Mitä vikoja v6 Mondeossa?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
broghda

Mitä vikoja v6 Mondeossa?

Viesti Kirjoittaja broghda »

Moi!
Ostin juuri Ford Mondeon v6 moottorilla varustetun version vm 98, farmari ja olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia ja tyypillisiä vikoja autosta !
Viimeksi muokannut broghda, 03 Huhti 2010 09:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Billie
Viestit: 457
Liittynyt: 16 Helmi 2009 19:24

Re: Mitä vikoja v6 Mondeossa?

Viesti Kirjoittaja Billie »

Kaikkia luultavasti kiinnostaa että mikä koppa?

Toki haullakin löyyty aika paljon v6:n vikoja jos jaksaa haeskella.
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: Mitä vikoja v6 Mondeossa?

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Vesipumppu kannattaa vaihtaa 100-150tkm välein ennenkuin antautuu, muovisiivekkeinen ei ole kovin pitkäikäinen. Tarvikeosana saa metallisiipistä tilalle..
Arska
Viestit: 65
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:31

Re: Mitä vikoja v6 Mondeossa?

Viesti Kirjoittaja Arska »

Kannentiivisteet, alakerran laakerit, imuvuotoja lahoavista alipaineletkuista, automaattivaihteistot aivan paskoja, imusarjan läpät juuttuu ja käyttömoottori kyrvähtää, öljyvuotoja

Itse olisin kysellyt vioista ennen ostamista 8)
broghda

Re: Mitä vikoja v6 Mondeossa?

Viesti Kirjoittaja broghda »

Arska kirjoitti:Kannentiivisteet, alakerran laakerit, imuvuotoja lahoavista alipaineletkuista, automaattivaihteistot aivan paskoja, imusarjan läpät juuttuu ja käyttömoottori kyrvähtää, öljyvuotoja

Itse olisin kysellyt vioista ennen ostamista 8)

Jees. olisihan se noin olut viisaampaa, mutta onko sillä nyt niin merkitystä kun kyseessä on kuitenkin vain parin tonnin auto :D kiitoksia kuitenkin vastauksesta.
Avatar
mohikaani
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Touko 2006 18:08
Paikkakunta: janakkala

Re: Mitä vikoja v6 Mondeossa?

Viesti Kirjoittaja mohikaani »

Itsellä -95 v6 mondeo.Ajanut sillä 5 vuotta ilman mitään ihmeempiä.Etupyörän laakeri pitänyt vaihtaa ja vähän jarruremppaa.Tosin sillä oli ajettu vasta 160tkm kun ostin sen.Ja kone oli vaihdettu takuuseen 50tkm nurkilla.
Mutta olen itsekin kuullut että tuo vesipumppu ei ole kovin luotettava.Pitäisi varmaan itsellekin vaihtaa ennenkuin leviää.
Fiesta -86 1.6 xr3i projekti
Focus -00 1.8 tddi
Ford mondeo-95 2.5 v6 farmari
Vastaa Viestiin