Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkä perinteisestihän nuo focuksen suojakumit vuotavat koska niitä ei saa tarpeeksi kireälle. Noh nyt laitoin toiseenkin focukseen "oikeat" klemmarit jotka saa niin kireälle ettei ainakaan irtoile.
Sitten työkaluja joita tarvii: meisseli ja sivuleikkurit että saa vanhan kiristäjän pois. Sitten 7mm hylsä jolla saa klemmarin kiristettyä. Ja tietenkin klemmarit tässä tapauksessa kokoa 68-85mm 1,7e/kpl. Lisäksi joitain rättejä puhdistamiseen ja uutta vaseliiniä. http://koti.mbnet.fi/koslat/focusom/projektit/2.jpg
Aikaa meni noin puolituntia ja kustannuksia klemmarit 2kpl 3,80e. Remontti kaljaa ei näin päiväs aikaan kulunut. Suussa maistuu vain vaseliini ja hiekka.
Täristääkö sulla noi vetonivelet kiihdyttäessä? Mites nuo klemmarit, aiheuttaako ne tärinää? Täytyisi vaihtaa focukseen sisemmät vetonivelet ja vois laittaa kunnon klemmarit, jos ne ei täristä.
Focus 2.0i Ghia Farkku vm.07 ja Focus 1.8 TCI Ghia Farkku vm.01
Transit 100S 2.5 Di vm.92 Ikkunapaku
Transit 100L 2.5 Di vm. 2000
Focusäijä kirjoitti:Täristääkö sulla noi vetonivelet kiihdyttäessä? Mites nuo klemmarit, aiheuttaako ne tärinää? Täytyisi vaihtaa focukseen sisemmät vetonivelet ja vois laittaa kunnon klemmarit, jos ne ei täristä.
tärinä johtuu kun klemmarit löystyy ja paska pääsee niveleen jolloin nivel kuluu -> tärinä. ongelma korjataan uusilla nivelillä ja nivelien vaihdon yhteydessä pistetään suojakumiin kunnon klemmarit
Ja jos jotakuta pelottaa että noilla kunnon klemmareilla rupeaa täristämmän koska niissä on tuo "iso" kiristys osa niin laittaa kahdesta pienemmästä klemmarista niin että kiristimet tulevat vetarin vastakkaisille puolille niin niiden massat kumoavat toisensa.
Regu kirjoitti:Ja jos jotakuta pelottaa että noilla kunnon klemmareilla rupeaa täristämmän koska niissä on tuo "iso" kiristys osa niin laittaa kahdesta pienemmästä klemmarista niin että kiristimet tulevat vetarin vastakkaisille puolille niin niiden massat kumoavat toisensa.
ei suomessa niin tasasia teitä/hyvin tasapainotettuja vetareita,niveliä,renkaita ole että ne parin gramman klemmarit siellä tuntuis
Mulla oli edellisessä, ei tullut kokeiltua vauhdissa, mutta yli 170 meni kuitenkin ilman tärinöitä! On niissäkin koko- ja painoeroja, laadukkaat yleensä kevyempiä, halppikset painavampia!