Mondeon 1.8td vm 1999 tyhjäkäynti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Rami Tiikkaja

Mondeon 1.8td vm 1999 tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Rami Tiikkaja »

Eräänä aamuna mondeo alkoi käydä tyhjäkäyntiä heikonlaisesti. Kierrokset on vähän päälle 500 rpm ja tärisyttelee aikalailla. Kun kone lämpenee jonkin verran tyhjäkäynti paranee. Nousee silloin noin 800 rpm kohdille ja käy tasaisesti. Muuten kaikki pelaa normaalisti.. löpöä menee sopivasti.. ei nyi ym. Mistähän kattelisi vikaa?
KARVANAAMA

Re: Mondeon 1.8td vm 1999 tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja KARVANAAMA »

Mulla on vuotta vanhemmassa samaa vikaa mutta kun se ei oo käyttöä haitannu niin en ole asialle tehnyt mitään... Epäily olisi ilmavuoto polttoaine järjestelmässä koska minulla oire tuli polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen...
Tällä hetkellä ollut 9 Fordia...
MONTAKO TAIVASPAIKKAA MULLA ON ?
fordmies

Re: Mondeon 1.8td vm 1999 tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja fordmies »

Nostetaas vanhaa viestiketjua, mulla -99 td mondeo rupesi tekemään samalla lailla. Vika ilmeni kun auto seisoi muutaman tunnin ja kun käynnistin niin kierrokset jäi n. +500, kun lämpiää niin tyhjäkäyntikierrokset nousee. Tätä ennen toimi normaalisti. Muuta vikaa autossa ei ole, vetää ihan normaalisti ja ei kuluta polttoainetta normaalia enempää. Mistä lähtä etsimään vikaa? Onko sen akun alla olevan jutun mistä tulee se vaijeri pumpulle tarkoitus nostaa kylmänä kierroksia?
Vastaa Viestiin