
1.6 kansi 1.8:siin
1.6 kansi 1.8:siin
eli onkohan joku joskus kokeilut laitaa 1.6 ohc:een kantta 1.8 ohc:hen et toimiiko siltään vai nouseeko puristukset liikaa ku olis tarkotus sotkee noi koneet tohon jäärassi tanariin, voikos sen miten laskee sen et paljon tulis puristuksii tolla kanella 1.8:siin 

puristussuhteen laskeminen..
mittaat esim. lääkeruiskulla palotilan tilavuuden
samoin pitää ottaa huomioon kannentiiviste, männän muoto(patti,kuoppa) ja tuleeko mäntä lohkon tasoon.
Puristussuhde= iskutilavuus+palotilantilavuus/(jaettuna)palotilantilavuudella
sekavaa eikö totta?
eikä puristussuhdetta ole mitään suurta hyötyä nostaa yli 12:1 alkaa ton jälkeen tulemaan jo kestävyys nopeesti vastaan.. mutta jos kone oikein tehdään ni mikä ettei.. ja on sitä 108Okt racing bensaa...
mittaat esim. lääkeruiskulla palotilan tilavuuden
samoin pitää ottaa huomioon kannentiiviste, männän muoto(patti,kuoppa) ja tuleeko mäntä lohkon tasoon.
Puristussuhde= iskutilavuus+palotilantilavuus/(jaettuna)palotilantilavuudella
sekavaa eikö totta?

eikä puristussuhdetta ole mitään suurta hyötyä nostaa yli 12:1 alkaa ton jälkeen tulemaan jo kestävyys nopeesti vastaan.. mutta jos kone oikein tehdään ni mikä ettei.. ja on sitä 108Okt racing bensaa...
kai siitä tosi mies pystyis huonon likiarvon laskemaan, mutta mittaamalla se pitää tarkastaa.. kun siihen vaikuttaa esim. männän renkaitten ohi karkaava paine ja venttiilien aukeamiset/sulkeutumiset ym. vastaavahenu kirjoitti:saikos tota puristus painetta mitenkään lasketua vai onko ainoa mahdollisuus saada selville se mitaamalla sit ku kone on läjässä
HEI mutta tuohan on nyt "viritetty" 1.8.henu kirjoitti:nonii nyt on tuo kyseinen paketti läjässä ja tuntus toimivan pirun hyvin, eli voin tosissaan suositella niille joilla lojuu nurkissa tuollanen 1.8 ohc mylly.
Verratuna siihen et 2.0 ohc sierra jää ihan kuus nolla kiihtyvyydessä ja varsinkii "börniksessä"


Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Nyt ois itellä tarkoitus laittaa riesaan(2.0) 1.6 kansi ja 284 asteinen nokka mut autolla on nyt ajettu noin 270 tkm ja paikallinen virityspajan äijä sano et pitäs koneistaa koko moottori jos haluut et se vielä juhannuksena ois läjässä
Pitääkö toi nyt sitten paikkaansa
Halvemmaksi tulisi ostaa vähemmän ajettu kone ku rueta koneistaa toi entinen kokonaan "uuden" veroiseksi. Kyselin vähän hintoja tosta koneistamisesta ni kyllä siihen helposti saa sen 2000e menee ja hyvä jos vielä riittääkään.


ei kait sitä tarvii koneistaa jos se on hyvässä kunnossa mut eihän se pahitteeks olis viedä kampura koneistukseen ja uusia laakeritmartikainen kirjoitti:Nyt ois itellä tarkoitus laittaa riesaan(2.0) 1.6 kansi ja 284 asteinen nokka mut autolla on nyt ajettu noin 270 tkm ja paikallinen virityspajan äijä sano et pitäs koneistaa koko moottori jos haluut et se vielä juhannuksena ois läjässäPitääkö toi nyt sitten paikkaansa
Halvemmaksi tulisi ostaa vähemmän ajettu kone ku rueta koneistaa toi entinen kokonaan "uuden" veroiseksi. Kyselin vähän hintoja tosta koneistamisesta ni kyllä siihen helposti saa sen 2000e menee ja hyvä jos vielä riittääkään.

toi kone minkä ite väsäsin ni sillä on ajettu vasta joku 150thk eli sen pitäs kestää vielä
Kestää varmasti..henu kirjoitti: mut jos toi puristussuhde pitää paikaansa ni eikös toi oo vielä ihan järkevä siis et mylly kestää
Sain just oman kannen takas koneistamolta jossa sitä laskettiin. Nyt puristussuhde 11.3:1 ja kone 1.6ohc.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Huomenna ois tarkoitus aloitella tota kannen vaihtoa eli siis 1.6 kansi 2.0 tilalle. Ajattelin laittaa vähän ohuemman tiivisteen mitä toi vakio tiiviste mut luin jostain että 1.6 kannen palotilat ois pari millii pienemmät kuin 2.0 kannessa ja sen takia siinä pitäs sit käyttää sitä vakiotiivistettä.
Onko tossa jutussa nyt mitään perää vai voinko laittaa huoletta ohuemman tiivisteen.?
Onko tossa jutussa nyt mitään perää vai voinko laittaa huoletta ohuemman tiivisteen.?
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Tänään sain sit otettuu kannen pois ja huomenna uus paikalleen. Pitänee sit varmaan laittaa sillä vakio tiivisteellä kun päivittäisessä käytössä toi auto on... Paljonko on puristukset tolla 1.6 kannella ja vakio tiivisteellä.? Vaikuttaako toi ohuempi tiiviste sit paljonkin tohon puristuspaineeseen.?
.......ja sit ku vielä sais kaikki Kampi/nokka akselin hihnapyörät ja virranjakajan/sytytykset yms. kohalleen kun katkes toi remmi
eipä oo ennen tarvinnu tommosta hommaa rueta ite tekemään mut opetellaan nyt sitten sekin homma ja varmaankin kantapään kautta. Onhan tässä viikonloppu aikaa laitella. 8)
Ja ekan starttauksen jälkeen tietysi toi "uusi" kansi taas koneistamolle... ja eikun alusta taaaaaaas.
8) 
.......ja sit ku vielä sais kaikki Kampi/nokka akselin hihnapyörät ja virranjakajan/sytytykset yms. kohalleen kun katkes toi remmi

Ja ekan starttauksen jälkeen tietysi toi "uusi" kansi taas koneistamolle... ja eikun alusta taaaaaaas.


Vähän offtopic,mutta ihmettelin vaa tässä näistä puristukista kun omasta 1.8 ohc:stä mitattiin muutama viikko sit puristuspaineet ja jokaisessa sylinterissä oli noin 17 ?? ja vakiothan pitäs olla jotain 13? tuli mieleen et eihän tollanen oo mitenkää mahdollista,vai onko? ja mittari ei ollu rikki,sillä mitattiin 10min ennen yhden biimerin paineet ja oli kohallaan...jos jollain jotain ajatuksia mitä tolle ois voitu tehdä,itse en oo perillä et onko siihen jotain väsätty vai ei..
että kiitos vaan
Loistokas ilma muuten tänään 8)
että kiitos vaan

Loistokas ilma muuten tänään 8)
Nakuttaa 95:lla joten 98:lla ajetaan. (puristukset 11.2:1)hynkkeli kirjoitti:Ajelettekos muuten vielä 95-bensalla, kun olette noita puristuksia nostaneet, vai joko on pitänyt vaihtaa 98:iin?
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus