Parien vääntöä..
Parien vääntöä..
Olen kasannut auton. Siis minulla on kori ollut autosta joka poistetiin rekisteristä ja toimi jää autona = porrasperäine riesa kissan silmä valoilla -88?, motti kyhäelmä 2L:n ja 1.6/1.8L:n palikoista. Papereita ei ole niin missään... Eli, jos mielin leimalle pitääkö jostain ostaa joku raato papereilla ja sitten väittää kyhäystäni ks autoksi vai onko jokin porsaan reikä? Ja autoni on nyt 2paikkainen ja ollut 5paikkainen, tuottaako ongelmia?
Osaamattomat valittaa
No papereiden puolesta menisi silleen että hommaat jonkun ruoskan joka on mielellään samaa vuosimallia yms muut jutut ja jossa on paperit olemassa. Sitten leikkaat TODELLA siististi siitä ruoskasta runkonumeron kohdalta pellin pois ja sama juttu siihen toiseen ruoskaan
siis siihen missä ei ole papereita. Sitten hitsaat sen pellinpalan joka sisältää runkonumeron niin siihen TODELLA siististi ja hiot saumat yms TODELLA siisteiksi yms. Ja sen jälkeen toivotaan ettei setä konttorilla huomaa mitään. Tämähän tietysti laitonta joten omalla vastuulla
Muista en tiedä mutta paperiongelmaan varmaankin ainut keino

Muista en tiedä mutta paperiongelmaan varmaankin ainut keino
kyllä kai sen voi runko numeron perusteella selvittää viimeisimmän rekisteriin merkityn omistajan ja sitä kautta lähtee selvittämään ongelmaa.luulisin ainikin että jos ei ole tuontiauto ilman papereita tai myyty varaosiksi purkaamolta niin eiköhän tuo ole mahd.saada kilpiin.huom,en ole varma joten kysy konttorilta tai akelta.
irc voicecoil
siis kertyykö veroa ajalta jolla auto on ollut "romutettuna"/ poistettuna rekisteristäkin? Kuullostaisi jotenkin oudolta...
Omasta käyttö autostani tuo runkonumero on ruostunut poijjes, on vain keulalla oleva lätkä kiinni, ja hyvin on mennyt leimasta aina läpi niiltä osin.. toisin kun esim helmat
Omasta käyttö autostani tuo runkonumero on ruostunut poijjes, on vain keulalla oleva lätkä kiinni, ja hyvin on mennyt leimasta aina läpi niiltä osin.. toisin kun esim helmat

Osaamattomat valittaa
Sierraan taitaa olla helpointa pistää se "laillisen korin" runko numero laatta vain sikafleksillä sen alkuperäisen päälle lattia maton alle, ku eihän se inssi nää sitä et on siinä päällä toinen lätkä, ku on vaan se luukku siin matossa. Ja viel ku maalaa korin värii sen.VesQ kirjoitti:No papereiden puolesta menisi silleen että hommaat jonkun ruoskan joka on mielellään samaa vuosimallia yms muut jutut ja jossa on paperit olemassa. Sitten leikkaat TODELLA siististi siitä ruoskasta runkonumeron kohdalta pellin pois ja sama juttu siihen toiseen ruoskaansiis siihen missä ei ole papereita. Sitten hitsaat sen pellinpalan joka sisältää runkonumeron niin siihen TODELLA siististi ja hiot saumat yms TODELLA siisteiksi yms. Ja sen jälkeen toivotaan ettei setä konttorilla huomaa mitään. Tämähän tietysti laitonta joten omalla vastuulla
Muista en tiedä mutta paperiongelmaan varmaankin ainut keino

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Juu niinhän se olisi helppoa jos olisi se matto siellä.... auto on ralliauto jossa sisällä ainoa muovi osa on jengakellon ympärys ja kuppi penkkien vyö läpiviennit.... mutta mutta... kai sitä voi yrittää alkuperää selvittää, kuhan ei vaan sano niemeään kun selviääkin että veroja on jokunen tonni maksamatta....
Osaamattomat valittaa
Joka katsastuskonttorihan sen rek. otteen voi hakea uuden... 9€Sierrain kirjoitti:Tuli vaan semmonen muuten mieleen että enkös voi kauppakirjalla hake uuden rek.otteen akelta? eihän siellä näy missä kilvetön auto on vaihdelllut omistajaa, vai? äkkiäkös sanon sen joltain kaveriltani ostaneen.... vai? pitää nyt vain sitten ne verot selvittää...
Tuo muuten onkin sitten kyseen alaista... nehän näkee konttorilla et kenen nimissä se auto oikeastaan on... siis kellä se on ollu viimeksi rekisterissä, niin vaaditaanko siitä kauppakirjat aina siita asti kun poistettu rekisteristä?? Voihan sillä olla ollu vaikka 10 eri omistajaa kilvettömänäkin.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
AKE:lta "rekisterikortti jäljennös" hukkuneen rekisteriotteen tilalle.
Löytyy pelkän runkonumeron perusteella, eikä maksa hirveitä.
Näin löytyy auton rekisteriin merkitty omistaja, jolta voi sitten käydä hakemassa luovariin nimikirjoituksen, niin auto on rehellisesti sinun.
(tai vetäset vasemmalla kädellä kyseisen tyypin nimen siihen luovariin)
Löytyy pelkän runkonumeron perusteella, eikä maksa hirveitä.
Näin löytyy auton rekisteriin merkitty omistaja, jolta voi sitten käydä hakemassa luovariin nimikirjoituksen, niin auto on rehellisesti sinun.
(tai vetäset vasemmalla kädellä kyseisen tyypin nimen siihen luovariin)

