FORD ESCORT 1.8i(115 hp) STW -97

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
esa70
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Heinä 2010 10:33

FORD ESCORT 1.8i(115 hp) STW -97

Viesti Kirjoittaja esa70 »

Eli korjausta aikasempaan vikana siis on että kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja pitää silloin tyhjäkäynnin jossain 1500 kierroksessa mutta kun vähän moottori lämpee niin jopas rupee tyhjä käynti vaeltamaan noin 500-1200 kierrosta välillä tuntuu että meinaa sammua mutta jaksaa jotenkin vain pitää käynnissä itsensä.Maantie ajossa ei ole mitään ongelmia! :(
Viimeksi muokannut esa70, 21 Heinä 2010 13:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: FORD ESCORT 1.8i(115 hp) STW -97

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Jos se tyhjäkäyntiä lukuunottamatta pelaa kivasti ni vaihtasin kuitenkin sen tyhjäkäyntisäätimen.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
esa70
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Heinä 2010 10:33

Re: FORD ESCORT 1.8i(115 hp) STW -97

Viesti Kirjoittaja esa70 »

Joo muuten toimii OK pitää varmaan sitten vaihtaa se.Pystyisikö sitä testata toimintaa mitenkään että ei turhaan ostaisi sitä uutta osaa ja vika onkin jossain muualla sitten!!
ekn1
Viestit: 315
Liittynyt: 20 Touko 2008 21:22

Re: FORD ESCORT 1.8i(115 hp) STW -97

Viesti Kirjoittaja ekn1 »

Eikös sitä voi ensin yrittää putsata jollain elektroniikan puhdistusaineella, ja erilaisia testausmetodejakin löytynee ihan netistä googlaamalla ainakin jos osaa englantia (tyhjäkäyntiventtiili = idle air control valve).

Jos päätät ostaa uuden osan niin suosittelen tsekkaamaan netissä vähintäänkin ebay:n tarjonnan. (esim. tästä lähtis upouusi tyhjäkäyntiventtiili n. 30e hintaan Suomeen toimitettuna http://cgi.ebay.co.uk/New-Idle-Air-Cont ... 0479852831 )
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: FORD ESCORT 1.8i(115 hp) STW -97

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Mulla on ollut tuossa omassa ihan samoja ongelmia, mutta mulla loppui tyhjäkäynnin heittelyt kun kävin kaikki konehuoneen liittimet läpi paineilmalla ja suihkauksella crc:tä. Siellä koneen ja tulipellin välissä on pari kolme sellaista isompaa liitintä, ne tuntuivat vaikuttavan eniten mulla.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Re: FORD ESCORT 1.8i(115 hp) STW -97

Viesti Kirjoittaja Volmari »

mulla helpotti ihan sillä että otin koko venttiilin irti ja puhdistin. venttiili sijaitsee imusarjassa semmonen pyöreä sylinterinmuotoinen härpäke missä on piuhat päässä.

on ihan perushuttua näissä escorteissa ja harvemmin tarvii vaihtopuuhiin lähteä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vastaa Viestiin