Focus ST225
Focus ST225
Pitkällisen etsinnän jälkeen en llöytänyt mitään informaatiota virittelystä mallin osalta, joten teen joukon tyhmiä kyssäreitä.
Onko kukaan virittänyt enempää kuin lastutuksen verran? Vakio ahtopaine? Itse ajattelin että tehoja voisi nostaa ~50 heppaa alkuun. Myöhemmin sitten tai jo nyt turbon vaihto sekä jäähdytyksen parantelua
Onko kukaan virittänyt enempää kuin lastutuksen verran? Vakio ahtopaine? Itse ajattelin että tehoja voisi nostaa ~50 heppaa alkuun. Myöhemmin sitten tai jo nyt turbon vaihto sekä jäähdytyksen parantelua
Re: Focus ST225
Terve
Itsellä on ollut noin kuukauden Pumaspeed palikat, ja hyvältä tuntuu aika tehot lähellä uutta focus RSsää. ELi bluefin, catback(Milltek), K&N kit, Airtek intercooler. Ilman cooleria tehot 285 vääntö 440 mutta coolerilla varmaan pikkasen enemmän.
Itsellä on ollut noin kuukauden Pumaspeed palikat, ja hyvältä tuntuu aika tehot lähellä uutta focus RSsää. ELi bluefin, catback(Milltek), K&N kit, Airtek intercooler. Ilman cooleria tehot 285 vääntö 440 mutta coolerilla varmaan pikkasen enemmän.
Re: Focus ST225
Nyt on ST haettu Virosta. Millaiset huoltovälit autossa on? Jakohihnan vaihto? Huoltokirjan mukaan on vaihdettu kympin välein öljyjä, tosin teen öljynvaihdon nyt niin voi luottavaisemmin ajella.
Hyvin kulkee ja toimii. Bueno
Hyvin kulkee ja toimii. Bueno

Re: Focus ST225
viewtopic.php?f=1&t=24961
viewtopic.php?f=2&t=25768
20tkm välein on huolto ja 200tkm on jakopäänvaihto.
Ihan vaan tiedoks,että kun vaihtaa öljyt niin ei kestä laittaa yhtää yli max-viivan mieluumin vähän alle muuten alkaa stefoista vuotamaan. ja laturi ongelmia on kuulemma ollut noissa.
(Öljyntäyttömäärä 6,3L - (6,5L)
Vakio ahtopaine on 0,7 bar .. Lastuilla se huikailee siellä 1.2bar:issa.. Aika perus joku virilastu,putkisto,vapaavirtasuodatin,välijäähdytin paketti ni n.280hv n.440nm
Englanti ja Saksa on täynnä Focus ST palikkaa.
BTW: Tuliko halvemmaksi hakea virosta auto ,kun että ois ostanu suomesta? Itse olen katsonut ruotsista toista tuollaista,mutta hinta veroineen on kalliimpi ku täältä halvin ST
viewtopic.php?f=2&t=25768
20tkm välein on huolto ja 200tkm on jakopäänvaihto.
Ihan vaan tiedoks,että kun vaihtaa öljyt niin ei kestä laittaa yhtää yli max-viivan mieluumin vähän alle muuten alkaa stefoista vuotamaan. ja laturi ongelmia on kuulemma ollut noissa.
(Öljyntäyttömäärä 6,3L - (6,5L)
Vakio ahtopaine on 0,7 bar .. Lastuilla se huikailee siellä 1.2bar:issa.. Aika perus joku virilastu,putkisto,vapaavirtasuodatin,välijäähdytin paketti ni n.280hv n.440nm
Englanti ja Saksa on täynnä Focus ST palikkaa.
BTW: Tuliko halvemmaksi hakea virosta auto ,kun että ois ostanu suomesta? Itse olen katsonut ruotsista toista tuollaista,mutta hinta veroineen on kalliimpi ku täältä halvin ST
Re: Focus ST225
Verojen suuruudesta en vielä tiedä, mutta jos menee yhtään samoihin mitä aikaisemmin on tuotu hinta on jotain 18-19k€. Parempi varustelutaso ainakin on mitä suomessa myynnissä olleissa joita katselin eli on mm. sadetunnistin, sonyn-soitin ja automaatti-ilmastointi kaksoissäädöllä, väri electric orange. Tosin miinukseksi voi sanoa, että on vain kesärenkaat. Niin ja kilsoja oli reilu 50 tkm.
Jarrupalat vaihdoin jo ja vielä olisi öljyn+suodattimen vaihto.
p.s. Fixuksesta merkillisen vääriä osia. Myivät mulle C-maxin etupalat ja huomasin vasta kun olin saanut satulan jo irti
Jarrupalat vaihdoin jo ja vielä olisi öljyn+suodattimen vaihto.
p.s. Fixuksesta merkillisen vääriä osia. Myivät mulle C-maxin etupalat ja huomasin vasta kun olin saanut satulan jo irti

