Tuli tossa alkuvuodesta hankittua em. Transit. Nyt tarttis kuitenkin saada kärryä vedettyä ja ei noi tämän hetkiset teho ja vääntö lukemat oikein miellytä. Voimaa.com:in kautta sanoivat että uudella softalla saattais päästä jonnekkin 90hv. tienoille ilman että kulutus lisääntyy... ...sanoivat myös että kannattais laittaa cooleri sinne ahtoputken väliin ja sitten vasta uusi softa niin sais ohjelmoinnista paremman hyödyn irti.
Kysyisinkin nyt että onko jollain kokemusta coolerin laitosta vastaavaan Transitiin? Autossani ahtoputki tulee siis suoraan turbolta siihen imusarjalle, eikä kierrä nokan kautta, kuten joissakin malleissa paikallisen Ford huollon mukaan on kuulemma tapana.
Lähinnä kiinnostaa se että toimiiko kone, muu tekniikka ja cooleri toivotulla tavalla, jos vetääkin turbolta tulevan ahto putken sinne nokalle, eikä sinne imu sarjaan. Ja sieltä nokalta coolerin toisesta päästä sitten sinne imusarjan päässä olevan liitokseen. Vai onko jokin fiksumpi keino?
Auttakee miestä mäessä kun ei viitsisi hyvää ja vähän ajettua autoa nuhasen pannun takia vaihtaa!=)
Kiitos jo etukäteen ja hyvää juhannuksen odotusta kaikille!!!!!!
Transit 2002 75hv liian mopo!!
-
Re: Transit 2002 75hv liian mopo!!
tuli mieleen että tuoko tuo lisäcooleri ja putket turbolle lisää viivettä? ainakin mondeon kaasupolkimen vaste on epämiellyttävän pitkä (ja on välijäähy nokalla). kyllähän tuo cooleri jonkinverran ilmaa jäähdyttää joten voisi uskoa että suositus on kohillansa..? tosin itse tekisin mahdollisimman suoran vedon jos pystyy, ja reilulla putkella.
Ei mun mielestä kyllä cuuleri paljoa viivettä lisää. Itse laittaisin aina cuulerin turboautoon ja kyllä siitä hyötyä on.
Kiitoksia jo viesteistä! täytyypä kahmia kuulerssi jostain ja ruveta asentaan. varmaan paranee entisestään kulku kun käy sit vielä softaamassa uuden modatun tekniikan.
Ja cuulerin asennuksen jälkeen sinne pienen paineen lisäyksen voisi laittaa kun ahdettu ilma viilenee.
gti golo palloilija