Pelkkä valmistenumero riittää niin tiedot selviää, helpoiten vaikka tuolta:
http://tietopalvelu.ake.fi/servlet/tulk ... elyt1.html
Eli ihan netissä voit sen kyselyn tehdä. Kannattaa ottaa laajojen tietojen haku niin löytyy se rekisteriin merkitty omistajakin osoitteineen jolta sitten hommaat luovarin (Kohteliasta lienee antaa vaikka kossupullo ko. henkilölle).
Samaten laajalla kyselyllä selviää myös onko veroa rästissä.
Kun sinulla on luovari rekisteriin merkityltä omistajalta voit sitten suoraan sen kanssa mennä katsastamaan autoa kun se on siinä kunnossa (ja verot maksettuna) ilman että sitä tarvitsee erikseen rekisteröidä. Tällöin ei rekisteriotteesta veloiteta kuin kerran.
Jos veroja on rästissä eivät ne siirry sinun maksettavaksesi (vaikka rekisteröisit auton nimiisi, mutta et ottaisi liikenteeseen) vaan ovat perinnässä henkilöltä joka oli auton haltija tai haltijan puuttuessa omistaja verovastuuajankohtana. Auton poistuttua rekisteristä ei siitä ole enää juossut uutta veroa. Kuitenkin jos veroja on rästissä eli niitä ei ole saatu perittyä varattomuuden tms syyn vuoksi ja haluat auton liikenteeseen pitää sinun maksaa kaikki rästissä olevat verot tai odottaa että perintä toteutuu. Bensiiniautossa rästejä ei toki voi olla kuin 3 vuoden ajoneuvoveron verran korkeintaan (katsastamattomuuspoisto).
Sopivia luovutuskirjan pohjia voi tulostaa vaikka:
http://www.tapiola.fi/www/cmsresources/ ... skirja.pdf
http://www.if.fi/web/fi/commercial.nsf/ ... skirja.pdf
Tapiolan ja If:n luovaripohjat ovat "vanhaa" mallia eli juuri oikeat tähän tarkoitukseen (Eli niissä ei ole mainitaa : jää myyjälle; nykyisin kun myyjä voi tarvita luovaria vapauttaakseen itsensä verovastuista kun kauppaa tehdään ilmoitusosalla ja jos uusi omistaja ei hoidakaan rekisteröintiä nimiinsä ajoissa).
http://tietopalvelu.ake.fi/servlet/tulk ... elyt1.html
Eli ihan netissä voit sen kyselyn tehdä. Kannattaa ottaa laajojen tietojen haku niin löytyy se rekisteriin merkitty omistajakin osoitteineen jolta sitten hommaat luovarin (Kohteliasta lienee antaa vaikka kossupullo ko. henkilölle).
Samaten laajalla kyselyllä selviää myös onko veroa rästissä.
Kun sinulla on luovari rekisteriin merkityltä omistajalta voit sitten suoraan sen kanssa mennä katsastamaan autoa kun se on siinä kunnossa (ja verot maksettuna) ilman että sitä tarvitsee erikseen rekisteröidä. Tällöin ei rekisteriotteesta veloiteta kuin kerran.
Jos veroja on rästissä eivät ne siirry sinun maksettavaksesi (vaikka rekisteröisit auton nimiisi, mutta et ottaisi liikenteeseen) vaan ovat perinnässä henkilöltä joka oli auton haltija tai haltijan puuttuessa omistaja verovastuuajankohtana. Auton poistuttua rekisteristä ei siitä ole enää juossut uutta veroa. Kuitenkin jos veroja on rästissä eli niitä ei ole saatu perittyä varattomuuden tms syyn vuoksi ja haluat auton liikenteeseen pitää sinun maksaa kaikki rästissä olevat verot tai odottaa että perintä toteutuu. Bensiiniautossa rästejä ei toki voi olla kuin 3 vuoden ajoneuvoveron verran korkeintaan (katsastamattomuuspoisto).
Sopivia luovutuskirjan pohjia voi tulostaa vaikka:
http://www.tapiola.fi/www/cmsresources/ ... skirja.pdf
http://www.if.fi/web/fi/commercial.nsf/ ... skirja.pdf
Tapiolan ja If:n luovaripohjat ovat "vanhaa" mallia eli juuri oikeat tähän tarkoitukseen (Eli niissä ei ole mainitaa : jää myyjälle; nykyisin kun myyjä voi tarvita luovaria vapauttaakseen itsensä verovastuista kun kauppaa tehdään ilmoitusosalla ja jos uusi omistaja ei hoidakaan rekisteröintiä nimiinsä ajoissa).
Noh, tuli tässä mieleen enkä uutta topickia viitsinyt laittaa, että:
Kun auto on kaksipaikkainen, voinko rekisteröidä sen paketti autoksi?
Varmasti menee tuo minimi tavaratila vaatimus rikki, jos kaikki penkkien takana oleva tila lasketaan moiseksi....
Sitten mietin että saisiko mistään niin haaleaa kalvoa, että voisi etu-lasit sillä tummentaa?, vai onko kalvotus kielletty vaikka näkyvyys prosentteja ei rikota?
Kun auto on kaksipaikkainen, voinko rekisteröidä sen paketti autoksi?
Varmasti menee tuo minimi tavaratila vaatimus rikki, jos kaikki penkkien takana oleva tila lasketaan moiseksi....
Sitten mietin että saisiko mistään niin haaleaa kalvoa, että voisi etu-lasit sillä tummentaa?, vai onko kalvotus kielletty vaikka näkyvyys prosentteja ei rikota?
Osaamattomat valittaa
Ekaa kannattaa kysyä kats. konttorilta tai akesta. Jos tavaritilavaatimukset täyttyy ei pitäisi olla mitään estettä. Minimipainoa kai ei enää ole.Sierrain kirjoitti:Noh, tuli tässä mieleen enkä uutta topickia viitsinyt laittaa, että:
Kun auto on kaksipaikkainen, voinko rekisteröidä sen paketti autoksi?
Varmasti menee tuo minimi tavaratila vaatimus rikki, jos kaikki penkkien takana oleva tila lasketaan moiseksi....
Sitten mietin että saisiko mistään niin haaleaa kalvoa, että voisi etu-lasit sillä tummentaa?, vai onko kalvotus kielletty vaikka näkyvyys prosentteja ei rikota?
Etuikkunoiden tummentaminen kalvolla on nimenomaan kielletty. Tai oikeammin minkään kalvon, edes läpinäkyvän, kiinnittäminen niihin. Tummentaa saa näkyvyysrajoissa millä tahansa muulla menetelmällä eli käytännössä ainoa mahdollisuus on tummennusspray näin kotioloissa.
ja sillä spraylla ei kyllä tee mitään..sävylasia vaan..
kaverillakin oli escortissa laittomat lasit..polaroidut..
hitto että oli hyvät ja hienot,mutta katsastus onnistui vain pilvisellä säällä..
ne oli ympäri auton,ei hyttiin paljoa nähnyt kun oli auringonpaiste.
mahtavat kyllä maksaa jonkun verran...
kaverillakin oli escortissa laittomat lasit..polaroidut..

