Mondeo 1.8 Zetec käynnistys/käynnissä pysymis ongelma
Mondeo 1.8 Zetec käynnistys/käynnissä pysymis ongelma
Eli kun käynnistän autoa, kierrokset nousevat itsestään jonnekin 3000rpm kieppeille ja laskevat heti alas -> auto sammuu. Mutta jos käynnistäessä painaa kaasua, niin auto pysyy kyllä käynnissä jos pitää kierrokset yli tuon 3000rpm, mutta jos kierrokset laskee alle 3000rpm niin auto sammuu. Vähän kaasua painamalla ja sen kanssa temppuilemalla saa kierrokset pidettyä ~1000rpm kohdalla, mutta ihan kuin silloin auto kävisi kolmella tai jotain. Ja jos tuossa 1000rpm painaa vähänkin kaasua, pomppaa kierrokset heti erittäin korkealle. Mitähän voisi olla rikki? Olen siis juuri vaihtanut kannen, eli imusarja ja pakosarja on ollut irti, mutta ainakaan imusarjan ei pitäisi vuotaa, ja mielestäni kaikki alipaineletkut ja anturit ovat oikein kiinni. Auto on tosin seissyt puolisen vuotta, joten voisiko jotkut muut anturit olla hapettuneita? Tulpanjohdot/tulpat uusittava? Vastusmittarilla on kyllä tulpanjohdot katsottu ja niissä virta kulkee. Onko kellään ollut samoja ongelmia?
Re: Mondeo 1.8 Zetec käynnistys/käynnissä pysymis ongelma
nostetaan tämä taas ylös
-täsmälleen sama vika tuli jakopäähihnan vaihdon yhteydessä (focus -00 1,8 ghia).
mielestäni jako meni kohilleen ja oireet vaikuttaa enemmän sähkövialta.
Onko kellään tietoa mitä voi olla pielessä?
Kiitoksia etukäteen!
-täsmälleen sama vika tuli jakopäähihnan vaihdon yhteydessä (focus -00 1,8 ghia).
mielestäni jako meni kohilleen ja oireet vaikuttaa enemmän sähkövialta.

Onko kellään tietoa mitä voi olla pielessä?
Kiitoksia etukäteen!
Re: Mondeo 1.8 Zetec käynnistys/käynnissä pysymis ongelma
Escort 1.8 Zetec teki just samat kierrosluku temppuilut. Oli Laturinjohto kipinöinyt itsensä poikki vasten vesiputkea, joka menee imusarjaan. Vesiputkessa 5*50mm reikeli. Myös herätevirtajohto oli poikki. Laturin valo paloi toki.