytyllä valaisimella esim puskuriin, lisäksi itse projektoreissa on oltava e-hyväksynnät ja DC-merkinnät. Ja vielä pitkä valo olisi oltava eli projektoriksi DCR-projektori, tai lisäksi DR-projektori, tai halogeenilisäpitkät jotka toimivat pitkänä valona? Ja tietysti ne automaattiset korkeudensäädöt ja pesurit jotka pesee xenon-valojen linssejä.
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Jokasella on oma mielipide mutta ei missään tapauksessa yli 6000K kuitenkaan. Kyllä jossain näin kerran taulukon niin 5000K:ssä oli eniten lumeneita eli valoa ja 4300 ja 6000 vähän vähempi. Itse käytän aina 5000K, hieman valkoisempi/sinertävä, niin mustalla märällä asfaltilla minusta parempi.4300K on ehdottomasti paras.
Jaa? Kyllä aika monessa autossa on projektiovaloissa tavalliset halogeenipolttimot.
Kyllä aivan oikein, jos kyseessä siis alkuperäinen projektori umpio niin totta kai niitä on paljonkin nykyään halogeeneja ja siinä on järkeä. Mutta meinasin että onko xenoniksi alunperin tehdystä järkeä tehdä halogeenia, siihen löytyy omansa, mutta tietysti katsastukseen.Eiköhän se halogeenipoltin sinne projektoriin sovi ja valokuviokaan tuskin hirveesti kärsii (itse oon kokeillut H7 halogeenia D2S -xenonprojektorissa ja hyvin toimi), mut voi olla ettei katsastusmies silti tykkää kun on 'itse tehdyt' valot...
Mutta tuohon kyseessä olevaan projektoriin ei saa sovitettua halogeenia ainakaan helposti. Kanta on niin pieni. Poltin ei ole mikään H-kainta eikä mikään D-kanta myöskään.
Koska tuossa on kompromissi rakenteessa, että ollaan saatu tarpeeksi ohut siitä osasta joka tulee läpi alkuperäisestä polttimon reijästä umpiossa.
Mutta ilmeisesti ainakin H4 tarkoitetussa versiossa on joku oikea D2S poltin, mutta projektorin kantaosa on sit huomattavasti isompi mötikkä, halkaisija jotain 50mm luokkaa, kun tuossa H1/H7 se läpivienti/kanta on joku 20mm halkaisijaltaan ja poltin on vielä niitten mittojen sisällä. Joten H4 voisi olla edellen parempi.
Ja tossa autoimagon myymässä kiinan ihme projektorissa on E-hyväksyntä mutta itsessään se ei meinaa vielä mitään, eli mihin se E-hyväksyntä sit on, on eri asia ja mitään DCR merkintää siinä ei ole.
Xenon laillisuus puolesta voi sit käydä lukemassa ja tappelemassa esim. tuolla omassa osiossaan.
viewtopic.php?f=10&t=20761
Jos haluaa projektorit ja suurin piirtein lailliset, niin kannattaa alkaa harkita tällaisia, vaikka halogeeni versiona niin jää vaatimukset vähemmälle ja aina kun on katsastanut, niin H7 kantainen xenon muutossarja sisään.

http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=514
Ajovalo Hella DE 90mm (lähivalo), H7; 95,80€/KPL
Ajovalo Hella DE Xenon 90mm (lähivalo), D2S; 125€/kpl
Ajovalo Hella Xenon 90mm (kaukovalo), D2S; 121€/kpl