hitto että oli hyvät ja hienot,mutta katsastus onnistui vain pilvisellä säällä..
ne oli ympäri auton,ei hyttiin paljoa nähnyt kun oli auringonpaiste.
mahtavat kyllä maksaa jonkun verran...
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Ei saa pakuksi. 100 on eri asia kokonaan. Nyky lainsäädännöllä ei ole mahdollista tai siis kannattavaa muuttaa mitää pakuksi. Maksat täysin samat verot ja vakuutukset yms. Viime vuoden puolella ketkä katsastutti autonsa pakuksi yleensä dieselit tai avl:vin takia niin ovat monetkin muuttaneet takaisin henkilö autoksi.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Sillä lailla.... aika tylsä tommonen tummennus kielto...
Vai sillä lailla... kai se on sit vaan 19% peilikalvoo kaikkiin, ja sit revitään kun pysäyttää.... ei vaan, paras jättää laittamatta..
Vai sillä lailla... kai se on sit vaan 19% peilikalvoo kaikkiin, ja sit revitään kun pysäyttää.... ei vaan, paras jättää laittamatta..
Sattuko olemaan rs-esco? hopean värinen? yksi semmoinen oli todella häröillä laseilla liikenteessä jokunen aika sitten...Janzamar
kaverillakin oli escortissa laittomat lasit..polaroidut..
Osaamattomat valittaa
Viittasin lähinnä tuohon, ja p100 ei taida liittyä sierraan muuten kuin näkönsä puolesta (siis katsastuksen kannalta) eikä heti tule mieleen että sierraa olisi ollut pakuna muussa muodossaBootsi kirjoitti: ?? hyvin perusteltu??![]()
![]()
Kyllä saa jos kyseistä autoa on tehty pakuna.
Tosiaan välillä tuntuu juttu karkaavan hieman omille raiteilleen