Jos se on todellakin täysin ruosteeton niin sitten tuo massaaminen voi olla ihan hyvä vaihtoehto. Jos siellä on pieniäkin ruosteenalkuja niin sitten ei.
Pohjan etuosassahan on se kumimainen tehtaan oma massaus mutta farkussa ei siellä tankin takapuolella juuri suojausta ole ja pahin ruostuva paikka on ehkä varapyörän kotelo.
Eli mikä tahansa mikä ei kovetu/tee mitään kerrosta joka irtoaa kuitenkin pellistä ja jättää sinne väliin kosteutta. Eli paksut öljyt pohjaan/ohuet öljyt koteloihin ja saumoihin, paras vaihtoehto on vaseliini pensselillä levitettynä mutta se käsittely pitää sitten tehdä melkein vuosittain. Helpoin on ehkä vaihteistoöljy joka vuosi ruiskulla levitettynä. Toki pitää tietty muistaa valutella johonkin pahvin päälle ylimääräiset ettei tee mitään hurjaa pyörillä kulkevaa ongelmajätettä autostaan 8)
Hiekkapöly sitoo hyvin öljyn pohjaan.
Jotakin kokemusta on noista massoista,
Mastonin gt-alustamassa (pensselöitävä) kovettuu aika nopeasti ja halkeilee samalla. Siinä ei ole oikein mitään sideaineitakaan.
Tectylin bodysafe (pensselöitävä) ainakin sisälokareiden pinnalla äänenvaimennukseen käytettynä on halkeillut irti pinnasta kun nyt tarkastin vuoden jälkeen.
Bilteeman alustamassa (pensselöitävä, luultavasti lasikuituvahvistettua plastic paddingia eri nimisenä), ei ole kovettunut ainakaan öljyyn sekoitettuna kahdessa vuodessa ja jää vielä sormenjälki kun painaa. Mukavasti hylkii kosteutta myös. Levitys/öljyn kanssa sekoitus kuumailmapuhaltimen kanssa on sinänsä työnä aika työläs ja sotkuinen.
Sinne pohjan vahvikepalkkeihin kannattaa ruiskuttaa myös öljyt kun niissä on hyvin niitä reikiä mistä saa letkun menemään.
Kyllähän noita monenlaisia aineita saa ostettua mutta se päätarkoitus on estää hapen pääsy metalliin ja rasva on kyllä paras siihen.
Vielä tuosta pohjan vahvikepalkkien ruostumisesta, että miksi sinne kannattaa öljyt laittaa:
Uploaded with
ImageShack.us