1.6cvh/89vm Kaasari

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Laamanni
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Helmi 2010 09:06

1.6cvh/89vm Kaasari

Viesti Kirjoittaja Laamanni »

Tuli tänään huomattua että joku piuha puuttuu kaasarin kyljestä olevasta mötikästä. Mikä tuo mahtaa olla? Kaasari on weber. Kuvaa ohessa!

Muistaakseni aikasemmin joku jälkiasennus piuha tuli noista kahdesta liittimestä joka näkyy tuon mötikän oikealle puolella. Se oli irtonaisena nyt ja tuli virtaa läpi joten irrotin sen kokonaan ettei sytytä mitään yms.

http://img266.imageshack.us/i/valokuva0632.jpg/
Escort STW Ghia 1.8 Zetec -96
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 1.6cvh/89vm Kaasari

Viesti Kirjoittaja Krisse »

No eikös tää nyt oo se jälkikäynninestoventtiili vai mikä se nyt nimeltään on. Mut pelaaks se auto sitte normaalisti ilman totakin? Omassa oli joskus kaasari löysällä joten se ei maadottanu kunnolla -> toi venttiili ei pelannu suunnitellusti -> auto ei pelannu suunnitellusti.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Laamanni
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Helmi 2010 09:06

Re: 1.6cvh/89vm Kaasari

Viesti Kirjoittaja Laamanni »

Krisse kirjoitti:No eikös tää nyt oo se jälkikäynninestoventtiili vai mikä se nyt nimeltään on. Mut pelaaks se auto sitte normaalisti ilman totakin? Omassa oli joskus kaasari löysällä joten se ei maadottanu kunnolla -> toi venttiili ei pelannu suunnitellusti -> auto ei pelannu suunnitellusti.
Ei pelaa tyhjäkäynti normaalisti, pitää olla korkeemmalla ettei mongerra. Mullakin ollu kaasari vähä löysässä siitä alhaalta ja ylhäältä.. p...kele. Voinu olla itellänikin toi että kun löysässä oli niin ei saanut aikasemmin maihin ja nytten kun ei oo ollu kiinni ollenkaa.

Mihin tosta pitäs mennä piuha?
Escort STW Ghia 1.8 Zetec -96
tursas
Viestit: 4130
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.6cvh/89vm Kaasari

Viesti Kirjoittaja tursas »

Sierra-kirjaa lainaten: Weber TLD, että olis nimeltään Katkaisusolenoidi (jälkikäynnin esto), luulis että piuha menee virtalukkoon, arvaus, mutta mitä siellä tapahtuu, jos virrat napataan kokonaan veks, hmm...ei tietoa... :roll:
Edit: kävin kattomassa, kyllä mullakin (DFTH) semmonen sähkötötterö siellä kaasarissa on, siihen menee semmonen pieni tulpanhatun näkönen liitin, josta piuha taas menee vasemmalle lokkariin puolan alle ja uppoaa siinä johtosarjaan....
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Laamanni
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Helmi 2010 09:06

Re: 1.6cvh/89vm Kaasari

Viesti Kirjoittaja Laamanni »

tursas kirjoitti:Sierra-kirjaa lainaten: Weber TLD, että olis nimeltään Katkaisusolenoidi (jälkikäynnin esto), luulis että piuha menee virtalukkoon, arvaus, mutta mitä siellä tapahtuu, jos virrat napataan kokonaan veks, hmm...ei tietoa... :roll:
Edit: kävin kattomassa, kyllä mullakin (DFTH) semmonen sähkötötterö siellä kaasarissa on, siihen menee semmonen pieni tulpanhatun näkönen liitin, josta piuha taas menee vasemmalle lokkariin puolan alle ja uppoaa siinä johtosarjaan....
Jaahas, mikäköhän helvetin viritys tossa on sitten ollu :DD Onkohan vaikutusta tyhjäkäyntii?
Escort STW Ghia 1.8 Zetec -96
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 1.6cvh/89vm Kaasari

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Tarkotushan on että siihen solenoidiin menee aina sähköä kun virrat on päällä.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
tursas
Viestit: 4130
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.6cvh/89vm Kaasari

Viesti Kirjoittaja tursas »

Krisse kirjoitti:Tarkotushan on että siihen solenoidiin menee aina sähköä kun virrat on päällä.
Sepäs se, muistaakseni automaattiryyppyyn menee 6 v ja mitäköhän tohon menis 6 vai 12 v, pitäis käydä mittaamassa..., eikös sitä piuhaa ole löytyny..?
Edit: kävin testaa; 12 V siihen tulee ja jos tyhjäkäynnillä piuhan nappaa irti, niin kone sammuu heti... :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Laamanni
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Helmi 2010 09:06

Re: 1.6cvh/89vm Kaasari

Viesti Kirjoittaja Laamanni »

tursas kirjoitti: Sepäs se, muistaakseni automaattiryyppyyn menee 6 v ja mitäköhän tohon menis 6 vai 12 v, pitäis käydä mittaamassa..., eikös sitä piuhaa ole löytyny..?
Edit: kävin testaa; 12 V siihen tulee ja jos tyhjäkäynnillä piuhan nappaa irti, niin kone sammuu heti... :D
hyvin näyttää toi mun foorrti pysyvän käynnissä vaikka ole edes kiinni :lol: Siihen oli tosiaan aikasemmi vedetty virtapiuha noitten mustien piuhojen liitinten välistä. Jos hommais uuden ton solenoidin ja pistäs samasta kohasta piuhan taas.

Omassa vehkeessä tosiaan vikana se että tyhjäkäynti heittelee miten sattuu.

Pitää Yrittää etsiä tuo piuha, tuskin kyllä enää löytyy kun se siinä edes kiinni ollut.
Escort STW Ghia 1.8 Zetec -96
Laamanni
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Helmi 2010 09:06

Re: 1.6cvh/89vm Kaasari

Viesti Kirjoittaja Laamanni »

Osaisko kukaan sanoa miksi oma auto käy vaikka tuo piuha ei ole kiinni? :D
Escort STW Ghia 1.8 Zetec -96
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Re: 1.6cvh/89vm Kaasari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Laamanni kirjoitti:Osaisko kukaan sanoa miksi oma auto käy vaikka tuo piuha ei ole kiinni? :D
sanos se.. itsellä oli sama juttu edesmenneessä. mutta ei vaikuttanut minulla mihinkään, auto toimi kuin kello.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vastaa Viestiin