Kaasuläpän valinta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Kaasuläpän valinta

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

Millainen kaasuläppä kannattaisi valita noin 200hv virtaavaan kanteen, itsellä olisi tarkoitus avartaa cvh-efi imusarja 38mm > 40mm, leikata orkkis kaasuläpän kiinnityts pois ja tilalle 70mm kaasuläppä, alkuperäinen on joku 55mm. Teoriassa 80mm vastaa neljää 40mm putkea, mutta pullonkaula on lyhyt joten virtaus ei ehkä hidastu liikaa. Voiko jonkinlaisen virtauspenkin tehdä kotikonstein kompressorista?
Avatar
teme69
Viestit: 127
Liittynyt: 06 Elo 2009 02:51

Re: Kaasuläpän valinta

Viesti Kirjoittaja teme69 »

Millaiseen käyttöön auto tulee? Jos ihan tieliikenteeseen, niin laittaisin kyllä maksimissaan 65mm kaasuläpän. Tuolla 70millisellä alkaa olemaan kaasussa vain kaksi asentoa (on/off) jos ei mitään välitystä siihen vivustoon rakentele. Kokonsa puolesta 60mm kaasuläppäkin riittää yli 200hv:n tehoihin. Tuollainen virtauspenkki projekti kyllä olisi hyvin mielenkiintoinen! Jotain viritelmiä äkkiseltää löytyi: http://performancetrends.com/ez_flow_system.htm Ei muuta kuin rakentelemaan! =)
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Vastaa Viestiin