Ostin tammikuun alussa 13000km ajetun 2005/05 Mondeon ja ihmetystä on tuottanut seuraavat äänet:
1. kovaa pauketta konetta käynnistäessä ja tilanteissa jossa kone heiluu.
Tämän aiheutti moottoritilassa oleva putki joka paukutti iskarikoteloa vasten ja korjattiin kiinnittämällä putki nippusiteellä toiseen.
2. Etupäästä kuuluu kolinaa esim. ajettaessa hiljaa epätasaisella pinnalla kuten lumisella/jäisellä pihalla.
Tätä yritetty korjata tällä viikolla korjaamalla ohjaustangon jotain välystä. Varmaa tilanteen korjaantumista en vielä osaa sanoa.
3. Vaihdelaatikko ujeltaa 5. vaihteella 80-110 km/h alueella.
Huoltonevuvoja väitti normaaliksi ominaisuudeksi.
4. Moottorin ääni on ihmeen pörisevää. Kun kaasuttaa vapaalla ja kierrokset laskee kuuluu normaalia kovempaa pörinää. Tämä tulee ihan ajettaessakin kun vaihe päällä kierrokset laskee. Minusta tuntuu että ääni tulee moottoritilasta kun kävin siellä kurkkimassa ja kaasuttelin autoa. Moottorin takana on jokin 20cm pitkä iso putki joka tulee pakosarjan alapuolelta. Luulen paikallistaneeni äänen siihen mutta en ole täysin varma. Ääni ei ole rikkinäisen pakoputken tasoa vaan vain väillä normaalin käyntiäänen ylittävää.
Onko muilla Mondeo -01-> omistajilla ollut samanlaisia ongelmia ja onko näihin löytynyt syytä?
Mondeo -04 ääniongelmia
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:14
Jeps.
Kohta 2. Sama vika ja korjaantui juuri tuolla "hammastangon säädöllä".
Kohta 3. Kyllä olin kuulevani itsekin tuota ulinaa, nyt kun vaihdoin kesäkumit alle. Hiljenee, kun vauhtia laskee 100 alaspäin ja loppuu 80:ssä.
Kohta 4. Kyllä se minustakin tuntuu "pörähtävän" samassa tilanteessa. Varsinkin, kun putki ei ole ehtinyt lämmitä. Omalla kohdalla se ei tunnu häiritsevältä.
Kohta 2 työllisti kovasti. Vioin tuota samaa asiaa pitkään ja huollossa yritettiin vikaa paikallistaa. Vahdettiin koiranluuta, josta ei apua. Huolto ei tuntunut löytävän vikaa. Vein autotohtorille ja etupäätä revittiin kahden inssin voimin, eikä vikaa nivelissä ja iskareissa. Vein auton merkkihuoltoon takaisin. Nyt huoltopäällikkö hoksasi tuon hammastanko jutun ja se säädettiin. Kolinat loppui siihen.
Niin, ja omani on siis vm -02.
Kohta 2. Sama vika ja korjaantui juuri tuolla "hammastangon säädöllä".
Kohta 3. Kyllä olin kuulevani itsekin tuota ulinaa, nyt kun vaihdoin kesäkumit alle. Hiljenee, kun vauhtia laskee 100 alaspäin ja loppuu 80:ssä.
Kohta 4. Kyllä se minustakin tuntuu "pörähtävän" samassa tilanteessa. Varsinkin, kun putki ei ole ehtinyt lämmitä. Omalla kohdalla se ei tunnu häiritsevältä.
Kohta 2 työllisti kovasti. Vioin tuota samaa asiaa pitkään ja huollossa yritettiin vikaa paikallistaa. Vahdettiin koiranluuta, josta ei apua. Huolto ei tuntunut löytävän vikaa. Vein autotohtorille ja etupäätä revittiin kahden inssin voimin, eikä vikaa nivelissä ja iskareissa. Vein auton merkkihuoltoon takaisin. Nyt huoltopäällikkö hoksasi tuon hammastanko jutun ja se säädettiin. Kolinat loppui siihen.
Niin, ja omani on siis vm -02.
Kohtaan 2.
Jotain silikonirasvaa kertoivat laittavansan ohjaustankoon. Eli ongalma heidän puolesta näytti olevan ratin syvyyssäädön kanssa jossa tätä kohtaan tiivistettiin jollain tavalla ja sinne lisäämällä "silikoonivaseliinia".
Meinasin tänään pysäytäään erään isän joka oli naapuritalosta lapiaan hoidosta hakemassa jotta voisi verrata kohdan 4 pörinöitä mutta en kehdannut.
Jotain silikonirasvaa kertoivat laittavansan ohjaustankoon. Eli ongalma heidän puolesta näytti olevan ratin syvyyssäädön kanssa jossa tätä kohtaan tiivistettiin jollain tavalla ja sinne lisäämällä "silikoonivaseliinia".
Meinasin tänään pysäytäään erään isän joka oli naapuritalosta lapiaan hoidosta hakemassa jotta voisi verrata kohdan 4 pörinöitä mutta en kehdannut.