s-max takaluukku ei aukea.

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
kaismat
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2010 18:12

s-max takaluukku ei aukea.

Viesti Kirjoittaja kaismat »

Terve.

Olen uusi tällä foorumilla auton merkin vaihdon johdosta.

Ongelma on seuraavanlainen.

S-max -07 takaluukun lukko ei aukea mikrokytkimestä, eikä kaukosäätimestä. Mikrokytkimeen tulee virta ja olen kokeillut uudella lukkolaitteella irrallaan, eikä toiminut sekään. Onko lukolle olemassa releohjaus? Erillistä sulaketta en löytänyt takaluukun lukolle.
Keskuslukko toimii normaalisti muissa ovissa ja takaluukussakin toimii kaikki muut sähkölaitteet.

Tuo releen paikka kiinnostaisi tietää, jos semmonen löytyy, olisin hyvin kiitollinen. Myös muut vinkit
on tervettulleita.

Kiitos jo etukateen
kaismat
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2010 18:12

Re: s-max takaluukku ei aukea.

Viesti Kirjoittaja kaismat »

Sen verran uutta tietoa on, että ongelma tuli, kun vaihdoin akun. Pystyykö tuota keskuslukkoa jotenkin "opettamaan" kaukosäätimestä. Pitäs saada muutenkin kaikki ovet aukeamaan yhdellä painalluksella. Nyt ensimmäisellä painalluksella aukeaa vain kuskin ovi ja toisella painalluksella loput ovet. Onko tietoa kellään kuinka tuo ohjelmointi tapahtuu?
kaismat
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2010 18:12

Re: s-max takaluukku ei aukea.

Viesti Kirjoittaja kaismat »

Kerronpa ongelmaani ratkaisun, jos se vaikka jotakin jatkossa auttaisi.
Keskuslukon sain ohjelmoitua niin, että kun auton ovet on lukossa, painan molemmat napit, siis auki ja kiinni napit pohjaan ja sitten vapautan aukinapin ja painan sen uudelleen pohjaan. Nyt aukeaa kaikki ovet yhtäaikaa :D .
Takaluukku ongelma ratkesi, kun käytin sähkömiehellä. Lukkolaite ja mikrokytkin olivat rikki molemmat :roll: .
Autossa ei myöskään ollut valomuistia, mutta sen pystyi ohjelmoimalla siihen laittamaan.
jarnooksanen
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Tammi 2015 17:18

Re: s-max takaluukku ei aukea.

Viesti Kirjoittaja jarnooksanen »

onko tietoa onko tähän muita kikkoja?

olen irroitellut sulakkeita toisen ongelman takia (viewtopic.php?f=6&t=47291) ja nyt kaukosäädin avaa vain neljä ovea. takaluukku aukeaa kaksi kertaa takaluukun avaus -nappia painettaessa, mutta kun olisi kiva saada kaikki avautumaan samasta napista. myös takaluukun kytkin on nyt mykkä eikä tottele lainkaan.
Vastaa Viestiin