2.0 ohc turbo
2.0 ohc turbo
joo elikkäs autossa on ohc 205 lohko jossa rossin takomännät ja cossun kiertokanget, ohc kansi, jyrkempi nokka, is imusarja 4wd cossun ruiskulla jossa karalan lastu, holset hx40. vikana on että kansi pahvi palaa aina 3 ja nelos pytyn välistä. suuttimet testattu, kansi blaanattu, cossun pahvia käytetty. mikä mahtaa olla vikana ? toiminut ennen tällä kokoonpanolla
Re: 2.0 ohc turbo
korjaan palaa siis aina 3 sylinteristä vesíkanavaan!
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: 2.0 ohc turbo
Koneen kuumin paikka. Ota lämppärin vesikierto siitä 3 ja 4 välissä olevasta tulpatusta reiästä ja tuki imusarjan lämppäri lähtö. On ainakin ennen auttanut tasaamaan lämpöjä.
Re: 2.0 ohc turbo
kiitos vinkistä.. täytyypi koittaa tuotakin =)
Re: 2.0 ohc turbo
Onko monta kertaa pahvi mennyt samasta kohtaa. Ja onko aivan sama kohta josta menee.
Tulisi itselle ekana mieleen et lohkon pinta pitäis tarkistaa/hioa suoraksi.
Tulisi itselle ekana mieleen et lohkon pinta pitäis tarkistaa/hioa suoraksi.
gti golo palloilija
Re: 2.0 ohc turbo
juu on aina sama kohta. juu lohkoa on kans mietitty ja pitäs viedä tarkistettavaksi
Re: 2.0 ohc turbo
Joo lämmöt ei varmaan pysy kurissa itellä oli aikoinaan 240 turbo volvo josta kans paloi pahvi pari kertaa juurikin samasta kohdasta auto oli kuitenkin jäärata käytössä. Mutta veikkaan että ei kunnolla ilma päässy kiertään jähyttimelle koska välijäähdytin oli aika iso ja aivan auton oman jäähdyttimen edessä. Oliko muuten minkälainen homma laittaa cossun ruisku ohc:hen? Itellä on kans 2 litranen ohc turbo jossa ohc oma ruisku, mutta olen ajatellut jotain muuta kokeilla.
Re: 2.0 ohc turbo
Helppo laittaa, kaikki cossun palikat kasaan ja paikoilleen niin se on melkein siinnä.ohcworth kirjoitti:Oliko muuten minkälainen homma laittaa cossun ruisku ohc:hen? Itellä on kans 2 litranen ohc turbo jossa ohc oma ruisku, mutta olen ajatellut jotain muuta kokeilla.
Olikohan et tarvii vaan 6 johtoa kytkeä auton sähköihin niin on valmis.
Hihnapyörän voi tehdä vaikka siitä vanhasta,hitsaa vaan 4 nastaa siihen niin kelpaa ruiskulle.
gti golo palloilija
Re: 2.0 ohc turbo
Riespo, minkä kokoiset suuttimet sulla on siinä paikoillaan?
Re: 2.0 ohc turbo
Pystyyköhän cossusta käyttään sytytystä ohc:ssä? Meinaan että sais sytytyksen pelaan ahtojen mukaan. Nytten käännetty perusennakkoa myöhäsemmälle n.5 astetta ennakko, ettei aikasta liikaa ahdoilla.
Re: 2.0 ohc turbo
cossun keltaset suuttimet. kyllä pystyy käyttämään sytytystäkin
Re: 2.0 ohc turbo
Ja minkä verran on ahtopaine?riespo kirjoitti:cossun keltaset suuttimet. kyllä pystyy käyttämään sytytystäkin
Re: 2.0 ohc turbo
ja seos pysyy hyvänä loppuun asti? itellä rupes reilu kilon paineella seos hoikkenemaan ja mulla oli cossun siniset suuttimet ja bpaine näytti olevan 5bar ylhäällä ku kertova säädin.riespo kirjoitti:baarin verran
ettei vaan pääsis naulaamaan tuossa kohin?
itellä nyt 900cc suuttimet ja 2bar ahtoja mutta ahin menee niin pahasti ohi kartan tuolla mun kokoonpanolla.
Re: 2.0 ohc turbo
On kossun suuttimilla penkattu ohc:n kanssa +300 tehdyllä lastulla.
Alkaa kyllä olemaan suuttimet tapissa joka tapauksessa. Onko sama puhallin joka on lastun teon aikana ollut vai vihtunut jälkeen päin tuohon HX:ään ?
Itsellä loppuivat cossun suuttimet, 1.2bar ahdoilla to3:lla(285hv) jo. Cossun ruiskuilla ja STG1 lastulla, oli +AFR14 parhalla tehon kohdalla.
Alkaa kyllä olemaan suuttimet tapissa joka tapauksessa. Onko sama puhallin joka on lastun teon aikana ollut vai vihtunut jälkeen päin tuohon HX:ään ?
