FORD ESCORT 1.6cvh turbo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tonsba
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Elo 2009 21:53

FORD ESCORT 1.6cvh turbo

Viesti Kirjoittaja tonsba »

elikkä sellaisia ongelmia tullut että ostin uuden nokkaakselin ja nostajat auto kävi hetken nätisti sitte alkoi kauhea nakutus otin nostajat pois ja huomasin että 2 oli kulunut ihan vinoon ja irronnut palasia jonka takia myös uuden nokan reunat mennyt röpelöiseksi mistähän mahtaa johtua tällainen?? kyseessä alun perin 1.4 josta sen jälkeen rakennettu 1.6 turbo
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: FORD ESCORT 1.6cvh turbo

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Eikö tuossa CVH:ssa ole oikein kuuluisan huono nokan kesto melko kehnon voitelun takia. Oilisko kuluneitten nostajien ja rajumman nokan kanssa vaan loppunut öljy kesken?
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
tonsba
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Elo 2009 21:53

Re: FORD ESCORT 1.6cvh turbo

Viesti Kirjoittaja tonsba »

toi nokka ja nostajat olivat ihan uusia ja vaihdon jälkeen ajettu max 10km nokka on vakio 1.6 rs turboon tarkoitettu
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: FORD ESCORT 1.6cvh turbo

Viesti Kirjoittaja koskar »

Minkälaisen sisäänajon teit nokalle?
tonsba
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Elo 2009 21:53

Re: FORD ESCORT 1.6cvh turbo

Viesti Kirjoittaja tonsba »

ei sillä oikeestaan ole ajettu yhtään enemmän auto on vaa käynyt pihalla ja se mitä on ajettu niin rauhallisesti ilman mitään kiskomisia
tonsba
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Elo 2009 21:53

Re: FORD ESCORT 1.6cvh turbo

Viesti Kirjoittaja tonsba »

ei sillä oikeestaan ole ajettu yhtään enemmän auto on vaa käynyt pihalla ja se mitä on ajettu niin rauhallisesti ilman mitään kiskomisia
arei
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Kesä 2006 20:55
Paikkakunta: Tampere

Re: FORD ESCORT 1.6cvh turbo

Viesti Kirjoittaja arei »

Mikäli ihan oikein muistan niin noiden nokka+nostaja settien vaihdon yhteydessä pitäis niihin tuupata REILUSTI sitä asennus vaseliiniä tai ainakin öljytä ne pirun hyvin, tämän jälkeen pitäis kone laittaa käymään EIKÄ saa antaa käydä tyhjäkäyntiä, vaan ensimmäiset 15(?) min käyttää n.3500rpm...tämän jälkeen öljyn vaihto suotavaa... mahdollista on myös tietysti että nostajat oli vialliset tai sitten siitä sun kannesta on kulunut soikeiksi ne nostajan pesät -> kansi entinen
Fiesta mk2 1.6 <- yritetään vielä pelastaa...
Avatar
d-spec
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Loka 2007 19:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: FORD ESCORT 1.6cvh turbo

Viesti Kirjoittaja d-spec »

yhden noka kaa kävi sama juttu, oljypoumppu oli rikki, mut kun kasasit koneen niin laitoithan kannen tiivisteen oikein päin? voi laittaa väärin päinkin mutta enään ei kulje öljy kanteen asti, syöttö on siellä imupuolella 2-3 syl välissä tiivisteessä on semmoinen ovaali reikä viistosti, jos se on väärään suuntaan niin öljyn kulku vähenee oleellisesti... kerran tämmöinenkinkin oire nähty :)
Fiesta 1,0c -89 2.0 ZVH tulossa ylipaineistus, -88 Ma70 7m-gte, audi typ44, audi typ81 coupe gt 2.2, passat 3bg 4motion
Muut projektit:A4 1.8tq 300hp, typ81 coupe 2.2t 280+ -81. civic Vti -92 ++200hp N/A

Powered By MorGo Systems
tonsba
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Elo 2009 21:53

Re: FORD ESCORT 1.6cvh turbo

Viesti Kirjoittaja tonsba »

juu koko vaseliini purkki meni nokkaan ku asensin, ja katsoin että kannentiiviste oikein päin ja käytin konetta ilman venttiilikoppaa ja kyllä sieltä öljyä tuli ihan reilusti ylös asti. veikkaan kanssa että nostajat vialliset tai nostajien kolot väljät mutta kun ei tehny tota vanhalla nokalla ollenkaa. nokka lähti takuu tarkastuksee ja nyt odotellaan että menikö rahat ihan hukkaa
Vastaa Viestiin