Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jompikumpi takapyörän laakeri on tiensä päässä, pitää ilkeää ääntä, kyseessä Escort 1.6 EFi CLX -90.
Mahtaako tuo takapää olla rakenteeltaan samanlainen kuin MK4 escortissa? Tuollaiseen olen joskus takapyörän laakerin vaihtanut eikä ollut vaikea homma. Kuinkas näissä uudemmissa? Tarvitaanko erikoisvälineitä? Hyviä neuvoja saa esittää
Jos ei prässiä ole, niin ei silti välttämättä tarvitse hakata laakeria. Itse vaihdoin takapyörän laakerit viilapenkin, ison pultin, mutterin ja kiintoavaimen kanssa hivuttamalla. Homma onnistui hienosti ja hellävaraisesti.
Tämä tapa edellyttää sitä, että miljoonalaatikosta löytyy sopivia holkkeja laakerin vastinpinnaksi.
Todella helppohan tollasen escortin takapyörän laakerit on vaihtaa, tuurnalla naputtelee ulkokoolit pois, ihan helposti on lähteneet mitä oon itse vaihtanut. Vanhalla ulkokoolilla sitten naputtelee uuden pohjaan, ja toiselta puolelta pääsee sitten lyömään vanhan ulkokoolin taas pois.
Eri asia sitten jonkun focuksen takapyörän laakeri, sitä ei naputtelemalla sitten itse vaihdakkaan, kun ulkokooli on jonkun 8cm leveä
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer