Sierran tyhjäkäynti ongelma

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
wildlord
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Heinä 2010 22:07

Sierran tyhjäkäynti ongelma

Viesti Kirjoittaja wildlord »

Elikkä kyseessä Sierra DOHC 2.0l -91 ruisku. Ongelma on seuraavanlainen. Käytin tässä talvella akunkenkää irti ja laitoin takasin, auto lähti kyllä hyvin käyntiin, mutta tyhjäkäynti ei pysyny yhtää. Se kyllä meni aluksi pienellä hakemisella ihan oikeeseen, mutta ku vähän kaasua anto nii seilas pari kertaa ja sitte sammu. Käytin sitte plus akunkenkää uudestaa irti muutamaan otteeseen ja jossaki vaiheessa sitte vaa lähti toimimaan.

Myöhemmin alkukesästä jouduin taas käyttää kenkää irti kun laitoin poppivehkeitä, taas sama homma. Tyhjäkäyntiin meni aluks nätisti, mutta vähänkin kaasua nii heti alko seilaamaan ja sitte sammu. Silloin muistin, että viimeks autto ku käytin plussa kenkää irti ja siinä kans pari kertaa otin ja odotin erinnäisiä aikoja ja laitoin takasin niin alko toimii sitte. Irrottamisten välissä käytin aina autoa käynnissä kokeillakseni toimintaa.

Tänä aamuna olin töihin lähdössä ja huomasin starttaus vaiheessa että akku loppu. Oli menny parkit vahingossa päälle.. Nooh, apuvirtaa sain ja auto käyntiin, heti huomasin että ongelma oli taas takaisin. Nyt kävin sitte heti kengän kimppuun ja rassasin sitä ainakin 20min aina välillä irti ja takas. Ja nyt ei lähteny toimimaan.. Suuri kysymys onkin, missä vika on? Vaikka saisin auton toimimaan kengän rassauksella niin silti turhauttavaa tehdä se joka kerta kun irti käyttää. Siksi olisikin ihan mukava tietää syy. Auton kun saa toimimaan nii toimii aivan täydellisesti tyhjäkäynnin osalta.

E: Ongelma selvis nyt taas, vissiin vaan seuraavaan kertaan. Jos on samanlainen ongelma niin seuraavaa kannattaa kokeilla:
*Autosta virrat pois ja akunkenkä irti
*Käydään autossa kääntämässä autosta "virrat päälle" eli II asentoon ja sitten takas nollaan.(en tiedä onko tästä vaiheesta hyötyä, mutta kannattaa kokeilla)
*Käydään laittaa akunkenkä kunolla paikalleen
*Takas autoon ja käynnistetään auto, annetaan käydä 10 sekkaa, sammutetaan ja käynnistetään uudestaan, vähän kaasutellaan ja jos jo vähän paremmin toimii nii lähdetään ajamaan.
*Ajetaan hetki ja pysähdytään niin että kytkin on pohjassa ja jarrutellaan pysähdyksiin.
*Sammutetaan auto ja käynnistetään taas uusiksi, tässä vaiheessa itsellä alko olemaan jo todella hyvällä mallilla tyhjäkäynti
*Aja vielä pihaan ja sammuta yhdesti ja käynnistä taas. Tässä vaiheessa pitäs olla jo ihan normaali vaikka antas kaasua ja antas laskeutua.

Tällä tavalla sain itse auton toimimaan, toivottavasti on apua. Jos jollakin samoja ongelmia niin ois kiva kuulla vähän miten kelläkin ratkennu.