2.0 TDCi S-max talviriesaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mkahelin
Viestit: 29
Liittynyt: 18 Maalis 2008 08:18

2.0 TDCi S-max talviriesaa

Viesti Kirjoittaja mkahelin »

Otsikon mukainen vm 2006 kulkine temputteli vähän lapin kovissa pakkasissa. Auto reippaassa 25 asteen pakkasessa pitkän pätkän lohkossa kiinni, jonka jälkeen käynnistyminen olki aika nahkeeta. Kolme kertaa sai vetää startin tappiin (aikarajoitus) ja vasta neljännellä jäi kehnosti käymään. tämä tuntuu muutenkin lähtevän piuhan päästä huonimmin käyntiin kuin täysin kylmänä. Moottorinohjaus menee ilmeisesti lämpimästä motista hämilleen eikä hehkuta / rikasta tarpeeksi kun kone riipoo pakkasilmaa sisuksiinsa. Onkohan tähän olemassa softapäivytstä jonka perään voisi huollossa kysellä. Samalla reissulla syttyi sitten moottorinohjauksen vikavalo kone kävi ehkä vähän tehottomana niillä pikkuajoilla mitä sen päivän aikana tuli tehtyä. Valo sammahti kuitenkin seuraavana päivänä eikä ole sen jälkeen itsestään ilmoitellut. Kaveri väitti että joissakin esim liian alhainen akkujännite saisi tuota aikaan, hopan käyttöohjekirjassa sanotaan vaan että huoltoon ja äkkiä. Onko kokemusta / tietoa. Tehdasasenteinen polttoainelämmitin lopetti kans kukkumisen jo syksyllä ekoilla kovilla pakkasilla. Olen tuostakin kuullut juttuja että liian matala akkujännite jättää siihen vikakoodin päälle joka korjaantuisi nollauksella. LKämpöä näillä pakkasilla olisi tarvinnut kun tuo kone ei jaksa läämetä ainakaan taajama-ajossa niin että viisari yli 60 nousisi, likeö normaalia sekään vaiko teermarivika, maantieajossa ei ole ongelmaa lämpöä riittää. Ohjaustehostimen pumppu pitää kans kovalla pakkasella aika kovaa moukunaa, lämpimällä on hiljaa, ominaisuus vai vika ??

No nämä jutut selviää tietysti seuraavassa huollossa olis vaan mukava vähän arvella miten isosta riesasta näissä on kyse.