Kytkinongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tonza-x

Kytkinongelma

Viesti Kirjoittaja Tonza-x »

Tervehdys
Vuoden -97 farkkumondeossani on jonkinlainen kytkinongelma. Vaihteet menee päälle ihan kivuttomasti ja kytkintä ei tarvitse painaa edes kovinkaan alas, että vaihteita voi vaihtaa.. Kytkinpedaali palautuu myös normaalisti yläasentoonsa painamisen jälkeen, mutta jokin muu ei palaudu.. Kytin vaikuttaisi olevan osittain päällä kokoajan... lähdöt paikaltaan tapahtuvat samalla tavalla, kuin useilla vanhuksilla, tosin sillä erotuksella, että itse olen päästänyt kytkinpolkimen ylös, mutta jokin koneessa on aiheesta eri mieltä :lol: ... sama homma ajossa...jos painan kaasua reippaammin niin kierrokset nousee kattoon, mutta vauhdin kanssa on toinen asia..

Ilmiö on alkanut itsestään viimeaikoina, joten vaikea uskoa, että kytkin olisi väärin säädetty...muutenhan ongelma olisi ollut kokoajan olemassa. Minkäänlaisia käryjä kytkimestä ei myöskään ole lähtenyt, mikä on ilmeisesti tavallista yleensä silloin, kun kytkintä luistatetaan syystä tai toisesta...
Osaako joku viisaampi sanoa, että mikä tossa kytkimessä on todennäköisesti levinnyt ja minkälaisia osia pitäisi ostaa? Ois mukava päästä liikkeelle normaalisti...nyt kuski kiihtyy paljon nopeemmin, kuin auto :evil:

Vaihteet tosiaan menee hyvin päälle pienelläkin kytkimenpainalluksella, joten kytkin ei ainakaan luulisi olevan lopussa..
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Kytkinongelma

Viesti Kirjoittaja Aksu »

koita ensin nollata automaattisäätö (jos on). Jos jostain syystä on kiristänyt sen liian tiukalle.
Poljinta ylöspäin nostamalla ,ainakin vanhemmissa vehkeissä.
gti golo palloilija
ngbee
Viestit: 77
Liittynyt: 19 Tammi 2008 14:00
Paikkakunta: Vantaa / Lahti

Re: Kytkinongelma

Viesti Kirjoittaja ngbee »

Kun kytkin on ihan loppu, eli ei pidä yhtään, vaihteet menee päälle ilman kytkimen painamista.
vm 94 eteenpäin mondeon kytkin on nestekäyttöinen eikä sitä pysty tietääkseni säätämään mitenkään. Ongelma voisi johtua paineasetelman jousten hajoamisesta tai levyn loppuunkulumisesta. Jos työsylinterissä olisi jotain vikaa/ilmaa et saisi katkaistua vetoa painamalla kytkintä.
Vastaa Viestiin