Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Terve
Olisi semmoinen ongelma escortissa että kun auto lämpenee siihen asti että mittarin osoitin nousee noin 60C asteeseen tai vähän ylemmäksi niin auto sammu kun kierroksia on 2500 tai enemmän ihan yks kaks ilman yskimistä tai mitään muuta. Kylmänä taas auto toimii ihan moitteetta ja käy kuin junan vessa, mutta sitten lämpoisenä sammuilee. Välillä sain auton lämmöt normaaliin asti ja se ei sammuillut mutta sitten kun käynnistin auton uudestaan lämpöisenä niin taas rupesi sammuilemaan. Välillä kun se on lämmennyt se kone niin on hankala saada sitä uudstaan enään käyntiin jos se on sammunut tuollein itsestään. Jos odotan että kone jäähtyy vähänaikaa niin sitten se taas lähtee hyvin käyntiin ja käy vähänaikaa kunnes on taas lämmin ja antaa vähän kierroksia. Mitään pätkimistä ei tule eikä muutakaan ja tuntuu että se vaan jostakin syystä katkasee virran tai sitten bensan menon.
Escort 1989. 1.4L Laser, kaasutin weber 2V 28/30 DFTM (käsiryyppy)
Vaihdetut osat:
Virranjakajan kansi + pyörijä + tulpanjohdot + tulpat
Sytytyksenohjausyksikkö + Puola
Bensansuodatin, öljynsyodatin + öljyt, Ilmansuodatin
Olisi semmoinen ongelma escortissa että kun auto lämpenee siihen asti että mittarin osoitin nousee noin 60C asteeseen tai vähän ylemmäksi niin auto sammu kun kierroksia on 2500 tai enemmän ihan yks kaks ilman yskimistä tai mitään muuta. Kylmänä taas auto toimii ihan moitteetta ja käy kuin junan vessa, mutta sitten lämpoisenä sammuilee. Välillä sain auton lämmöt normaaliin asti ja se ei sammuillut mutta sitten kun käynnistin auton uudestaan lämpöisenä niin taas rupesi sammuilemaan. Välillä kun se on lämmennyt se kone niin on hankala saada sitä uudstaan enään käyntiin jos se on sammunut tuollein itsestään. Jos odotan että kone jäähtyy vähänaikaa niin sitten se taas lähtee hyvin käyntiin ja käy vähänaikaa kunnes on taas lämmin ja antaa vähän kierroksia. Mitään pätkimistä ei tule eikä muutakaan ja tuntuu että se vaan jostakin syystä katkasee virran tai sitten bensan menon.
Escort 1989. 1.4L Laser, kaasutin weber 2V 28/30 DFTM (käsiryyppy)
Vaihdetut osat:
Virranjakajan kansi + pyörijä + tulpanjohdot + tulpat
Sytytyksenohjausyksikkö + Puola
Bensansuodatin, öljynsyodatin + öljyt, Ilmansuodatin
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Kokeilin sitte vaihtaa myös virtalukonpohjan toiseen mutta ei sekään auttanu ja vaihoin termostaatiin siinä sivussa josta ei tietenkään mitään apua ollut mihinkään, mutta tulipahan uudet tiivisteet ja ei sitä tarvii vaihtaa heti uudestaan.
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Joo no ei taida kukaan sitten tietää.
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Oletko kokeillut tuleeko kipinää silloin kun vika päällä? Sähkövialta kuulostaa ja puolaa olisin veikannut mutta kun sekin on jo vaihdettu. Rikkinäinen sulakeboksikin saattaa aiheuttaa kaikkea kivaa ongelmaa. Mulla paloi aina viikon parin välein se sytkäboksi ja yksi puolakin meni sököksi -89 1.6 laser escosta viallisen sulakerasian vuoksi, lisäksi aina välillä satunnaisesti valot hävisivät ym. mukavaa. "Uusi" rasia paikkaan ja sen jälkeen toimi taas hyvin.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Escort RS2000 F1 edition -96
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Jos tahtoisin tuota kipinää testata ni varmaan tarviis sitte hankkia joku kaveriksi että sais muutaman tulpan nopeasti irti kun auto sammahtaa. Täytyy käydä tuossa romuttamolla katselemassa jos sieltä löytyisi uus sulakeboxi. Valoihin tai mihinkään muuhun ei tosin ole tullut mitään toimintahäiriöitä.
