
Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Tammi 2010 21:39
Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Kyseessä siis 2,0 dohc ja mistä ottaa signaali kierrosluku mittarille. Puolan miinusta on kokeiltu ja toimii vanhan mallisilla mittareilla. Mutta nyt uudella ag:n mittarilla näyttää puolan maasta vain 3000rpm ja silloin jo rajoitin paukkuu. Sylintereiden määrä säädetty oikein jne. Täytyykö signaali siis ottaa moottorin ohjaus boxilta? Ja mikähän johto siellä mahtaa olla oikea? Autossa ei ole siis ollut kieppikelloa uutena mittaristossa. Ja mittarikin siis on ehjä,kokeiltu toisessa autossa. 

Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Kammenkulmaanturilta se auto kierrossignaalin saa, kuin myös mittari
(joko sinivihreä tai sinikeltainen, riippuen kumpi noista johdoista on boksille palaava piuha)

(joko sinivihreä tai sinikeltainen, riippuen kumpi noista johdoista on boksille palaava piuha)
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Tammi 2010 21:39
Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Onko kellään pinni karttaa tuohon ecuun, siitähän sen näkisi varmaksi 

Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Pinnien mukaan 55 nastasta lähtee ja palaa 56 nastaan, sinivihreä siis.Ralli doch kirjoitti:Onko kellään pinni karttaa tuohon ecuun, siitähän sen näkisi varmaksi
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Kannanpa kyseenalaisen korteni kekoon,
mulla on 1.6 cvh-sierra jossa oli
mittaristossa kello,ja otin 2.0 doch-rieskasta siihen
mittariston jossa on kiekkamittari.
Mittariston takana oli kellolle erillinen johto valkosella kuorella
jonka kyljessä niputettu vihreä johto irrallaan
ja se oli sitten kiekkamittarille kun huvikseni kokeilin
mitä tapahtuu vaihtamalla sen johdon.
Olisko sitten dohc-sähköt vastaavasti laitettu?
mulla on 1.6 cvh-sierra jossa oli
mittaristossa kello,ja otin 2.0 doch-rieskasta siihen
mittariston jossa on kiekkamittari.
Mittariston takana oli kellolle erillinen johto valkosella kuorella
jonka kyljessä niputettu vihreä johto irrallaan
ja se oli sitten kiekkamittarille kun huvikseni kokeilin
mitä tapahtuu vaihtamalla sen johdon.
Olisko sitten dohc-sähköt vastaavasti laitettu?
Ford works in mysterious ways.. =)
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Tammi 2010 21:39
Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Nyt on boxilta kokeiltu sinivihreä ja sinikeltainen. Ei minkäänlaista eloa mittarissa. Näihin johtoihin tulee kumpaankin 4,2v jännitettä. Lisää hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Mutta joku johtohan sieltä boxilta pitäisi kai lähteä myös mittariston taakse? mikä?
Mutta joku johtohan sieltä boxilta pitäisi kai lähteä myös mittariston taakse? mikä?
Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Kuten Taunus/Sierra tuossa mainitsi, niin kaavion mukaan vihreä johto tulee alkuperäiselle kiekkamittarille. Kun tuota johtoa seuraa, se johtaa sytkäboksiin (4 pinniä) ja sinne puolanmiinukseen, mutta puolan ja mittarin välillä on häriönpoistin. Mittarin ei tule heti puolanmiinukseen.
(kammenkulmajuttua muistelin oohoocee pohjalta...)
(kammenkulmajuttua muistelin oohoocee pohjalta...)
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Tammi 2010 21:39
Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Nyt purettu mittaristo irti ja ainakaan tässä autossa sinne ei tule edes alkuperäiselle kieppikellolle johtoa. missä sytkäpoksi sijaitsee jos sieltä saisin signaalin. 

Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Miksei siitä puolan vihreältä tuleva signaali näyttäisi oikein? Tuosta kait se yleensä otetaan? Olisko se mahdottomuus, että olis mittari särki..
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Tammi 2010 21:39
Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Tämä mittari ei toimi puolan miinuksesta. Kaikissa muissa autoissa missä olen mittaria testannut niin pelittänyt eculta otetulla signaalilla moitteetta. Tää sierra onkin näköjään juttu erikseen 

Re: Sierra ja kierroslukusignaali ongelma
Ja johtoja seuraamalla tämä ei toki selviä...Ralli doch kirjoitti: missä sytkäpoksi sijaitsee jos sieltä saisin signaalin.

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER