Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Yritin etsiä kyseisestä ongelmasta juttua mutta enpä löytänyt. Eli autossani vaihdekepin vapaalinjalla on ykkös ja kakkosvaihde kun normaalisti pitäisi olla kolme ja neljä. Tämä hidastaa vaihteitten vaihtoa kun pitää etsiä oikea kohta vaakasuunnassa. Kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle pitää keppiä viedä oikealle muttei liikaa ettei mene vitonen päälle. normaalistihan riittää että siirtää kepin ylös kun menee automaattisesti kolmos/neloslinjalle sama neloselle vaihdettaessa tai muuten menee 2 vaihde päälle mikä ei ole mukavaa jos vauhtia on jotaki 60km/h
Onko kellään käyttäytynyt samallalailla kiinnostaisi tietää pystyykö tuota korjaamaan jotenkin säätämällä vai meneekö loota vaihtoon. Kiitoksia kaikille vastaamaan vaivautuneille
Auton ja mahdollisesti jopa vaihdelaatikon malli voisi auttaa tässä ongelman ratkaisussa.
Väärin säädetty siirtäjä tekee kyllä noin esim. etuveto escorteissa.
Ettei siellä mitään jousta oo joka pitäs kepin 3ja 4 linjalla? tällönhän ykkösen ja kakkosen linjalle keppiä pitäis vetää itseenpäin kuten normaalisti. Joskus oon nähny tuon laatikon auki mut siitä on niin kauan ettei voi muistaa.
Sen kepin saa kyllä äkkiä tarkistettuakin kun purkaa verhoilut ympäriltä ja avaa 3 torx ruuvia millä se keppi on kiinni ja sitten nostaa kepin pois. Jotain vikaa sielä luulisi näkyvän.
Mutta jos siinä kepissä on pakkilukko niin silloin se on mt-75 laatikko.
Pitääpä purkaa heti kun saan auton. Kyllä se on type 9 eikös dokkilaisissa oo tuo mt75 ja pakki nelosen vieressä. tuossa ei tosiaan oo sitä kaulusta kepissä pitää vain painaa keppiä alaspäin kun haluaa pakin päälle ja on siinä ykkösen vieressä. Laitan lisätietoa ku saan auton ja saan purettua verhoilut ja kepin irti. (menee viikko) Jos sitä sitte palais asiaan ja ottas vaikka kuvanki mitä näkyy saa verrata hyvin toimivaan.
emax kirjoitti:Tais olla siinä kepissä se jousi... aika hatara muistikuva on kyllä.
Ei ole T9:ssä mitään jousia kepissä.
Toinen mikä tekee kepistä sohlon on se kuminen värinänvaimennin siinä kepin puolessa välissä.
Se alapään hela makso viimeksi kun ostin sen niin jotain alle 10€ ja saa laitettua siitä kepin poistolla paikoilleen.
Aksu kirjoitti:
Ei ole T9:ssä mitään jousia kepissä.
Toinen mikä tekee kepistä sohlon on se kuminen värinänvaimennin siinä kepin puolessa välissä.
Se alapään hela makso viimeksi kun ostin sen niin jotain alle 10€ ja saa laitettua siitä kepin poistolla paikoilleen.
Lähteekö vaihteet normaalia herkemmin pois päältä, ajattelin olisko sieltä vaihteiston vasemmasta etuyläkulmasta löystyny se pieni kuusiokoloruuvi. On siinä vaihteensiirtotangolla kyllä jousikin, mutta en nyt tarkkaan muista liittykö se tohon kepin asentoon, muistelen että ei.
Kyllä ne vaihteet hyvin päällä pysyy ei siinä mitään. Pitää tosiaan seuraavana viikonloppuna ottaa keppi irti ja tutkia tarkemmin. toivottavasti sitte selviää lisää. kiitoksia kaikille vastauksista