Re: Focus ST225
Käsittääkseni Sadetunnistin on vakiovaruste.Sonyn soitin on kaikissa focuksissa mitä mä oon nähny ja myös aika monesti aut.ilm mutta näkee myös niitä "näyte" autoja jossa on manuaali-ilmastointi.
Halvin nettiauton ST oranssina 17ke
Ruotsista kattelin eile foccereita ni RS:n sais 350hp 31ke ja verot ja ST:n 330hv 13ke ja verot päälle.
Odottelen viel vähän aikaa markkinoita ni haen pois tuollasen ST:n ja sille onki sitten tulossa kaveriksi vaikka mitä.
Kannattaa melkeen laittaa ne EBC jarrut ni on paremmat ku vakiot eikä ole edes kalliit. Tai no kalliit ja kalliit reilu 200e eteen
ja taakse reilu 100e siis puhun jarrupaloista.Jarrulevyt maksaa eteen reilu 350e ja taakse reilu 250e
Halvin nettiauton ST oranssina 17ke
Ruotsista kattelin eile foccereita ni RS:n sais 350hp 31ke ja verot ja ST:n 330hv 13ke ja verot päälle.
Odottelen viel vähän aikaa markkinoita ni haen pois tuollasen ST:n ja sille onki sitten tulossa kaveriksi vaikka mitä.
Kannattaa melkeen laittaa ne EBC jarrut ni on paremmat ku vakiot eikä ole edes kalliit. Tai no kalliit ja kalliit reilu 200e eteen

Re: Focus ST225
Sadetunnistinta ei ainakaan ollut yhdessäkään joita kävin katsomassa ja yhdessä taisi olla sonyn soitin. Tosin en hakenut halvempaa vaan samalla rahalla sai hiukan paremman.
Taidan jättää vakioksi, koska menee nyt ihan hyvin omassa käytössä ellei mieli muutu.
Taidan jättää vakioksi, koska menee nyt ihan hyvin omassa käytössä ellei mieli muutu.
Re: Focus ST225
Hei osaako kukaan neuvoa tai jollakin ollut samaa ongelmaa? Auto siis 2006 ST ja turbon ahtopaine nousee liian korkeaksi (pitäisi olla 0,7 mutta mittari menee 1,2 bariin) ja sen jälkeen ahtopaine putoaa. Oma veikkaus oli että hukkaportti olisi viallinen, mutta Fordille soittaessani sanoivat ettei uutta hukkaporttia edes löydy varaosalistalta, ja ehdotti vikaa solenoidissa. Voiko pitää paikkansa vai keksikö ihan hatusta? Solenoidin vaihto olisi toki halpa vika korjata mutta ei viitsisi lähteä vaihtamaan osa kerrallaan ja kokeilemaan.
Re: Focus ST225
Hyvinkin mahdollista, että viallinen solenoidi tekee tuon yli ahtamisen. Ei sen maailmoja pitäisi maksaa senkun haet uuden.
Olet oikeassa pelkkää hukkaporttia ei löydy, vaan saat ostaa koko turbon.
Olet oikeassa pelkkää hukkaporttia ei löydy, vaan saat ostaa koko turbon.
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89