Itsellä loppuivat cossun suuttimet, 1.2bar ahdoilla to3:lla(285hv) jo. Cossun ruiskuilla ja STG1 lastulla, oli +AFR14 parhalla tehon kohdalla.
gti golo palloilija
Re: 2.0 ohc turbo
sama ahdin ollut aina.. ja on myös ajettu ennen 1.4 ahdoilla ja toiminut hyvin.. ja on penkitetty 300hv 1 bari ahdoilla,mut siitäki on kyllä aikaa. laput löytyy mut en niist kyl mitää ymmär
Re: 2.0 ohc turbo
Aika riskaabeliks menee jo ajaa tommosella seoksella. Itellä suuttimet tapissa t04lla ja ~1bar pintaa, 100% auki ja reilu paineet.Aksu kirjoitti:On kossun suuttimilla penkattu ohc:n kanssa +300 tehdyllä lastulla.
Alkaa kyllä olemaan suuttimet tapissa joka tapauksessa. Onko sama puhallin joka on lastun teon aikana ollut vai vihtunut jälkeen päin tuohon HX:ään ?
Itsellä loppuivat cossun suuttimet, 1.2bar ahdoilla to3:lla(285hv) jo. Cossun ruiskuilla ja STG1 lastulla, oli +AFR14 parhalla tehon kohdalla.
Tohtis melkee väittää et siellä loppuu bensa kesken noilla tehoilla Eikö oo laajakaista seosmittaria et pystyy seurata mitä se seos sanoo?riespo kirjoitti:sama ahdin ollut aina.. ja on myös ajettu ennen 1.4 ahdoilla ja toiminut hyvin.. ja on penkitetty 300hv 1 bari ahdoilla,mut siitäki on kyllä aikaa. laput löytyy mut en niist kyl mitää ymmär
Re: 2.0 ohc turbo
ei oo ku yksjohtosel lambdal oleva fmi seosmittarina.. ja se kyl näyttää ettei mee laihal mut eipä siihe taida olla luottamista. pitäs hankkii joku kunnon mittari siihen sit varmaa. mikä o cossun vakio bensapumppu? tuolt näyttäis oleva 053 loppune boch.. kellää mitää tietoo mikä semmone o ? itel olluu vaa enne niit 044 loppusii =)
Re: 2.0 ohc turbo
EI OLE. Itsellä oli kanssa 20 ledinen mittari josta paloi 17 eli rikkaalla muka ja todellisuus oli penkissä jotain ihan muuta.riespo kirjoitti:ei oo ku yksjohtosel lambdal oleva fmi seosmittarina.. ja se kyl näyttää ettei mee laihal mut eipä siihe taida olla luottamista.
AFR=volt x 2 +10
Mutta kyseinen kone on mysteerinen paketti ollut. Noilla seosilla sitä kiusattiin vaikka kuin paljon. Vetelin vartin vetoja tiellä edes-takaisin eikä ollut moksiskaan. Kesä kuumalla pystyi ajamaan noilla ahdoilla 95:sen kanssa ilman nakuttamista.
hieman isommilla suuttimilla (311->390) ajelin 1,4 bar paineilla(piikkas väännön kohdalle 1,7,eron pienempiin paineeseen huomas väännössä).
Kerran pääsi bleedi pyörimään auki ja ahdot kävi 2,3 bar kohdalla eikä vielläkään nakuttanut kuuluvasti
Ainut vika koneessa oli et kun teho tuli niin kaikki tuli nythetikaikkikerrasta
gti golo palloilija
Re: 2.0 ohc turbo
Ite en luota pätkän vertaan noihin kapeakaistoihin, ainut mihin kelpaa on tyhjäkäynnin säätämiseen. Laajakaista lainaan tai sit ostelee omaks. Melkeen voisin uskaltaa väittää et tuossa polttoainesyötössä on syysi kansipahvien polttamiseen.riespo kirjoitti:ei oo ku yksjohtosel lambdal oleva fmi seosmittarina.. ja se kyl näyttää ettei mee laihal mut eipä siihe taida olla luottamista.
Ja onko tietoa ennakoista tuolla 1bar paineella?
Laita vielä kuva jostai palaneesta pahvista.
Sama homma oli tossa omassa ku porttiin meni täydet vastapaineet yläpuolelle Laihalla kävi mutta ei mitää merkkiä nakutukseen. Syynä siiheen varmasti 7puristus (luojan kiitos )Aksu kirjoitti:EI OLE. Itsellä oli kanssa 20 ledinen mittari josta paloi 17 eli rikkaalla muka ja todellisuus oli penkissä jotain ihan muuta.
Mutta kyseinen kone on mysteerinen paketti ollut. Noilla seosilla sitä kiusattiin vaikka kuin paljon. Vetelin vartin vetoja tiellä edes-takaisin eikä ollut moksiskaan. Kesä kuumalla pystyi ajamaan noilla ahdoilla 95:sen kanssa ilman nakuttamista.
hieman isommilla suuttimilla (311->390) ajelin 1,4 bar paineilla(piikkas väännön kohdalle 1,7,eron pienempiin paineeseen huomas väännössä).
