Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Itse hommahan on hyvin yksinkertainen, mutta vaikeus riippuu siitä miten jumissa pultit ovat.
Tukivarrethan täytyy irrottaa kulmastaan. Jos ainoa motiivi tuolle on saada mieluisat vanteet alle, niin enpä itse viitsisi ryhtyä hommaan, ellei sitten ole todella uniikit vanteet.
mä olen yhden navan scorpiosta vaihtanu ja siihen menikin puoli päivää kun ei ollut apuna kuin metrinen jatkovarsi, irroitusöljyä ja iso leka.
emax kirjoitti:Varmaankin siksi ei sovi kun scorppioissa ei ole rumpujarruja. Vaihda levyt taakse
pitääkös siinä mitä kaikkea vaihtaa?
en oikein tiedä näistä jutuista paljoa vielä kun vasta ostin Fordin, enkä ole paljoa autojen kanssa ollut tekemisissä
Helpoimmalla pääset silloin, jos vaihdat suoraan scorppiosta koko taka-akselin sierraan. Saat samalla laippamallin perän. Farmareissa on sit erillaiset tukivarret ku muissa, iskari tulee jousen läpi.
pynski-89 kirjoitti:Helpoimmalla pääset silloin, jos vaihdat suoraan scorppiosta koko taka-akselin sierraan. Saat samalla laippamallin perän. Farmareissa on sit erillaiset tukivarret ku muissa, iskari tulee jousen läpi.
Tuosta sierran perän vaihdosta scorppionin perään kun nyt tuntuu olevan juttua niin onko siitä muuta hyötyä kuin nuo laippavetarit ja levyjarrut? Onko raidevali sama?
Entäs saako scorppion perään vaihdettua sierran navat
Ja onko kenelläkään käytännön kokemusta asiasta, mitä ja kuinka paljon joutuu muuttamaan...
Sen tiedän (hakua käyttäneenä) että scorpion tolpat EI käy ainakaan MK1 sierraan...
Huomena olis tarkoitus jos ehdin niin käydä kokeilemassa istuttaa sierran pelkkä napa skorpin olka-akseliin. Motonetin luettelo väittää Sierra vs. Scorppion laakereita erillaisiksi, tiedä sitten totuutta vielä. Jos noi menee mutkitta kasaan, niin miksei menis myös korpin napa sierran olka-akseliin?
Myöhemmin lisää infoa...
Ja onko kenelläkään käytännön kokemusta asiasta, mitä ja kuinka paljon joutuu muuttamaan...
Sen tiedän (hakua käyttäneenä) että scorpion tolpat EI käy ainakaan MK1 sierraan...
Saa laitettua,perus 2L napaan laitettaessa joutuu sorvaamaan navan laakeripintaa pienemmäksi(yhdet teettänyt)
Cossun napaan ne taitavat mennä suoraan,muistaakseen sama laakeri molemmissa(mahdollisesti 2.8L sama laakeri)
Ajattelin nyt vielä varmistaa kun itse olen aikeissa laittaa levyt taakse mk1 sierraan. Osa luovuttajana toimii farmari scorpio. samasta laitteesta ois tulossa levyt myös eteen.
Mitä muutoksia joutuu täkäpäähän tekemään että levyt ja satulat saa sopimaan?
Onko muutoksista apua leimalla jos joskus innostuu turbottamaan?
-87vm. 2.0is ohc sierra 5d mk1 (ikuisuus projekti)
riesa 2.0is kirjoitti:Ajattelin nyt vielä varmistaa kun itse olen aikeissa laittaa levyt taakse mk1 sierraan. Osa luovuttajana toimii farmari scorpio. samasta laitteesta ois tulossa levyt myös eteen.
Mitä muutoksia joutuu täkäpäähän tekemään että levyt ja satulat saa sopimaan?
Onko muutoksista apua leimalla jos joskus innostuu turbottamaan?
Etupäässä menee satulat suoraan paikoilleen sierran napaan ja levyyn voi porata 4-pulttisen jaon.
Tai sit sorvata ne napalevyt sopimaan niihin sierran laakereihin(onnistuu ja kestää rataa jäykälläkin alustalla)
taakse se koko akseli menee suoraan sellaisenaan paikoilleen.Myöskin takavakaaja jos sellainen siellä on. Jos 4-pulttiseksi haluaa sen niin levyjarrullisen sierran/scorpion napalevy niin onnistuu sekin.