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Nyt on kipinä kokeiltu ja sitähän se ei antanut.
Heti kun auto sammui otin viimesen tulpanjohdon irti ja iskin toisen tulpan siihen ja laitoin sen sitten noin 1cm päähän metalista ja ei antanu kipinää sitten siirsin sen noin 5mm päähän ja tarpeeksi kauan ku sahasin ni rupes antamaan kipinää.
Eli sähkövikahan se sitten on mutta mikä sen aiheuttaa niin on sitten mysteeri.
Onko tuon sulakeboksin vaihtaminen isokin homma kun itse en ainakaan huomannut paljoa liittimiä siinä boksin alapuolella tai lähelläkään missään
Heti kun auto sammui otin viimesen tulpanjohdon irti ja iskin toisen tulpan siihen ja laitoin sen sitten noin 1cm päähän metalista ja ei antanu kipinää sitten siirsin sen noin 5mm päähän ja tarpeeksi kauan ku sahasin ni rupes antamaan kipinää.
Eli sähkövikahan se sitten on mutta mikä sen aiheuttaa niin on sitten mysteeri.
Onko tuon sulakeboksin vaihtaminen isokin homma kun itse en ainakaan huomannut paljoa liittimiä siinä boksin alapuolella tai lähelläkään missään
Viimeksi muokannut norppa, 09 Loka 2010 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Mä veikkaisin sitä Hall-anturia sieltä virranjakajasta, kato Motonetin listoilta. Helpoin tohon ois ostaa koko virranjakaja jostain toimivana purettuna purkaamolta tms. Ne ohjausboxit on niin kaukana koneesta, ettei sen koneen lämpiäminen siihen pitäis vaikuttaa. Sytkän testaamiseen on hyviä leluja nämä, halvempi on parempi, kalliimpi helpompi.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=15142
..tää ^ heitetään sinne vaikka jonkun pytyn johtoon tai puolan ja pannaan kone käyntiin, sitten kun kone sammuu näkee jo kopista, että vilkkuuko se kun starttaa..
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=151372
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=15142
..tää ^ heitetään sinne vaikka jonkun pytyn johtoon tai puolan ja pannaan kone käyntiin, sitten kun kone sammuu näkee jo kopista, että vilkkuuko se kun starttaa..
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=151372
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Autossahan on kärjellinen sytytys eli ei paljon antureita taida löytyä tuosta. Yritän hankkia jostain uuden virranjakajan.
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Kärjellinen, ei kai. Tätä anturia tarkoitinnorppa kirjoitti:Autossahan on kärjellinen sytytys eli ei paljon antureita taida löytyä tuosta. Yritän hankkia jostain uuden virranjakajan.
1.4-CVH 86->89 Bosch/induktiivi [1986-1989] 14.50
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Muutaman minuutin homma, vanha pois ja uusi tilalle. Boksin ja virranjakajan väliin rasvat jotka muistaakseni tulee paketissa mukana.On juurikin kuulonen vaiva että voi johtua siitä ko. boksista ja niiden hajoaminen ei ole mikään harvinainen vaiva mk3/4 CHV-koneisissa etuveto Fordeissa. Mutta taidat kyllä saada tosiaan sen koko virranjakajan hiluineen romikselta samaan hintaan kuin pelkän boksin uutena tarvikeliikkeestä.norppa kirjoitti:Onko tuon sytytysboksin vaihtaminen isokin homma kun itse en ainakaan huomannut paljoa liittimiä siinä boksin alapuolella tai lähelläkään missään
EDIT: mikä on tuo sytytyksenohjausyksikkö minkä mainitsit ekassa postauksessa vaihtaneesi? En muista että tuossa olisi sen kummempaa "ohjausta" kuin se musta pieni boksi virranjakajan kyljessä, josta tuossa siis kirjoitin ja sytytysennakkoa säätävä alipainekalvo, myöskin virranjakajan kyljessä.
Kuga PHEV
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Meinasin itsekkin mennä nyt ihan sekaisin kirjoittamisissani 
Piti kysyä että on sulakeboksin vaihto isohomma, mutta antaa sen nyt olla.