Kerran pääsi bleedi pyörimään auki ja ahdot kävi 2,3 bar kohdalla eikä vielläkään nakuttanut kuuluvasti
Ainut vika koneessa oli et kun teho tuli niin kaikki tuli nythetikaikkikerrasta
Se vaan kun on harmi et vaikka painetta nostaa ja bensaa ei saa niin ei myöskään tehot kasva
Re: 2.0 ohc turbo
Mulla penkitettiin omasta 325 heppaa n.kilon paineilla, tosin oli eri nokka silloin, muistaakseni 300 asteinen ja isommat suuttimet.
Re: 2.0 ohc turbo
Minkäslaisilla bensanpaineilla on ollut tää paketti ? Jos pumppu alkaa menettämään hieman tehoansa niin saattaa ruveta kovilla paineilla jäädä laihalle siitäkin syystä. Toimivana cossun pumppu menee +400 kyllä. Omassa oli 10L/h pienempi tuotoltaan ja ei viellä tullut sen raja vastaan 400 tehoilla,tosin linjassa punpun pääty on pienin kohta,muualta linja on vähintään 10mm sisämitalla.
Auto ollut nyt mun jälkeen 3:lla ja konetta ei avattu -05 jälkeen ja viimeinen omistaja ajanut sillä 265 mittari näytöksi eikä ollut viellä kaikki pelissä.(gps 207 ja mittari näyttö 210 itse testannut mittarin tarkkuudeksi)
Aikan mukava moottorina,4000rmp 220hv/400Nm. Tehon loppuminen rajoittajaan 6300rmp 330hv/400Nm. Paras väänto 4400rmp/447Nm. Moottorin ohjaus 4wd cossun(katillisen).
Saahan sieltä tehoa ulos kun vaan haluaa. vakionokallakin 330 jarrutettu täysin omatekemästä paketista 1,5 paineella. Sen jälkeen nokka(285:n) ja suutin muutoksilla kytkin antautui jo 1,3 bar kohdalla.ohcworth kirjoitti:Mulla penkitettiin omasta 325 heppaa n.kilon paineilla, tosin oli eri nokka silloin, muistaakseni 300 asteinen ja isommat suuttimet.
Auto ollut nyt mun jälkeen 3:lla ja konetta ei avattu -05 jälkeen ja viimeinen omistaja ajanut sillä 265 mittari näytöksi eikä ollut viellä kaikki pelissä.(gps 207 ja mittari näyttö 210 itse testannut mittarin tarkkuudeksi)
Aikan mukava moottorina,4000rmp 220hv/400Nm. Tehon loppuminen rajoittajaan 6300rmp 330hv/400Nm. Paras väänto 4400rmp/447Nm. Moottorin ohjaus 4wd cossun(katillisen).
gti golo palloilija
Re: 2.0 ohc turbo
Bensanpaineisiin ei muistaakseni koskettu, aika lailla vakiopaineet. Siinä on vielä kaksi lisärikastinsuutinta. Ei oikein pelannut sillä virinokalla taisi varmaan ilmamäärämittari seota kun jossain parin tonnin kierroksilla rupesi nykimään melkoisesti, ois ehkä toiminut löysemmällä jollain vääntvällä nokalla. Nytten vakionokka paikallaan eikä nykimistä esiinny. Kokeilujen perusteella turbokin herää herkemmin vakionokalla.
Re: 2.0 ohc turbo
Vakionokalla kuuluukin ahtimen herätä paremmin Itellä kans 300asteinen keppi ja ei se tunnu syttyvän ku vähän alle 4000rpm ku kattelee lokia.ohcworth kirjoitti:Bensanpaineisiin ei muistaakseni koskettu, aika lailla vakiopaineet. Siinä on vielä kaksi lisärikastinsuutinta. Ei oikein pelannut sillä virinokalla taisi varmaan ilmamäärämittari seota kun jossain parin tonnin kierroksilla rupesi nykimään melkoisesti, ois ehkä toiminut löysemmällä jollain vääntvällä nokalla. Nytten vakionokka paikallaan eikä nykimistä esiinny. Kokeilujen perusteella turbokin herää herkemmin vakionokalla.
Koitas tehä nakutuskuulokkeet ja käydä ajeleen, ettei naulais jossain vaiheessa. Kerta lisäsuuttimia on niin tuntuis et 300hp pitäs päästä. Ja bensanpaineita mittailla että kyykistyykö pumppu sitten.
Re: 2.0 ohc turbo
nyt on kansi plaanattu ja lohko.. ja samalla tuli liekki renkaat lohkoon josko se sit rupeis kestämään. ( penkki aikaa odotellessa) nyt tuli uusi nokka burton bf30 ja siihen uudet seuraajat. ja nokan laakerit uudet.. aluksi käytettiin auto kuumaksi ja kone oli täysin hiljainen. mutta kun ajoi n. 4km niin rupesi nakuttamaan. mikä noita ohc nokkia vaivaa kun aina nakuttaa?