Mä olen tuosta rata-ajelusta kyl vähän eri mieltä. 5-10 kierrosta kestää vakiopaloilla, sitten haipuu ihan varmasti. Kevlarpaloilla ei enää ole haipumisongelmia, mutta sitten keittää nesteet varikolla...
Tuo tehoraja katsastukseen on riippuvainen konttorista. Siellä missä on se 2.0 turbo listalla on tehoraja v6 jarruin ikävästi 150hp. Jos mallisarjan tehokkain on 150hp, niin sitten siihen saa laskea sen +20%.
Noista napojen vastaavuuksista en tiedä, kun en ole itse kokeillut, mutta ainakin käsijarruvaijerin joutuu uusimaan (mitä ei ollut vielä kukaan maininnut).
JyriN kirjoitti:Mä olen tuosta rata-ajelusta kyl vähän eri mieltä. 5-10 kierrosta kestää vakiopaloilla, sitten haipuu ihan varmasti. Kevlarpaloilla ei enää ole haipumisongelmia, mutta sitten keittää nesteet varikolla...
Juu nuo jarrut kestää tuon 5-10 kierrosta kuin innokas jarruttelija on.
Aksu kirjoitti:
Etupäässä menee satulat suoraan paikoilleen sierran napaan ja levyyn voi porata 4-pulttisen jaon.
Tai sit sorvata ne napalevyt sopimaan niihin sierran laakereihin(onnistuu ja kestää rataa jäykälläkin alustalla)
taakse se koko akseli menee suoraan sellaisenaan paikoilleen.Myöskin takavakaaja jos sellainen siellä on. Jos 4-pulttiseksi haluaa sen niin levyjarrullisen sierran/scorpion napalevy niin onnistuu sekin.
Noilla osilla saa sen 180hv penkattua papereihin.
Mitenkäs noiden satuloitten laita on takapäässä?
-87vm. 2.0is ohc sierra 5d mk1 (ikuisuus projekti)
Skorpparin satulat on identtisiä Sierran vastaavien kanssa, eli jos jäähdytetyn levyn satulan saat käsiisi, niin se on sama kuin 4wd kossussa ja jäähdyttämättömät satulat samoja kuin pikku- ja isoilla levyillä olevissa Sierroissa. Suoraan bolt-on.
riesa 2.0is kirjoitti:Ajattelin nyt vielä varmistaa kun itse olen aikeissa laittaa levyt taakse mk1 sierraan. Osa luovuttajana toimii farmari scorpio. samasta laitteesta ois tulossa levyt myös eteen.
Mitä muutoksia joutuu täkäpäähän tekemään että levyt ja satulat saa sopimaan?
Onko muutoksista apua leimalla jos joskus innostuu turbottamaan?
Aksu kirjoitti:
Edessä voi sorvata ne scorpin napalevyt sopimaan niihin sierran laakereihin(onnistuu ja kestää rataa jäykälläkin alustalla)
Ei olis havainnollistavaa kuvaa mistä kohtaa sitä pitänee sorvailla... Mittojakin jos on laittaa niin olis pop, ei tarttis hankkia toisia sierran napoja sovitusta varten.
rallikuski kirjoitti:
Ei olis havainnollistavaa kuvaa mistä kohtaa sitä pitänee sorvailla... Mittojakin jos on laittaa niin olis pop, ei tarttis hankkia toisia sierran napoja sovitusta varten.
Ei ole mittoja antaa.
Vein scorpionin napalevyt koneistajalle ja annoin toiseen käteen sierran vastaavan ja sanoin et tässä malli näistä samoille mitoille sorvaten.
Eli ne on sorvattu se osa jonka läpi laakerissa menee.
Mittailin tänään(eilen, toissapäivänä) niin scorppion etunapaan(olka-akseliin) HUOM!!!! PITÄIS mennä sierran laakeri Sierran etunavalla. Parin millin heitto oli laakereiden sisäreiän kanssa, et käsittääkseni jos haluun scorppion olkavarteen vai mikä sen komeempi nimi on niin 4-pulttisen jaon, niin nakkaan sierran laakerin ja navan(jossa on pinnapultit pyörään).
Ja jos se on noin helppoo ni saa myös päin vastoin tekemälläkin. Koska laakerin ulkokehä on samalla halkaisijalla molemmissa. Tietysti tääkin mittaus on tehty huonoimmalla mauserilla mitä tallista löyty ja lisäksi laakerien ulko koolaukset oli olkavarsissa kiinni vielä.