Rengas ottaa lokariin (vieläkin!)

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Rengas ottaa lokariin (vieläkin!)

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Vaihoin ekkeriin uudet kaasuiskarit taakse, kun kantin yli ajaessa oikean puolen takarengas ryykkäsi toistuvasti kiinni sisälokariin. Toinen vanha nesteiskari oli ihan kunnossa, ja toinesta, juurikin oikeanpuoleisesta kuului vaan litinä ja lotina kun edestakasin veivaili. :lol:

Ajattelin että johan loppuu se lokariin ryykkiminen, mutta p*skan latvat. Vieläkin tekee niin ja jos takapenkille joku erehtyy istumaan niin vielä hanakammin. :?

Onko kellään ollu samanlaista tautia? :( Jousista kai tuota ratkaisua pitää alkaa seuraavaksi hakemaan, vai mitä on kansa mieltä? :| Jos on vanhat väsyneet niin vois kuvitella oireilevan noin?

Madallusta olen myös miettinyt, ja noista kaasuiskareista sen verran että tämän kokemuksen perusteella ois sen verran jäykät, että vois hyvin madaltaa pelkillä jousilla, toki sitten kun hommaa eteenkin samanlaiset.. Tuskin mitkään 35mm lyhemmät madallusjouset sotkee ohjauskulmia?

Ps. Kellään kokemuksia Bilteman jousenpuristimista noille McPhersoneille?
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
pnieminen74
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Maalis 2010 11:55

Re: Rengas ottaa lokariin (vieläkin!)

Viesti Kirjoittaja pnieminen74 »

onko alkup. jouset? uudet nostaa ihan kivasti. 35mm madallus tarvii säätää kulmat, jäykemmät jouset auttaa ominaisuuksia paremmin, madallusjouset pilaa monesti ajoominaisuudet (liian kireä alusta asti ja pompottaa, rengas irtoaa helpommin ja on siis sateella vähintään vaarallinen, jos siis ajaa eikä mummoautoile :) ).
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Rengas ottaa lokariin (vieläkin!)

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Voisi veikata, että alkuperäiset on nuo jouset.. Mitkähän kulmat sieltä pitäisi sitten säätää? Tuon ikäisessä escortissa ainoat säädöt löytyvät edestä raidetangon päistä.. 8)

En missään nimessä harkitsisi edes madallusjousia, jos kyseessä olisi ihan vakioiskarit, mutta tosiaan kun nuo kaasutolpat on ihan yllättävän jäykät, niin voisi kuvitella että toimivat pohjaamatta hillityn madalluksenkin kanssa. :roll:

Tuo 35mm on ihan esimerkki, kyseeseen voisi hyvin tulla vaikka 20mm, minkä verran matalampi esim. xr3i esco on.. Parempia ajo-ominaisuuksia olen hakemassa, ja pieni madallus olisi tod. näk. ihan paikallaan. Totta lienee sekin, että jos haluaisi sitten kunnollisen alustasarjan omilla lyhennetyillä tolpilla, niin sen verran on niistä kokemusta, että nuo 400€ halpissarjat kannattaa unohtaa jo heti kättelyssä..
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Vastaa Viestiin