Virranjakajan kylessä oleva teksti:
86SF 12100 - ASA 8FC
42606J 2488

Piti kysyä että on sulakeboksin vaihto isohomma, mutta antaa sen nyt olla.
Sytytyksenohjausyksikkö = virranjakajan päällä pieni musta boksinestori kirjoitti: EDIT: mikä on tuo sytytyksenohjausyksikkö minkä mainitsit ekassa postauksessa vaihtaneesi? En muista että tuossa olisi sen kummempaa "ohjausta" kuin se musta pieni boksi virranjakajan kyljessä, josta tuossa siis kirjoitin ja sytytysennakkoa säätävä alipainekalvo, myöskin virranjakajan kyljessä.
Minun tietääkseni tuo virranjakaja on lucas (tietääkseni boschin virranjakajan kansi ei edes kävisikään tuohon) ja jos kärjellinen sytytys nyt tarkoittaa sitä että virranjakajan sisällä on 4 kärkeä ylös ja 4 kärkeä alas.tursas kirjoitti: Kärjellinen, ei kai. Tätä anturia tarkoitin
1.4-CVH 86->89 Bosch/induktiivi [1986-1989] 14.50
Virranjakajan kylessä oleva teksti:
86SF 12100 - ASA 8FC
42606J 2488
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Aivan aivannorppa kirjoitti:Meinasin itsekkin mennä nyt ihan sekaisin kirjoittamisissani
Piti kysyä että on sulakeboksin vaihto isohomma, mutta antaa sen nyt olla.
Sytytyksenohjausyksikkö = virranjakajan päällä pieni musta boksi

Ja juu, kannet ei käy ristiin, toinen oli ruuveilla ja toinen klipseillä. Tosin kumpikin jakaja itsessään käy tietty siihen moottoriin kun vaihtaa kokonaan. Ja kärjetön sytytys tosiaan on.
Kuga PHEV
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Koitan nyt ettiä jos jostain hajottamolta löytys samanlainen tai sitten heitän siihen boschin virranjakajan viimetilassa.
"Boksin ja virranjakajan väliin rasvat" itellä tosiaan niitä ei taida enää olla siinä välissä ku sitä puhistelin aika paljon. ei vissiin haittaa vaikka heitän jotain tiivistetahnaa tai muuta siihen väliin.
"Boksin ja virranjakajan väliin rasvat" itellä tosiaan niitä ei taida enää olla siinä välissä ku sitä puhistelin aika paljon. ei vissiin haittaa vaikka heitän jotain tiivistetahnaa tai muuta siihen väliin.
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Tässä tapauksessa tuolla "rasvalla" tarkoitetaan sellaista lämpöä johtavaa tahnaa esim. pii- tai hopeatahnaa ja sen tarkoitus on johtaa lämpöä paremmin pois siitä sykänvahvistimelta ettei se ylikuumene. Sinne ei siis saa laittaa mitään tiivisteliimaa. Saattaa kestää hyvin ilmankin mitään tahnoja jos pintojen kontakti muuten hyvä. Lisäksi se boksi maadoittaa (ainakin bosch) itsensä niiden kiinnitysruuvien kautta joten kannattaa tsekata ettei siellä ole mitään ylimääräistä likaa estämässä kontaktia.norppa kirjoitti: "Boksin ja virranjakajan väliin rasvat" itellä tosiaan niitä ei taida enää olla siinä välissä ku sitä puhistelin aika paljon. ei vissiin haittaa vaikka heitän jotain tiivistetahnaa tai muuta siihen väliin.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Escort RS2000 F1 edition -96
Re: Escort sammuu kaasuttaessa lämpöisenä
Nyt on uus virranjakaja paikallaan tai no hajottamolta kävin hakemassa ja en saanu sitä itse sammumaan oikein mitenkään enää vaikka mitä yritin. Tais vika sitten siinä olla. Harmi vaan että tuo minun uutena ostettu sytytyksenohjausboksi ei käy tuohon uuteen virranjakajaan jostain syystä. taitavat olla pikkusen erilaiset tai ainakin numerosarjat on.