Laippavetareitten pultit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Taunus/Sierra
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
Paikkakunta: Kanta-Häme

Laippavetareitten pultit

Viesti Kirjoittaja Taunus/Sierra »

Mistä ja mitkä torxien tilalle
laippavetarien kiinnitykseen, käy aika kalliiksi katkoa
stahlvillen 12 euroa kpl kärkiä kun yhden puolen
avaamiseen on mennyt jo kaksi ja viimeinen on vielä kiinni.
Toinen puoli tekemättä kokonaan..
Jos vaihtas pultit tulevaisuutta ajatellen?
Eihän noita nyt niin usein mene vaihtoon noita vetareita mutta kumminkin.
Ford works in mysterious ways.. =)
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Laippavetareitten pultit

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Putkitongeilla samaan aikaan pultin ulkokehältä kiinni, kunnon ote ja samaan aikaan naksautus auki, kaikki on lähteneet auki, ovat kyllä kireässä. Itse olen vaihtanut kyseiset pultit 12.9 kuusiokoloihin, ihan paikallisesta pulttiliikkeestä löytyi, tais maksaa jotain 4 euron paikkeilla kaikki 24kpl.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Taunus/Sierra
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Laippavetareitten pultit

Viesti Kirjoittaja Taunus/Sierra »

Ok joo,lukkopihdit pitää tosiaan ottaa mukaan.
Ja malli kun huomenna hakee lisää torxeja ainakin sen yhden.
Kuusiokolo saattas olla ok, mietin kyllä sitä perinteistä kasikanta-pulttiakin hetken.
Tavan lenkkiavaimella tai hylsyllä taitaa saada parhaan otteen mutta
mahtaako sopia sitten sellasella edes paikalleen.
Ei varsinaisesti ylimäärästä tilaa ole sisäkehällä.
Ford works in mysterious ways.. =)
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Laippavetareitten pultit

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Sinne paikalle ei sovi kuin pyöreä kanta, eli tartuntapinnan pitää olla sisäpuolella.. Eli kuusiokolo- tai torx käytännössä ainoat vaihtoehdot. lukkopihdeillä tuskin lähtee, kunnon putkitongit vaatii, ja sitten pitää kiertää tietty vetari sellaiselle kohdalle, mistä saa putkareilla parhaan otteen.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Re: Laippavetareitten pultit

Viesti Kirjoittaja samiharju »

mä sain irti kun paukutin vasaralla kuusiokoloavaimen torxin tilalle ja päästin pyssyllä auki..
Taunus/Sierra
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Laippavetareitten pultit

Viesti Kirjoittaja Taunus/Sierra »

Katotaan mitä sinne paukuttaa,ei oo enää kun yksi jumissa
että ties vaikka aukeais ihan vääntämällä.
Pitää liottaa varoiksi jollain rost-offilla hetki
ja toisen vetarin kanssa sitten alusta pitäen vähän eri tahtiin.
Saan sentään uuden torxin tilalle kun vasta ostin ja heti hajosi :D
Ford works in mysterious ways.. =)
Taunus/Sierra
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Laippavetareitten pultit

Viesti Kirjoittaja Taunus/Sierra »

Bahco kesti tuon viimeisen pultin kanssa,tuommosen 2-3 tuntia tappelin
ja mukana oli jo 5 kilon pajavasara ja retkikirves mutta ehjänä lähti :lol:
Ford works in mysterious ways.. =)
Meca
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Maalis 2005 23:18

Re: Laippavetareitten pultit

Viesti Kirjoittaja Meca »

Iskumeisselillä nuo on lähteneet tähän asti melko kivuttomasti. Suoraan vääntämällä ei torxiavaimet tosiaan meinaa kestää, ainakaan kiinanlaatuiset.
Taunus/Sierra
Viestit: 166
Liittynyt: 29 Elo 2009 18:32
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Laippavetareitten pultit

Viesti Kirjoittaja Taunus/Sierra »

Joo,ei vaan ollu iskumeisseliä tuohon hylsyyn myytävänäkään kun Etrasta kysyin,
yksi mikälie torxi ja yksi stahlwille meni katkipoikki ja bahcolla viimeinen auki ja kaikki kiinni takaisin. Ei oo vielä huvittanu toista puolta alkaa tappelemaan.
Ford works in mysterious ways.. =)
Vastaa Viestiin