Ford Focus 1.8 Td vm99 kytkin polkimen muovinen tappi
Ford Focus 1.8 Td vm99 kytkin polkimen muovinen tappi
Napsahti focuksesta kytkinpolkimessa oleva muovinen "sauva poikki" onko isokin töinen vaihtaa? Näkyy menevän sellaisen muovisen rasian sisään missä vissiin on sitten varsinainen vaijeri. Kellään tietoa kyseisestä osan vaihdosta??
Ford Focus 1999 Td Farmari ghia
Re: Ford Focus 1.8 Td vm99 kytkin polkimen muovinen tappi
Oliskohan toi muovinen sauva, sama kuin kytkimen poljinsylinterin männänvarsi. Siis kyseessä pitäisi olla hydraulinen kytkimen käyttö.Focusman kirjoitti:Napsahti focuksesta kytkinpolkimessa oleva muovinen "sauva poikki" onko isokin töinen vaihtaa? Näkyy menevän sellaisen muovisen rasian sisään missä vissiin on sitten varsinainen vaijeri. Kellään tietoa kyseisestä osan vaihdosta??
Jos varsi roikkuu polkimesta päin, niin silloin on koko työsylinterin hankinta edessä (ellei jotain b-osia virittele).
Kytkimen pääsylinteri ikävässä paikkaa asentajan kannalta ja ilmaukset kaupan päälle, muuten vaihto ei varmaan mikä ihmeellinen ole (veikkaus).
j.h
Viimeksi muokannut jpisteh, 10 Loka 2006 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ford Focus 1.8 Td vm99 kytkin polkimen muovinen tappi
Vanha aihe, mutta nyt ajankohtainen. Ostin Perjantaina 5.6.09 Focuksen vm.2000 1.8TCi. Nyt on tullut lätäkkö öljyä joka valuu kytkimen vartta pitkin matolle... Eli mikä on mennyt paskaksi ja onko kova työ vaihtaa vai koitanko jos liike vielä korjaisi tuon? Toistaiseksi kytkin toimii moitteettomasti, mitä nyt poljin on aivan sairaan liukas... 

