Type-9

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
klasu78
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Syys 2007 20:13
Paikkakunta: Säkylä

Type-9

Viesti Kirjoittaja klasu78 »

Onks 2.0 koneen peräs sama type-9 ko kutosessa??

Meinaan vaan et sopiiko tuon nelipyttysen laatikko kuutosen jatkeeks, jos siihen vaan vaihtaa kytkinkopan, vai onko jotakin muuta eroa?? Entäs toi dieselin laatikko??

Onks nois kaikis sama kytkinakselin silmälaakerin halkaisia? Ja onks kytkinlevyis samanlainen rihloitus??
Koko pettää joskus.
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: Type-9

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Ainaki ennen on sopinu mut sitä ei muista enää että oliko niitä levyjä useammala poori luvula!
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Re: Type-9

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Diesel Sierran/Granadan laatikko käy,kun
tosiaan vaihtaa sen kytkinkopan.

Neloskoneesta ei käy,muuten kuin
kytkinakselia jatkamalla,se kun on
kutoseen liian lyhyt.

Kutosissa myös esiintyy 13 tai 15 mm
silmälaakeria,dieselin laatikossa se on 15 mm.

Scorpion nelosen levy oli
ainakin samalla poorilla
kun dieselin 9:ssä.
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: Type-9

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Sen kytkin akselin voi kyllä vaihtaa nelos koneen lodjuun!
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Re: Type-9

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Kyllä kaikki tietenkin rakennettavissa on.

Katsoo vaan ettei yritä sekoittaa 5v/4v akseleita,
ne ei käy yksiin.

Eri asia on,mikä olisi pointti ottaa
kutosen tai dieselin laatikosta
akseli,jos sen laatikon vois
asentaa paikalle suoraankin... :)

Jatkoholkkia sen sijaan ovat
jotkut käyttäneet ko.tapauksessa.

Ps.kytkinvipu on myös sitten
erinlainen nelosessa ja kutosessa.
klasu78
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Syys 2007 20:13
Paikkakunta: Säkylä

Re: Type-9

Viesti Kirjoittaja klasu78 »

Ok. Tämä valkaisi jo paljon asiaa.
Mulla 2.0 automaatti granu ja oon ajatellu siihen heittää 2.8 koneen ja 5-vaihteisen laatikon.
mulla on ennestään 4-vaihteinen kuutosen laatikko, ni siitä saan sit sopivasti kytkinkopan ja sen käpälän kytkimeen, kunhan saan hommattua laatikon ja ilmat lämpiää tekniikanvaihtoa ystävällisemmäksi.

Kiitos vastauksista!
Koko pettää joskus.
Vastaa Viestiin