k-a tunnistin sierra 87

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
sierrafun
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Helmi 2010 19:55

k-a tunnistin sierra 87

Viesti Kirjoittaja sierrafun »

Onko se kampiakselin tunnistin kuskin puolella öljy tikun vieressä?
siihen tulee yksi ainut johto joka oli todella löysällä?
duckworth
Viestit: 4064
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: k-a tunnistin sierra 87

Viesti Kirjoittaja duckworth »

sierrafun kirjoitti:Onko se kampiakselin tunnistin kuskin puolella öljy tikun vieressä?
siihen tulee yksi ainut johto joka oli todella löysällä?
Tuo johto on öljykellon/öljynpaineanturin. Varsinaista kampiakselintunnistinta ruisku oharissa ei edes ole, vaan kammenkulma tieto ECUlle saadaan virranjakajan Hall-anturilta.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
sierrafun
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Helmi 2010 19:55

Re: k-a tunnistin sierra 87

Viesti Kirjoittaja sierrafun »

duckworth kirjoitti: Tuo johto on öljykellon/öljynpaineanturin. Varsinaista kampiakselintunnistinta ruisku oharissa ei edes ole, vaan kammenkulma tieto ECUlle saadaan virranjakajan Hall-anturilta.

minkä lainen se hall anturi sitte on ? ja voiko se olla vikana ku kipinä hävii ?
duckworth
Viestit: 4064
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: k-a tunnistin sierra 87

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Voi se toki olla viallinen, mutta kannattaa tutkia jakajan kyljessä oleva sytytysmoduuli. Niitä saa ihan uutenakin ---------> http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-8042

Tuossa kuva Fordin TFI- jakajan sisuskaluista -> http://arrc.epnet.com/autoapp/8967/chil ... 82g02L.gif

En mene takuuseen saako itse Hall-anturia uutena, vai pitääkö etsiä käytetty Motocraftin jakaja..
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
sierrafun
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Helmi 2010 19:55

Re: k-a tunnistin sierra 87

Viesti Kirjoittaja sierrafun »

ei sitä anturii oo ainakaan virranjakajan kylessä eli missä se olla? :cry:
sierrafun
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Helmi 2010 19:55

Re: k-a tunnistin sierra 87

Viesti Kirjoittaja sierrafun »

no nyt se lähti käymään ja käviki nätisti va rupes katkoo ja ku kaassuu runkkasi ni pysy käynnissä va tyhjäkäynnillä sammu ja ei tuu kipinää ku parin tunnin päästä?
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: k-a tunnistin sierra 87

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

Joko olet kaikki alipaineletkut läpi käynyt?
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: k-a tunnistin sierra 87

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

Ja vielä alfamerin "raamattu" kertoo seuraavaa: Sytytys- tai polttoainejärjestelmän vika, palaneet venttiilit, kuluneet männänrenkaat tai kulunut virranjakajan kansi. Tosin oma epäilykseni olisi että sytkä ei saa ennakkoa jolloin juuri käy katkonaisesti ja kaasua "pumppaamalla" saa pidettyä käynnissä tosin niin että katkoo ja yrittää sammua. Jos kyseessä olisi kaasariversio niin neuvoisin tarkistamaan imusarjan alta virranjakajan kyljessä olevaan kelloon tulevan alipaineletkun. Mutta kun kyseessä on ruiskuversio niin hommaa taitaa hoidella jo erillinen yksikkö. Kertokaa toki viisammat OHC Ruiskutiejät miten asia on?
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
sierrafun
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Helmi 2010 19:55

Re: k-a tunnistin sierra 87

Viesti Kirjoittaja sierrafun »

Soundsystem kirjoitti:Ja vielä alfamerin "raamattu" kertoo seuraavaa: Sytytys- tai polttoainejärjestelmän vika, palaneet venttiilit, kuluneet männänrenkaat tai kulunut virranjakajan kansi. Tosin oma epäilykseni olisi että sytkä ei saa ennakkoa jolloin juuri käy katkonaisesti ja kaasua "pumppaamalla" saa pidettyä käynnissä tosin niin että katkoo ja yrittää sammua. Jos kyseessä olisi kaasariversio niin neuvoisin tarkistamaan imusarjan alta virranjakajan kyljessä olevaan kelloon tulevan alipaineletkun. Mutta kun kyseessä on ruiskuversio niin hommaa taitaa hoidella jo erillinen yksikkö. Kertokaa toki viisammat OHC Ruiskutiejät miten asia on?

nii mutta siihen on vaihettu virranjakajan kansi!
Ja se toimii noin 10 min normaalisti ja sitte rupee katkomaan ja taas noin kymmenen minsaa toimii ja taas katkoo sit jos antaa sammuu kipinä hävii
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: k-a tunnistin sierra 87

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

Joten siis kuten sanottu se menee sytkänpuolelle. Ja tarkemmin kuten aikaisemmin sanottu siihen Hall- anturiin sen homma kun on pätkiä maata ja antaa infoa sytytyksestä. Tietys yksi mahdollisuus on myöskin ohjausboksi joka lämmetessään menee oikosulkuun ja antaa väärää informaatiota. Tuo tosin taisi olla enemmänkin Xr3i:n tyyppivika mutta hyvin mahdollista myös vanhemmissa sierran ruiskuissa. Kytkentäkaaviosta vielä tarkistin eli virta kulkee akku, virtalukko, sytytyspuola, virranjakaja, Hall- Anturi -> Keskusyksikkö. Joten siinä oikeastaan komponentit jotka voivat vaikuttaa tuohon kipinän katoamiseen. Ja jos kerran virranjakaja on jo kunnostettu eli kansi ja pyörijä uusia niin sen voi poistaa tuosta yhtälöstä. Ja kun se kerran on jo tehty niin varmasti myös johdot ja tulpat on kunnossa. Joten jäljelle jää enää virtalukko joka harvemmin tekee tuollaista vikaa se on yleensä kerrasta poikki. Sytytyspuola joka lämmetessään saattaa vanhana helposti pimetä juuri kuvailemallasi tavalla. Hall- Anturi joka myöskin yleensä hävittää kipinän kerrasta ja sitten on tuo keskusyksikkö joka myöskin saattaa toimia kuvaillulla tavalla.
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
sierrafun
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Helmi 2010 19:55

Re: k-a tunnistin sierra 87

Viesti Kirjoittaja sierrafun »

ok pitääpä tukia asiaa
Vastaa Viestiin