Sierran kattoluukun lasin irroitus

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
sierra_driver

Sierran kattoluukun lasin irroitus

Viesti Kirjoittaja sierra_driver »

tere!

Tarttis sirkan kattoluukusta saada lasi irti kun pitäisi se metallikehys hiekkapuhaltaa ja maalata. Onnistuuko wanhalla kunnon hitsilankasahalla? :D. Ja lasi pitäis tietysti saada ehjänä irti. :D On siihen kyllä varalasi jos sattuu hajoamaan.
Kuva

sierra 2.0iS ohc -87
sierra 2.0ohc kaasari -88
sierra 1.6 viistoperä -85
moskvitsh pick up lyhyt -77
Taunus 2.3 v6 -73

näillä mennään
Sierra2.3-16v

Re: Sierran kattoluukun lasin irroitus

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Mikset vaihda uudemmasta sierrasta sitä kattoluukkkua, niitä kuitenkin jonkun verran tarjolla kun cossuja ym. luukullisia sierroja purettu, noissa mk2 malleissahan se lukku on vähän erilainen, eivätkä ole ruosteisia..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
sierra_driver

On kai se niinkin, mutta kun itse tekee niin säästää ja halu kokeilla miten siinä käy. :wink:
Kuva

sierra 2.0iS ohc -87
Taunus 2.3 v6 -73

näillä mennään
JyriN
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Mulla on sama vika, jos otat lasin irti, niin kerro ihmeessä miten sen teit ja mikä toimii. Myös väliin laitettava liima kiinnostaa, jos joku on tämmöistä tehnyt. :D
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
sierra_driver

On kuulemma niin äreetä lasia että menee paskaks jos yrittää irti. :mrgreen: Ammattilaiselta kysyin. Mutta kun suojaa lasin ja hiekkapaperilla ottaa ruosteet pois ja maalaa kehyksen uudestaan niin tulee hjuva. :wink:
Kuva

sierra 2.0iS ohc -87
Taunus 2.3 v6 -73

näillä mennään
JyriN
Viesti:

Mulla on ainakin sitä ruostetta sen lasipinnan alla. Myy mulle se varalasi, niin uskallan yrittää tota irrotusta ja kehyksen restaurointia. Jos onnistun lasia särkemättä, niin saat lasin takaisin. :D
sierra_driver

Joo on mullaki sitä siellä lasipinnan alla, mutta hommaan sitte jostaki paremman kun alkaa olemaan liiian mätä. :mrgreen:

Enhän mä sitä toista voi myydä :D milläs mä sitte itte kokeilen sitä irrotusta. :lol: Meinaan vaan, että jos se ehjänä siitä lähtee niin saan siitä itelleni kunnollisen luukun.
Kuva

sierra 2.0iS ohc -87
Taunus 2.3 v6 -73

näillä mennään
JyriN
Viesti:

Niinpä :lol: Pitää pitää silmät auki, jos mk1 luukku tulee joskus myyntiin - ostaa siitä itselle projektiluukun ja irroittaa sen lasin jos on mätä alta. Tuota omaa ei viitti alkaa säätämään ilman mitään "vakuutusta", kun hajotessaan on vaikea korvattava. :shock:
Sierra2.3-16v

JyriN kirjoitti:Niinpä :lol: Pitää pitää silmät auki, jos mk1 luukku tulee joskus myyntiin - ostaa siitä itselle projektiluukun ja irroittaa sen lasin jos on mätä alta. Tuota omaa ei viitti alkaa säätämään ilman mitään "vakuutusta", kun hajotessaan on vaikea korvattava. :shock:
Ei oo oikeesti mitään järkeä kyttäillä sitä mk1 luukkua, ja irrotella siitä lasia, edes harrastuksena, koska kukaan ei sitä eroa niiden luukkujen välillä huomaa. Ne mk2 luukut vaan on parempia.. Ja sopii paikalleen ihan tosta vaan naks naks, aikaa jää useampia tunteja johonkin järkevään..
vaikka ruosteiden poistoon jostain muualta autosta :wink:

Tämä tietty vaan mun mielipide, jokainen käyttäköön vapaa-aikansa niinkuin parhaiten näkee.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
JyriN
Viesti:

Sierra2.3-16v kirjoitti: Ei oo oikeesti mitään järkeä kyttäillä sitä mk1 luukkua, ja irrotella siitä lasia, edes harrastuksena, koska kukaan ei sitä eroa niiden luukkujen välillä huomaa. Ne mk2 luukut vaan on parempia.. Ja sopii paikalleen ihan tosta vaan naks naks, aikaa jää useampia tunteja johonkin järkevään..
vaikka ruosteiden poistoon jostain muualta autosta :wink:

Tämä tietty vaan mun mielipide, jokainen käyttäköön vapaa-aikansa niinkuin parhaiten näkee.
Tiedätkö, että mikä osa siinä luukussa on vaihtokelpoinen, vai pitääkö vaihtaa koko helahoito? Käykö esim vanha sisustan verho/valokansi uuden kanssa jne. Eikö se uusi ollut hieman eri kokoinen kuin vanha vai miten minä jotain tämmöistä muistin?
Sierra2.3-16v

Juu, elikkäs se luukku veivataan taakse, kiskojen ruuvit irti, ja se koko hässäkkä vedetään ulos siitä aukosta, ja uus tilalle. Luukut samankokoiset, ne on ne sivuikkunat mitkä noissa mk1 ja mk2 on erikokoiset :wink:
Itse en siis ole mk1 malliin asentanut mk2 luukkua, mutta erittäin luotettavasta lähteestä olen kuullut että näin voi tehdä (eräs muutamankin XR:n omistava harrastaja tampereelta, taidat tietääkin)
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
JyriN
Viesti:

Minä liityn nyt siihen joukkoon, joka on vaihtanut mk1 luukun mk2 malliin - eiku mitä mä halusin sanoa: siis mk1 sierraan mk2 luukku. Siis juurikin noin niinkuin tuossa yllä 2.3-16v kertoo.

Luukut on ihan saman kokoisia ja istuu siinä paikassaan ns. täydellisesti. Ainoa ero on nähdääkseni lasissa, jossa sitä valoaukkoa kiertävä musta reunus on hieman eri kokoinen.

Asennuksessa kannattaa suojata luukun etupuolella oleva osa kattoa, koska luukun kiskojen pohjat raapii sen muuten piloille. Kaverin kanssa irrotus ja kiinnitys sujuu helpommin, mutta menee tuo yksinkin.

Ainoa muutettava asia on luukun kiskon 2 ylimääräistä ruuvia per puoli (muistaa ottaa mk2:sta talteen) sekä kiskojen peitelevyn muovinasta, jota pitää lyhentää tai porata peltiin yksi reikä enemmän.

Jos on tarvetta, niin hetken säilytän tuota vanhaa luukkua, sitten se menee metallinkeräykseen. Siinä on liukumekanismi ja kiskot 100% kunnossa ja lasi ehjä. Vaihdon syy oli se lasin metallikehyksen ruoste. Lasi on kanta-Hämeessä, kyselkää yvllä. 8)
Vastaa Viestiin