Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Minua kiinnostaa mondeon automaattivaihteiston toiminta. Usein kun olen autolla menossa parkkiin, auto pysähdyksissä ja siirrän valitsinta P-asentoon, niin monesti tuntuu kuin valitsimen edessä olisi joku pykälä joka hangottelee hieman vastaan. Mikähän tämä linee.
Automaatti toimii muutoin loistavasti ajossa. Vaihteistoon on vaihdettu öljyt jokunen aika sitten.
Tietookin saattas olla, mutta muokkaatko taas tämänkin ketjun sellaiseksi, ettei muut sitä enää löydä? Eikös näissä keskusteluvoorumeissa ole hyvä asia juuri se, että tietyillä hakusanoilla muutkin löytää samanketjun joskus, jos on samoja oireita? Siinä mielessä on typerää muokata otsikot ja omat viestit myöhemmin tyhjiksi!
Viittaan siis siihen aloittamaasi mondeon kulutus-ketjuun.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Sierra2.3-16v kirjoitti:Tietookin saattas olla, mutta muokkaatko taas tämänkin ketjun sellaiseksi, ettei muut sitä enää löydä? Eikös näissä keskusteluvoorumeissa ole hyvä asia juuri se, että tietyillä hakusanoilla muutkin löytää samanketjun joskus, jos on samoja oireita? Siinä mielessä on typerää muokata otsikot ja omat viestit myöhemmin tyhjiksi!
Viittaan siis siihen aloittamaasi mondeon kulutus-ketjuun.
Aivan hyvä palaute!
Tarkoitus ei ollut sellainen miltä se lopputulos näytti. Vilpitön tahto poistaa omia viestejä ajattelemattomuuden kera sai aikaiseksi tuonkaltaisen lopputuloksen.
Yksikertaisesti en vain osannut ajatella tekeväni vahinkoa viestiketjujen kokonaisuudelle, kun poistin niitä omia viestejäni. Kyllä kai sivujen ylläpitäjä kykenee palauttamaan poistamani viestin jos näkee sen tarpeelliseksi.
Meitä kun on niin moneen junaa...
No niin, palautteesta asiaan, Ei liity varsinaisesti laatikon toimintaan kuvailemasi ongelma mitenkään, vaan kyse on ihan puhtaasti vivuston toiminnasta, eli parking-aluelle vaihdettaessahan siinä on lukitus, jota pitää painaa kun lykkää kepin P:lle. Jostain syystä lukitus jää vähän päälle, eikä sen takia mene esteettä keppi oikeaan koloon.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Sierra2.3-16v kirjoitti:No niin, palautteesta asiaan, Ei liity varsinaisesti laatikon toimintaan kuvailemasi ongelma mitenkään, vaan kyse on ihan puhtaasti vivuston toiminnasta, eli parking-aluelle vaihdettaessahan siinä on lukitus, jota pitää painaa kun lykkää kepin P:lle. Jostain syystä lukitus jää vähän päälle, eikä sen takia mene esteettä keppi oikeaan koloon.
Kiitos vastauksesta. Tuossa mun mondeossa on jossakin vaiheessa ilmeisesti irronnut se painettava lukitus-nuppi ja se on teipattu vain paikoillensa.
Itse olen katsonut sitä lukitusnuppia kerran, kun vaihdoin siihen uuden teipin, että mitä se pitää sisällään. Tuolloin huomasin, että sen napin takana on vain selainen kierrejousi eikä muuta. Mietin sitä että miten sen tulisi olla oikein virallisesti paikoillansa muuta kun tuollaisella teippivirityksellä. Olisiko se mahdollista että siihen olisi ostettavissa jokin eri osa tai että uusimalla sen jousen pelkästään toin siirtomekanismi alkaisi toimimaan paremmin. Täytyypä pähkäillä nyt tuota sitten.
Siltä varalta ettet joskus meinaa saada vaihdekeppiä ollenkaan P:ltä pois (tai P:lle), niin eikös siinä vaihdekepin vieressä ole mekaaninen vapautusnappi "jarrulukolle"? Ainakin uudemmassa CD4E:ssa on kepin vieressä "tulppa", joka otetaan pois ja painetaan sen alla olevaa painiketta esim. ruuvimeisselillä tai avaimen päällä, jolloin jarrulukko vapautuu ja keppiä pystyy siirtämään vapaasti.
(tämä saattoi olla vähän offtopiccia, mutta kun tuli mieleeni niin ajattelin laittaa sen tähän )
ekn1 kirjoitti:Siltä varalta ettet joskus meinaa saada vaihdekeppiä ollenkaan P:ltä pois (tai P:lle), niin eikös siinä vaihdekepin vieressä ole mekaaninen vapautusnappi "jarrulukolle"? Ainakin uudemmassa CD4E:ssa on kepin vieressä "tulppa", joka otetaan pois ja painetaan sen alla olevaa painiketta esim. ruuvimeisselillä tai avaimen päällä, jolloin jarrulukko vapautuu ja keppiä pystyy siirtämään vapaasti.
(tämä saattoi olla vähän offtopiccia, mutta kun tuli mieleeni niin ajattelin laittaa sen tähän )
Ok hyvä vinkki!
Täytyypä tutkia asiaa aivan varmuuden vuoksi ettei sitten kerran jää autoinensa sinne tienpäälle ihmettelemään kun vaihdevalitsin onkin jämähtänyt paikoillensa.
Taisin löytääkin samantien lisäohjetta ko. asiaan. Kysymyksessä on jokin lukitusvipu joka voidaan vapauttaa työntämällä lyijykynä tai jokin muu sopiva puikko keskikonsolin vasemmalla puolella olevasta reijästä sisään ja painamalla lukitusvipua taaksepäin.
Tuo on varmasti se sama lukitusvipu joka minulla siis aiheuttaa häiriötä, kun välillä ei tahdo vaihteenvalitsin mennä siihen P-asentoon. Mitenkähän sitä valitsin systeemiä täytyisi korjata se painokytkin kun oli jossakin vaiheessa irronnut ja nyt tosiaankin jonkun ekaksi mainitun kotimekaanikon toimesta teippivirityksellä korjattu ja minäkin jatkoin samalla virityksellä.