sierra muutoskatsastus
sierra muutoskatsastus
vaihdoin 2.0 laser sierraan is:n tekniikan... meneekö vanhalla taka-akselistolla läpi ku is:ssä on siel viel joku vakaaja tanko... jos sanois katsastuksessa et on laitettu vanhaan koneeseen vaan kaasarin tilalle ruisku??
Eihän rekisteriotteessa oo mitään mainintaa polttoaineensyötöstä. Mistä se inssi tietää, että onko se alunperin kaasari vai ruisku..? Eli viet vaa vuosikatsastukseen, etkä kerro kellekkää, et oot koneen vaihtanu 

Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Kyllä se muuten sen näkee. Mulle tossa viime vuosikatsastuksessa inssi tokaisi, aikansa konetta ja rekisteriotetta pällisteltyään, et "eikös tämän pitäisi olla kaasari kone?" tokaisin takaisin "et pitäishän sen". Naurahti ja jatko katsastusta eikä sittemmin mainunnu asiasta.Mak383 kirjoitti:Eihän rekisteriotteessa oo mitään mainintaa polttoaineensyötöstä. Mistä se inssi tietää, että onko se alunperin kaasari vai ruisku..? Eli viet vaa vuosikatsastukseen, etkä kerro kellekkää, et oot koneen vaihtanu

Kyllähän siinä rek. otteessa lukee et: Malli: SIERRA 2.0I S jos on ruiskukone.
Sitäpaitsi eihän normaali IS Sierraan kuulu vakaajaa taakse.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Kaikki kai ne on ISsiä. Ikinä kyl ole pelkkää Iitä tullu vastaa. Tai sit on yhtä harvinainen ku toi Sierra 1.3-> varmasti tormaa.ZyaS kirjoitti:eikös ne ole
i =ruisku
iS= "erikoisvarusteltu" ruisku
vai taasko mennään metsään?

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
oon miettyny samaa, eli liekö injection sport vai specialZyaS kirjoitti:eikös ne ole
i =ruisku
iS= "erikoisvarusteltu" ruisku
vai taasko mennään metsään?

Tosiaan "I"-mekinnästä näkevät onko risku vai ei. Riippuu sen jälkeen katsastussedän seksielämästä alkaako rustaamaan prosentteja lappuun ruiskusta vai ei (noin 1%). Muutoskatsastustahan tuo ruiskun laittaminen ei vaadi jos mylly muuten sama kuin vanha. Suosittelen http://www.katsastajat.com ja sieltä kysymykset.
Lähtee se kaks litranen vakiokin jos tarpeeksi polkee - jyrkänteeltä
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Ford Riesa 2.0 -89 HB - NCAP 5 tähteä - Auto, joka ei jätä kitumaan
Niin. Onhan sitä ollut tuota "tavallista" EFI OHC:ta ja sitten iS:ää. iS on siis olevinaan joku sporttimalli. Ja kyllä siihen "aitoon ja alkuperäiseen" eli mk1 (-85 ja -86) iS:ään kuuluu tuo takavakaaja. Taas tavalliseen EFi OHC:hen (tai ylipäätään mk2 iS:ään(?) ) ei tuota vakaajatankoa kuulu (ainakaan serkun mk2 alkuperäisessä -88 iS:ssä ei sitä ole..), koska se ei ole niin "sporttinen" malli
Itse katsastin omani 1.6 -> 2.0EFI ilman tuota takavakaajaa.. Tosin en inssille näyttänyt ollenkaan Sierrojen vastaavuustaulukoita..
Ja inssihän oli mukavalla päällä, eikä sitä edes kysellyt 



Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Ainakaan omasta Sedanista ei tuota kyseistä vakaajaa takaa löydy vaikka on IS Tekniikal/alustalla ja Cossun korilla. Ite jos olisin rakentanu, olisin pistäny ehkä sen cossun vakaajan sinne taakse, jämäköittää perää ihan kivasti.
Näyttäs siltä et Mk2 koppasiin IS Sierrohin sitä vakaajaa ei ainakaan kuulu. Joten ainakaaan katsastukseen et sitä vakaajaa sinne tarvitse.
Näyttäs siltä et Mk2 koppasiin IS Sierrohin sitä vakaajaa ei ainakaan kuulu. Joten ainakaaan katsastukseen et sitä vakaajaa sinne tarvitse.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
monessa opel merkkisessä massansiirto kotelossa on maininta jopa siitä että on yksipiste tai monipiste suihkutuslaitteisto.mut onneks ei ole opeleita..Mak383 kirjoitti:Eihän rekisteriotteessa oo mitään mainintaa polttoaineensyötöstä. Mistä se inssi tietää, että onko se alunperin kaasari vai ruisku..? Eli viet vaa vuosikatsastukseen, etkä kerro kellekkää, et oot koneen vaihtanu
irc voicecoil
jos korin kallistelu vähenee niin silloin todennäkösesti "perä jämäköityy" tietenkin olettaen että taka kallistuksen vakaaja muistettiin pistää auton taka osaan..Jaakko85 kirjoitti: no miten niin ? joillaki on ja joillaki ei, mulla esim. on. ei ole jälkiasennettua mallia
eikä vakaajasta puhuttaessa voi sanoa että perä jämäköityy, korin kallistelu mutkissa vain vähenee.


sekavasti selitetty.. 8)
ZyaS kirjoitti: jos korin kallistelu vähenee niin silloin todennäkösesti "perä jämäköityy" tietenkin olettaen että taka kallistuksen vakaaja muistettiin pistää auton taka osaan..eli perän jämäköitymisellä eemeli tarkoitti ettei perä(auton taka osa) elä niin paljon kun aiemmin keskipakovoiman takia mutkaisella tiellä ylinopeutta ajaessa..
kukas sitä nyt ylinopeutta..
sekavasti selitetty.. 8)
irc voicecoil
Joo tuosta nyt vaan sais helposti sellasen käsityksen että perä jämäköityisi ylös/alas suunnassaZyaS kirjoitti: jos korin kallistelu vähenee niin silloin todennäkösesti "perä jämäköityy" tietenkin olettaen että taka kallistuksen vakaaja muistettiin pistää auton taka osaan..eli perän jämäköitymisellä eemeli tarkoitti ettei perä(auton taka osa) elä niin paljon kun aiemmin keskipakovoiman takia mutkaisella tiellä ylinopeutta ajaessa..
![]()
sekavasti selitetty.. 8)

Jäykistyy ja jämäköityy taitaa olla kaksi ihan eri sanaa.Jaakko85 kirjoitti: Joo tuosta nyt vaan sais helposti sellasen käsityksen että perä jämäköityisi ylös/alas suunnassa

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG