Sierra 2,8 Turbo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Skebeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Kesä 2010 12:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja Skebeli »

Ajattelin lähteä täältä kyselemään vähän lisäapuja kun olen rakentelemassa sierraa 2,8 koneella jossa on TO4 ahdin ja vähän kaikkea muuta kivaa... Tämä on ensimmäinen turbo projektini niin jos apuja täältä vähän mitä olen unohtanut tai kannattaa ottaa vielä huomioon.

Autossa tällä hetkellä
-Ahdin TO4
-Laajakaista lambda
-Arp pulttisarjat
-Öljyn lauhdutin
-Välijäähdytin
-Männät
-Kannet teetätetty/isommat venttiilit
-Megaruutta
-Kannentiivisteet vielä hakusassa
-Suuttimet
-Bensapumppu
-Kytkin härpäkkeineen
-Ja jotain pientä osaa lisäksi...

Saattaa tuosta jotain vielä puuttua mutta olisi hieno homma jos joku kertois jotain että ei tuu vaan pelkkä romukasa jonka voi kiikuttaa kuusankoskelle...

Ja onko kellään samanlaista projektia tai autoa voisi vaihtaa tietoja :D
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Mitenkäs noissa nyt meni, kuuluko se Cossu noihin vertailumoottoreihin? Muuten voi olla vaikeuksia saada tehojen puolesta muutoskatsastettua turbon kanssa. Tuossahan on vakiona 148hp, johon 20% lisää tarkottaa 177hp.
Ja toiseks, mikä Sierra tuo on jota lähdet muuttamaan, onko vähäpäästöinen?
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Skebeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Kesä 2010 12:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja Skebeli »

Auto on jo leimattu kyseisellä koneella ja ahtimella mutta autosta ei ollut mitään tietoja niin ajattelin että laitan lisäosia ja parantelen tekniikkaa jotta se varmasti kestää ja toimisi.
Tosiaan ei ole turbo peläistä niin paljon tietoa kuni vaparin virittämisestä.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Tallissa lojuu 1 korinen Sierra ahdetulla 2.9 24V:llä, leimattuna.
Ilman ehjää laatikkoa tosin..
Skebeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Kesä 2010 12:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja Skebeli »

country sedan kirjoitti:Tallissa lojuu 1 korinen Sierra ahdetulla 2.9 24V:llä, leimattuna.
Ilman ehjää laatikkoa tosin..
onko sulla ollut siin 4 vaiko 5 lovinen loota?
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja country sedan »

4wd:n T9:stä muutettu aski. Hajos 3:lla, 1.3bar ahdoilla jostain 7kympin vauhdista kun paino kaasun pohjaan.
Skebeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Kesä 2010 12:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja Skebeli »

country sedan kirjoitti:4wd:n T9:stä muutettu aski. Hajos 3:lla, 1.3bar ahdoilla jostain 7kympin vauhdista kun paino kaasun pohjaan.
Onko sulla minkämerkkiset kans pahvit? Mulla oli tuossa Fel Pron tiivisteet mutta ne oli pettäneet ja päästi paineet jäähdytys järjestelmään, en tiedä onko ollut vika siinä että kannen pultit ei ole ollut tarpeeksi kireässä vaiko mikä oli tullut.
ohcworth
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Joulu 2008 20:27

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja ohcworth »

Mikä kytkin sulla siihen tulee?
Skebeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Kesä 2010 12:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja Skebeli »

ohcworth kirjoitti:Mikä kytkin sulla siihen tulee?
kuparikytkin on siellä...
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Skebeli kirjoitti: kuparikytkin on siellä...
Millä asetelmalla?
gti golo palloilija
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Skebeli kirjoitti: Onko sulla minkämerkkiset kans pahvit? Mulla oli tuossa Fel Pron tiivisteet mutta ne oli pettäneet ja päästi paineet jäähdytys järjestelmään, en tiedä onko ollut vika siinä että kannen pultit ei ole ollut tarpeeksi kireässä vaiko mikä oli tullut.
Orkkis 24V pahvit ja muutenkin vakio kone. Isommat suuttimet, numeron kylmemmät tulpat, MS+Edis. Bentley specs TO4 ja RS 500 tyylinen cooleri.Teräs vauhtipyörä Saffan asetelmalla ja YB Cossun jousittamaton 4 lapainen sintteri.
Kannenpulttien kiristäminen ei ole vastaus pahvi ongelmiin, joko orkkis 2.8 pahvit tai sitten 2.9 24V vyllit, käy pikku modauksella 12V:hen.
Talvella aattelin tehdä vanhanliiton 12V:n pikku paineille Taneen juurikin noila 24V pahveilla, jakajalla ja K-Jetillä , back to 80's :) .
ohcworth
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Joulu 2008 20:27

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja ohcworth »

Kyllä vakio hyvälaatuinen pahvikin kestää melko hyvin kunhan vain on säädöt kohdallaan ja pysyy lämmöt kurissa.
Skebeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Kesä 2010 12:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja Skebeli »

ohcworth kirjoitti:Kyllä vakio hyvälaatuinen pahvikin kestää melko hyvin kunhan vain on säädöt kohdallaan ja pysyy lämmöt kurissa.
Tänään laitoin kannet paikoilleen ja tiivisteenä victor reinz, kaverilta löyty ne hyllystä 8)
Skebeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Kesä 2010 12:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja Skebeli »

Kannastokohan olla termostaatti pois kun säätelee konetta vaiko käykö liian kylmänä ilman sitä?
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Termostaatti tai joku muu kuristin pitää olla. Muuten on tuloksena kone jonka etummaiset pytyt käy kylmänä ja takaosassa lohkoa vesi kiehuu...
Skebeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Kesä 2010 12:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja Skebeli »

country sedan kirjoitti:Termostaatti tai joku muu kuristin pitää olla. Muuten on tuloksena kone jonka etummaiset pytyt käy kylmänä ja takaosassa lohkoa vesi kiehuu...
Kiitoksia tästä tiedosta.
Skebeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Kesä 2010 12:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja Skebeli »

No nyt olisi kone jo aika hyvin läjässä jos saisi viikonloppuna otettua savut siitä :mrgreen:
Skebeli
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Kesä 2010 12:21
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sierra 2,8 Turbo

Viesti Kirjoittaja Skebeli »

Nyt olisi auto saatu käynti kuntoon ja auto käynistyi hyvin ja kävi. joku vika tuli autoon kun ei lähde enään käyntiin ja ei tule kipinää... taisi mennä anturi kampiakselin päästä...(vanha anturi)
Vastaa Viestiin