zetec --> rs2000
zetec --> rs2000
eli siis näin sitten lähdetään etenemään zetec nostetaan jäähtymään ja pistetään rs2000 pannu tilalle kuinka mittavasta projektista on kyse..? eli lähinnä täytyykö kaikki moottorin korvakkeet hitsata uusin paikkoihin..jne.? kellää kokemusta tälläisestä vaihdoksesta.?
tai kuinka vaikea homma olis vaihtaa tuo mondeon 2.0 zetec mk6 farkku eskoon täytyykö vaihtaa kaikki apulaitteet vai käykö eskon omat et ei tarvis vaihtaa kun motti.?
tai kuinka vaikea homma olis vaihtaa tuo mondeon 2.0 zetec mk6 farkku eskoon täytyykö vaihtaa kaikki apulaitteet vai käykö eskon omat et ei tarvis vaihtaa kun motti.?
Viimeksi muokannut jkk1986, 06 Maalis 2010 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: zetec --> rs2000
Riippuu tietysti mihin autoon olet asentamassa kyseistä moottoria. Olettaisin että kyseessä mk5 tai 6 escort? Jos näin on niin ei sinne tarvitse mitään kiinnikkeitä hitsailla. Mk5 ja 6 apurungot kyllä eroavat jonkin verran ja ainakin jarrutehostajan alla majaileva kiinnike pitää valita käytettävän apurungon mukaan.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Escort RS2000 F1 edition -96
Re: zetec --> rs2000
eli se on noin 2 päivän homma kun sen tekee.. ja auto on mk6 farkku esko.. kiitos tiedoista..
Re: zetec --> rs2000
mondeon ja escortin moottoreissa erilaisia ja koneenvaihdoin aikana pakkovaihtoisia osia on ainakin:
-öljypohja ja imusiivilä
-öljypumppu/suodattimen jalka
-vesipumppu (pyörii eri päin escortissa kun mondeossa)
-koneen korvakkeet, moniurahihnan rullat jne
-Kaasuvivusto
Lisäksi hieman erilaisia mm. imusarja, huohotinsysteemi ym. Kaikki em. osat kai saa siitä edellisestä zetecistä.. Lainopillisesti autosi tulee muuttaa vastaamaan RS2000 mallia jossa muistaakseni on mm. erilainen taka-akselisto?
-öljypohja ja imusiivilä
-öljypumppu/suodattimen jalka
-vesipumppu (pyörii eri päin escortissa kun mondeossa)
-koneen korvakkeet, moniurahihnan rullat jne
-Kaasuvivusto
Lisäksi hieman erilaisia mm. imusarja, huohotinsysteemi ym. Kaikki em. osat kai saa siitä edellisestä zetecistä.. Lainopillisesti autosi tulee muuttaa vastaamaan RS2000 mallia jossa muistaakseni on mm. erilainen taka-akselisto?
Re: zetec --> rs2000
jos RS2000 koneeseen päädyt, ota huomioon että RS2000 malleissa on vahvempi MTX75 vaihteisto; varmaan sopii pikkukoneisen zetecin laatikko kans mutta ite ostaisin RS koneen mukana oikeanlaisen loodan.
Re: zetec --> rs2000
tuntuu siltä että tuo rs 2000 tekniikka tulis helpommaksi vaihtaa joten taidan päätyä siihen. ja kyllä ajattelin ostaa sitten koko paketin vaihteiston motin + muut apulaitteet .. olisiko tiedossa jos joku tuo maahan vaikka saksasta tekniikoita ja muuta ford kilkettä.?
Re: zetec --> rs2000
Kyllä on helpompi tuo rs konversio kun osat sopivat suoraan escoon. Alustan osalta pitää etujarrut vaihtaa, takajarrut menevät sellaisenaan jos on valmiiksi 20cm halkaisijalla (ainakin kaikissa abs:lla varustetuissa nuo) olevat rummut tai sitten levyt takana, taka-akselisto muuten ok jos sieltä vaan löytyy ne isommat rummut tai sitten levyt (rs:ää tehty sekä taka rummuilla että levyillä). Osta joku ruosteensyömä tai kolaroitu yksilö elinten luovuttajksi niin saa ainakin kaikki tarvittavat osat siitä.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Escort RS2000 F1 edition -96
Re: zetec --> rs2000
abs versiohan tämä on..=D kiitos neuvoista..!
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20
Re: zetec --> rs2000
Virosta voi saada edullisesti rs2000 auton.