Jäähdytinnesteet ehkä sekaisin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Monkey B

Jäähdytinnesteet ehkä sekaisin

Viesti Kirjoittaja Monkey B »

Menin ehkä laittamaan Transittiin erilaista jäähdytinnestettä mitä siellä oli ennestään...
Neste oli lopussa, säiliössä enää muutama pisara, panikoin jostain Nesteeltä pullollisen sellasta vihreetä ja kippasin sinne puoli pulloa.
Sitten joku viisas kertoo että erivärisiä nesteitä ei saa missään nimessä yhdistää. Mistäs sitä voi taas tietää mitä siellä ennestään oli... Jotain mutta todella vähän.
Tuon episodin jälkeen autolla on ajettu ainakin 50km.
Jos siellä nyt on erilaisia nesteitä sekaisin niin mitäs sitten? Nesteet puuroutuu sekoittuessaan? sekoittuuko ne heti ja jos ei niin koska? Jos jotain ongelmia tulee niin milloin, tai siis leviääkö se nyt heti vai ehkä joskus vuoden päästä?

Mitä mä teen....?
'06 Ford Transit Connect 1.8 TDCi LWB
Tpa84

Re: Jäähdytinnesteet ehkä sekaisin

Viesti Kirjoittaja Tpa84 »

Punasta ja vihreetä nestettä ku laittaa sekasin niin pakkasen kesto lukema ei vaan pidä paikkaansa.. Eli näin kesällä sillä ei ole juurikaan merkitystä
Aksu

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Mulle sellainen varoitus annettu noista vihreä/punaisen sekoittamisesta että saattaa tukkia(puuroutua) pienimpiin reikiin,lähinnä lämppärin kennoissa.
gti golo palloilija
Krisse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Paljon tosta puuroutumisesta puhutaan ja toki mäkin asiakkaita varoitan asiasta, mut onks joku oikeesti nähny joskus sellasta?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
emax
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja emax »

Joissakin autoissa oon huomannu sellaisen ohkaisen ja punertavan kalvon letkujen sisällä ja moottorin nestetilassa, jos on jostain syystä vaihtunu punaiset nesteet johonkin muuhun. Mutta ei oo ainakaan vielä tullu vastaan että joku olis sen takia menny tukkoon.
Vaikka onhan se pahimmassa tapauksessa mahdollista.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin