Mietin josko laittaisin tuohon vanhaan -69 Capriin jonkun modernimman koneen. Nykyisin siinä on alkuperäinen 1.6GT kenttiläinen Sierran pikkulaatikolla. Tavoite olisi hiljainen, hieman tehokkaampi, erittäin pihi ja mahdollisimman värinätön kulku.
Koneen merkilläkään ei ole vielä tässä vaiheessa merkitystä, joten ehdotuksia otetaan vastaan puhtaalta pöydältä.
Parhaassa tapauksessa koneessa olisi kiinnityspaikat lohkossa takavetoista varten ja siihen saisi sovitettua jonkun foordin 5-vaihteisen loodan kohtuullisella vaivalla, tai sitten koneeseen löytyisi muu laatikko, jonka keppi tulisi samaan kohtaan mihin nykyinenkin, eikä tunnelia tarvitsisi liiemmin muokata.
16V kone Mk1 Capriin?
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19
Re: 16V kone Mk1 Capriin?
Zetecin laittasin nuilla kriteereillä.
Kohtuu helppo laittaa takavetoseen
viewtopic.php?f=3&t=25492&start=0
Kohtuu helppo laittaa takavetoseen
viewtopic.php?f=3&t=25492&start=0
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Sierra DOHC -91
Re: 16V kone Mk1 Capriin?
Näyttää olevan tuo Zetecin laitto ihan kohtuullisen helppo homma verraten vieraampiin moottoreihin. Viestiketjun kautta löytyneessä zetecinsiden jutussa kerrottiin että olisi parempi käyttää pinton kytkintä, koska muuten kytkimen välitys muuttuu ja liikematka lyhenee. Onkos jollain kokemusta tuosta, että onko ongelma vai ei?
Onkos mitään käytännön eroa onko kone peräisin Escortista vai Mondeosta? Entäs onko noissa kaikissa ajonestot, vai vasta myöhemmissä versioissa? Tässä vaiheessa 1.8 Zetecci näyttäisi houkuttelevimmalta. Kuluttaa varmaan vähemmän kuin 2.0 ja tehoa olisi vanhaan capriin ihan riittävästi.
Onkos mitään käytännön eroa onko kone peräisin Escortista vai Mondeosta? Entäs onko noissa kaikissa ajonestot, vai vasta myöhemmissä versioissa? Tässä vaiheessa 1.8 Zetecci näyttäisi houkuttelevimmalta. Kuluttaa varmaan vähemmän kuin 2.0 ja tehoa olisi vanhaan capriin ihan riittävästi.