Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkä, virrat kun laittaa päälle, niin pumppu ei pidä mitään ääntä(normaalisti surahtaa). Kuitenkin kun vetää virran suoraa akulta pumpulle, se surraa hienosti ja auto lähtee käymään. Johdon kun ottaa irti pumpulta niin auto pysyy käynnissä. Mitenkä tuon pumpun sitten oikeasti pitäis käydä. Jatkuvasti vai "sykäyksittäin". Sammuuhan se normaalisti sillonkin kun järjestelmässä on paine?
Missäs tuo pumpun rele on? Boksin lähellä on musta ja harmaa rele. Toiselle releelle tulee ainakin paksu punainen johto. Ja toiselle pieniä johto useampi. Releen vaihdosta kannattaa ainakin omasta mielestä aloittaa.
sierra 2.0iS ohc -87
sierra 2.0ohc kaasari -88
sierra 1.6 viistoperä -85
moskvitsh pick up lyhyt -77
Taunus 2.3 v6 -73
Rele on siellä missä on sulakkeet ja ajovalojenkin releet. eli kuskin puolella konehuoneessa taka kulmassa. ulkoo en muista mikä se niistä oli mutta yksi niistä pienistä.
Kyllä sen jatkuvasti kuuluu pyöriä kun auto on käynnissä. Siellä vaan riittää vähän aikaa painetta tyhjäkäynnillä kun polttoainetta kuluu silloin niin vähän. Käynnistäessä järjestelmä paineistetaan, jolloin pumppu pyörii vähän aikaa ja kun starttaa, pumppu lähtee käyntiin ja pyörii kun kone on käynnissä (kierroslukusignaali tulee poksille).
Varapyörän alla on sitten se "kaatokatkaisin" joka voi hypätä päälle kovalla alustalla ja katkaisee polttoainepumpun virran mikä joskus ihmetyttää. Painaa sen valkosen napin takaisin alas niin taas toimii.
Voikos tätä kolarikatkaisiaa ohittaa mitenkään, esim johdot yhteen menetelmällä. Mulla se nappi siinä on ainakin ylhäällä koko ajan eikä se kyllä alhaalla pysykkään vaan palautuu ylös koko ajan. Onkos noitten katkasijoitten kanssa ollu muilla ongelmaa?
sierra 2.0iS ohc -87
sierra 2.0ohc kaasari -88
sierra 1.6 viistoperä -85
moskvitsh pick up lyhyt -77
Taunus 2.3 v6 -73
No sen verran ollu ongelmaa että kun kaveri ajo ex-sipsun mettää ni ihmeteltii aika kauan siellä että miks ei lähe käyntii vaikka kuin ruuvvaa Seuraavana aamuna sit yks tuttu fordisti kerto moisesta katkaisijasta ja johan hörähti käyntii Sinänsä ihan turha katkaisija käytännössä että ohittaahan sen vois
Voihan se olla, että se katkaisia on jotenkin hajonnut, että se katkaisee sen virran. Pitää koittaa laittaa johot yhteen ja kattoo mistä savuaa. Releitä on vaiheltu. Vielä pitäis se osjausyksikön rele vaihtaa, mutta niitä kuulemma saa vain siniseltä tiskiltä
sierra 2.0iS ohc -87
sierra 2.0ohc kaasari -88
sierra 1.6 viistoperä -85
moskvitsh pick up lyhyt -77
Taunus 2.3 v6 -73
rangleri kirjoitti:Kyllä sen jatkuvasti kuuluu pyöriä kun auto on käynnissä. Siellä vaan riittää vähän aikaa painetta tyhjäkäynnillä kun polttoainetta kuluu silloin niin vähän. Käynnistäessä järjestelmä paineistetaan, jolloin pumppu pyörii vähän aikaa ja kun starttaa, pumppu lähtee käyntiin ja pyörii kun kone on käynnissä (kierroslukusignaali tulee poksille).
Varapyörän alla on sitten se "kaatokatkaisin" joka voi hypätä päälle kovalla alustalla ja katkaisee polttoainepumpun virran mikä joskus ihmetyttää. Painaa sen valkosen napin takaisin alas niin taas toimii.
Siis TARKALLEENOTTAEN missä kohtaa varapyörän "alla"
En oo huomannu ?