Foordin Pinto
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 08 Syys 2010 19:04
Foordin Pinto
Voisiko joku tietää sellaisen jutun, että kun minulla on Transit -89 mallinen josta alkaa olla
Moottori loppu. Nyt kuitenkin saisin ostettua siihen toisen Moottorin. Myyjän mukaan se on
-91vm Sierrasta. kysymykseni on sopiiko sellainen mootori Transittiin molemmat ovat kaasutin
moottoreita. Ajattelin lähinnä josko mootorin kannakkeet käy vaihtaminen koska ovat erilaiset.
Ja jos Vauhtipyön voi vaihtaa koska oletan että Transitissa on isompi kytkinlevy.
Moottori loppu. Nyt kuitenkin saisin ostettua siihen toisen Moottorin. Myyjän mukaan se on
-91vm Sierrasta. kysymykseni on sopiiko sellainen mootori Transittiin molemmat ovat kaasutin
moottoreita. Ajattelin lähinnä josko mootorin kannakkeet käy vaihtaminen koska ovat erilaiset.
Ja jos Vauhtipyön voi vaihtaa koska oletan että Transitissa on isompi kytkinlevy.
Re: Foordin Pinto
-91 ei ole tehty kaasari koneita,kaikki ruiskuja.
Ja sierroissa on jo tuolloin ollut DOHC koneet kiinni.
Ja sierroissa on jo tuolloin ollut DOHC koneet kiinni.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 08 Syys 2010 19:04
Re: Foordin Pinto
Siksipä olin epäuskonen mootorin vuosimallista, koska olen samaa mieltä että -91 mallissa onAksu kirjoitti:-91 ei ole tehty kaasari koneita,kaikki ruiskuja.
Ja sierroissa on jo tuolloin ollut DOHC koneet kiinni.
tupla nokat. mootorin täytyy olla vanhemmasta Sierrasta, mut sopinee kuitenkin Transittiin
koska molemmat ovat OHC kaasutin moottoreita.
Re: Foordin Pinto
Sierran ohc;ssa on kovempi puristussuhde 9,2:1 ja kakskurkkunen kaasari ja eri pakosarja.
Muuten sama kone.
Muuten sama kone.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 08 Syys 2010 19:04
Re: Foordin Pinto
Mutta jos omastani vaihtaisin siihen mootoriin jonka aion osttaa pakosarjan.ohc205 kirjoitti:Sierran ohc;ssa on kovempi puristussuhde 9,2:1 ja kakskurkkunen kaasari ja eri pakosarja.
Muuten sama kone.
sopisiko se pakalleen????
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 08 Syys 2010 19:04
Re: Foordin Pinto
Vielä aellainen onko noiden mootorien välillä eroa Hevosvoimissa ? (kummasakaan ei varmaan ole liikaa)foortilainen kirjoitti: Mutta jos omastani vaihtaisin siihen mootoriin jonka aion osttaa pakosarjan.
sopisiko se pakalleen????
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Re: Foordin Pinto
jos meinaat matalapuristeista ja normaalia oharia ni käsittääkseni on..(matalapuristeisessa tietenkin vähemmän)
Re: Foordin Pinto
pistä vaihtaen vaan se kone..
äläkä puhu katsastuksessa mitään koneen vaihdosta
niin pääset helpoimmalla...
äläkä puhu katsastuksessa mitään koneen vaihdosta
niin pääset helpoimmalla...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Re: Foordin Pinto
Ainakin P100 versioissa on 77hp, luulisin että sama on transiitissa. Kaasari ohc sierrassa on 105hp.foortilainen kirjoitti: Vielä aellainen onko noiden mootorien välillä eroa Hevosvoimissa ? (kummasakaan ei varmaan ole liikaa)
Ei se koneenvaihto inssiä kiinnosta, sama 2 litrainen oohooseehan se on

Jos siinä transiitis on sellainen öljypohja jossa on öljytila moottorin edessä, joudut poraamaan sierran lohkoon (valu nro. 205) öljytikulle ja sen putkelle uuden reiän. Taunuksen lohkossa (valu nro. 20) tarvii vaihtaa vain propun paikkaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala