Paras Fordin malli
Paras Fordin malli
on mikä? Mielenkiinnosta kysyn, kun en itse tiedä, onko paljon eroja. Onko joku tietty malli ihan ehdottomasti paras kestävyydeltään ym? Entä joku ihan susi?
Akka ratissa. Mondeo-01.
Re: Paras Fordin malli
Oikeat vastaukset olisi varmaan T-Ford, '57 Thunderbird, '83 Transit ja tietty Escort RS 2000...
Mutta mulle noista meidän kuudesta arkifoordista edelleen paras on se mk3 mondeo eli '05 taunusturnier 110cid/110 hp. Kerrassaan mainio ostos.
Mutta mulle noista meidän kuudesta arkifoordista edelleen paras on se mk3 mondeo eli '05 taunusturnier 110cid/110 hp. Kerrassaan mainio ostos.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: Paras Fordin malli
Granada on ainakin vahva kuin mikä. kestää ja kestää...
Re: Paras Fordin malli
Mk 1 Mondeo 2.0 Zetecillä, ainakin omien kokemusten perusteella.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Paras Fordin malli
Arvasin, että tää topikki menee tähän...
Ehdottomasti paras voortin malleista on mk1 Escort, eikä pahaa sanottavaa viimeisistä sierroistakaan, jos jättää 2,0i Dohc-moottorin pois
Ja sitten tähän päivään, 01-07 Mondeo on omasta mielestä kanssa käsittämättömän vahva vehje, jotenkin "ylirakennettu" muihin nykyautoihin verrattuna, vähän kuin 124-korinen mersu aikanaan. Mittarissa nyt 306 tkm, bensakoneella ja automaatilla. Jos ois rahaa ja aikakone, niin kääntäsin kelloo taaksepäin ja ostasin uuden samanlaisen. Jotenkin ihan kuin ois eri valmistajan auto kun vertaa johonkin mk1 Focukseen tms. ihan eri laatuinen ja tuntuinen vehje, selkeästi premium- tason auto, ainakin Ghia versiona.


Ja sitten tähän päivään, 01-07 Mondeo on omasta mielestä kanssa käsittämättömän vahva vehje, jotenkin "ylirakennettu" muihin nykyautoihin verrattuna, vähän kuin 124-korinen mersu aikanaan. Mittarissa nyt 306 tkm, bensakoneella ja automaatilla. Jos ois rahaa ja aikakone, niin kääntäsin kelloo taaksepäin ja ostasin uuden samanlaisen. Jotenkin ihan kuin ois eri valmistajan auto kun vertaa johonkin mk1 Focukseen tms. ihan eri laatuinen ja tuntuinen vehje, selkeästi premium- tason auto, ainakin Ghia versiona.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Paras Fordin malli
Sepä kiva tietää, ostin 3kk sitte -01 Mondeon ja oon pähkäilly onko jo susi syntyessään.Mutta toivoa siis voi olla sen kans että on ihan hyvä auto 8)Sierra2.3-16v kirjoitti:Arvasin, että tää topikki menee tähän...Ehdottomasti paras voortin malleista on mk1 Escort, eikä pahaa sanottavaa viimeisistä sierroistakaan, jos jättää 2,0i Dohc-moottorin pois
![]()
Ja sitten tähän päivään, 01-07 Mondeo on omasta mielestä kanssa käsittämättömän vahva vehje, jotenkin "ylirakennettu" muihin nykyautoihin verrattuna, vähän kuin 124-korinen mersu aikanaan. Mittarissa nyt 306 tkm, bensakoneella ja automaatilla. Jos ois rahaa ja aikakone, niin kääntäsin kelloo taaksepäin ja ostasin uuden samanlaisen. Jotenkin ihan kuin ois eri valmistajan auto kun vertaa johonkin mk1 Focukseen tms. ihan eri laatuinen ja tuntuinen vehje, selkeästi premium- tason auto, ainakin Ghia versiona.
Akka ratissa. Mondeo-01.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Paras Fordin malli
No onhan siinäkin pari tyyppivikaa, mutta eipä tänä päivänä sellasta autoo löydä, missä ei jotain tyyppivikaa olis. Niiden kanssa kun opettelee elämään, niin on autoa pitkäksi aikaa!
Eli niitä vikoja on:
-takajarrut (käkkäri jumittelee, ekoissa malleissa automaattisäätöinen käkkärin kahva hajoaa ja nousee liian ylös), satulat voivat mennä käsijarrun osalta jumiin, helpointa vaihtaa satulat uusiin.
-ovien kittisaumat, melko varmaan jo laitettu, melko varmaan vielä joudut laittamaankin
-joillakin ollut ongelmia imusarjan läppien kanssa, jos sirittää niin läpät pois tai imusarja vaihtoon, uudempi kehitysversio kestää. jos ei korjaa ajoissa, niin täystuho edessä.
Sitten positiivisia puolia, huollot halpoja kun ei oo jakoremmiä, ketju käytännössä ikuinen, Tukeva ja hyvä vehje ajaa. Meidän autossa tosiaan 306 mittarissa, todella vähän vaihdettuja osia kilometreihin nähden, on ollut halpa ylläpitää ja omistaa, jos ei polttoainetta laske. Sitä tuolla bensa-automaatti yhdistelmällä meinaan palaa enemmän kuin monella jenkillä.
Eli niitä vikoja on:
-takajarrut (käkkäri jumittelee, ekoissa malleissa automaattisäätöinen käkkärin kahva hajoaa ja nousee liian ylös), satulat voivat mennä käsijarrun osalta jumiin, helpointa vaihtaa satulat uusiin.
-ovien kittisaumat, melko varmaan jo laitettu, melko varmaan vielä joudut laittamaankin
-joillakin ollut ongelmia imusarjan läppien kanssa, jos sirittää niin läpät pois tai imusarja vaihtoon, uudempi kehitysversio kestää. jos ei korjaa ajoissa, niin täystuho edessä.
Sitten positiivisia puolia, huollot halpoja kun ei oo jakoremmiä, ketju käytännössä ikuinen, Tukeva ja hyvä vehje ajaa. Meidän autossa tosiaan 306 mittarissa, todella vähän vaihdettuja osia kilometreihin nähden, on ollut halpa ylläpitää ja omistaa, jos ei polttoainetta laske. Sitä tuolla bensa-automaatti yhdistelmällä meinaan palaa enemmän kuin monella jenkillä.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Paras Fordin malli
Juu samma häär. Meinaan kun vertaa st200 ja st220 keskenään niin laadullisesti ovat kyllä eri planeetalta.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96