Re: Ford Focus 1.8 Td vm99 kytkin polkimen muovinen tappi
eilen huomattu vuotava pääsylinteri eli matto märkänä polkimen kohdalta. luurasin tänään taskulampulla, selvä tapaus, eikä näyttänyt olevan mahdottoman pahassa paikassa. laitan uuden osan hinnan kun tiedän..
tuo vaiva kannattaa korjata heti kun ilmenee, kytkin ei toimi oikein jos tuo vuotaa, eli saattaa aiheuttaa ylimääräistä kytkimen kulumista kun ei pelaa kunnolla.
tuo vaiva kannattaa korjata heti kun ilmenee, kytkin ei toimi oikein jos tuo vuotaa, eli saattaa aiheuttaa ylimääräistä kytkimen kulumista kun ei pelaa kunnolla.
Re: Ford Focus 1.8 Td vm99 kytkin polkimen muovinen tappi
uusi kytkimen pääsylinteri ~100eur merkkiliikkeessä.
Re: Ford Focus 1.8 Td vm99 kytkin polkimen muovinen tappi
Joo 100€ paikkeilla oli osa. Työ siihen päälle ni olis ollu aika kallis, mut sain takuuseen silloin kesällä. Ja nesteet tuli vaihdettua jarruihin/kytkimeen samalla.
Re: Ford Focus 1.8 Td vm99 kytkin polkimen muovinen tappi
vaihdoin juuri äsken Focukseeni tuon kytkimen pääsylinterin. toimintakertomus:
Kojelaudan alaosa kuskin puolelta irti 4-5 ruuvilla ja OBD töpseli irti siitä kilpsillä. Sylinteri on poljinpaketissa kiinni kahdella 10mm kannalla olevalla ruuvilla sivulta päin, ne saa esim räikkälenkillä helposti auki. lisäksi kiinnityksessa oli yksi sokka joka piti irrottaa.
Konehuoneen puolelta pitää irrotella akku, akkuteline, ilmanpuhdistin koteloineen ja sen pohjaan tuleva imuletku. lisäksi sulakepesä pitää irrottaa kiinnikkeistään ja kääntää sivuun (yksi 7mm kantainen ruuvi ja kaksi pikaklipsiä, helppo juttu). Nyt näkyy kytkinsylinterin liittimet tuliseinää vasten sekä kytkimen ilmausruuvi vaihteiston päällä lähellä moottoria, kone/lootapaketin etureunalla, tähän sopii 11mm avain. puhaltelin paineilmalla liittimien ympäristön, puhtaaksi ja avasin sokat pitkävartisella piikillä. ylempi putki lähti nyppäämällä, alempaan ei saanut kunnon otetta. avasin vielä liittimien välissä näkyvän 8mm kannalla olevan pultin vaikken tiennyt onko se tarpeen. nyt takaisin jalkatilan puolelle jossa irrotin männänvarren polkimesta ja nyppäsin sylinterin pois, kiinni jäänyt letku irtaantui samalla vaivalla.
kasaus päinvastaisessa järjestyksessä, eniten ahdisti uuden sylinterin saaminen oikealle paikalleen. kytkin ilmataan samalla tavoin kun jarrutkin. HUOM! jos/kun autossasi on ABS-jarrut, käytä DOT5.1 nestettä eikä nelosta! (ja sitä ei tämän maan 24h huoltoasemilta saa kun tavarakauppias ei kai oo kai hoksannu niille tyrkyttää myyntiin muuta kun perus DOT4:sta...) vasta ilmauksen jälkeen kannattaa kasata konehuoneen puoli kuntoon.
ja kun sitä jarrunestettä kuitenkin johonkin roiskuu on se syytä pestä huolella pois heti ettei ruostuta..
Kojelaudan alaosa kuskin puolelta irti 4-5 ruuvilla ja OBD töpseli irti siitä kilpsillä. Sylinteri on poljinpaketissa kiinni kahdella 10mm kannalla olevalla ruuvilla sivulta päin, ne saa esim räikkälenkillä helposti auki. lisäksi kiinnityksessa oli yksi sokka joka piti irrottaa.
Konehuoneen puolelta pitää irrotella akku, akkuteline, ilmanpuhdistin koteloineen ja sen pohjaan tuleva imuletku. lisäksi sulakepesä pitää irrottaa kiinnikkeistään ja kääntää sivuun (yksi 7mm kantainen ruuvi ja kaksi pikaklipsiä, helppo juttu). Nyt näkyy kytkinsylinterin liittimet tuliseinää vasten sekä kytkimen ilmausruuvi vaihteiston päällä lähellä moottoria, kone/lootapaketin etureunalla, tähän sopii 11mm avain. puhaltelin paineilmalla liittimien ympäristön, puhtaaksi ja avasin sokat pitkävartisella piikillä. ylempi putki lähti nyppäämällä, alempaan ei saanut kunnon otetta. avasin vielä liittimien välissä näkyvän 8mm kannalla olevan pultin vaikken tiennyt onko se tarpeen. nyt takaisin jalkatilan puolelle jossa irrotin männänvarren polkimesta ja nyppäsin sylinterin pois, kiinni jäänyt letku irtaantui samalla vaivalla.
kasaus päinvastaisessa järjestyksessä, eniten ahdisti uuden sylinterin saaminen oikealle paikalleen. kytkin ilmataan samalla tavoin kun jarrutkin. HUOM! jos/kun autossasi on ABS-jarrut, käytä DOT5.1 nestettä eikä nelosta! (ja sitä ei tämän maan 24h huoltoasemilta saa kun tavarakauppias ei kai oo kai hoksannu niille tyrkyttää myyntiin muuta kun perus DOT4:sta...) vasta ilmauksen jälkeen kannattaa kasata konehuoneen puoli kuntoon.
ja kun sitä jarrunestettä kuitenkin johonkin roiskuu on se syytä pestä huolella pois heti ettei ruostuta..
Re: Ford Focus 1.8 Td vm99 kytkin polkimen muovinen tappi
Meneekö noista focus malleista nuo tapit kuin kovalla syötöllä . tarkoitan kestääkö kovalla pakkasella polkaista kunnolla pohjaan vai??
ihan sen takia kysyn ku harkitten ostoa mutta jos kytkin ei oo kestävä niin parein unohtaa

ihan sen takia kysyn ku harkitten ostoa mutta jos kytkin ei oo kestävä niin parein unohtaa


Re: Ford Focus 1.8 Td vm99 kytkin polkimen muovinen tappi
Moro.
Ittellä alkoi kytkin luistaa 252tkm kohalla.. Kyseessä on farmari TDDi focus.
Samalla huomasin et nestettä tulvii sisälle..
Kysymys kuuluukin et jos vaihdan kytkinpääsylinterin niin pitääkö samalla vaihtaa kytin? Kun on päässyt vähän luistaa..
Mätönetissä näkyi olevan osat
Kytkinpääsylinteri - 120e
Painelaakeri + työsylinteri - 89e
Kytkin - 150e
Laatikon öljyt - 15e/l
Jarruneste - 5e (DOT 5)
Ittellä alkoi kytkin luistaa 252tkm kohalla.. Kyseessä on farmari TDDi focus.
Samalla huomasin et nestettä tulvii sisälle..
Kysymys kuuluukin et jos vaihdan kytkinpääsylinterin niin pitääkö samalla vaihtaa kytin? Kun on päässyt vähän luistaa..
Mätönetissä näkyi olevan osat
Kytkinpääsylinteri - 120e
Painelaakeri + työsylinteri - 89e
Kytkin - 150e
Laatikon öljyt - 15e/l
Jarruneste - 5e (DOT 5)