Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Escortissa leimalla tuli valitusta hammastankojen välyksellisyydestä... mistä johtuu tuo välyksellisyys? onko jotain helppoa kikkaa vai pitääkö vaihtaa koko uudet hammastangot kun käsittääkseni se on aika hurja projekti. ja auttaako uudet tangot vai pysyykö väljyys siellä? vai ???
jos jollain on kokemuksia kyseisestä projektista niin neuvoja otetaan vastaan kellon ympäri.
no yksinpuheluksi mennyt... mutta joo alatukivarsi vaihdettu uuteen ja ohjauksessa ei tunnu enää olevan väljää... voisiko siis tämä katsastus miehen huomaama väljyys johtua todella väljästä alapallonivelestä?
larpake kirjoitti:voisiko siis tämä katsastus miehen huomaama väljyys johtua todella väljästä alapallonivelestä?
Sanoisin, että kyseessä on todella epäpätevä katsastusmies, jos ei osaa alapallonivelen väljyyttä paikallistaa. Mutta jos kerran väljyyttä ei enää tunnu missään (ja vaihdettu alapallonivel oli väljä) niin eiköhän se sitten sillä tullut kuntoon. Asiahan selviää kun viet auton uusintaan. Kannattaa samalla antaa palautetta virheellisestä korjauskehotuksesta, jos vika olikin tosiaan alapallonivelessä. Ja jos ei ollut niin sitten kannattaa mennä itsekin auton alle katsomaan mitä vikaa siinä hammastangossa oikein on ja miten se ilmenee.
Ja jos tosiaan joutuu siihen arbeettiin että hammastanko sitten tarvii vaihtaa niin melkein kannattaa metsästää purkaamolta koko häkkyrä kelkkoineen ja vaihtaa kelkkoineen päivineen. Tyyliin: Raidetankojen päät irti, 4 kelkkaa kannattelevaa pulttia irti, ja nivelakselin kiinnitys irti (jonka kohta, kulma ja päiden pituus kannattaa merkitä ja verrata molempia vierekkäin että kulmat ja pituus pysyy edes suunnilleen samana) Sitten uuden asennus päinvastaisessa järjestyksessä, käynti kulmapukissa ja valmis. Tosin tämä on siis tekstinä yksinkertaisemman oloista kuin oikeasti onkaan. Mutta tärkeintä on muistaa se akselin asento niin se ei ole mitään aivan mahdotonta.
juu kiitos neuvoista. no hammastanko ainaki tulee joka tapauksessa revittyä alas kun suojakumi on pettänyt ja siitä tuli leimalla sanomista että samapa tuo sitten jos vaihtaa tilalle ihan kokonaan uuden.. 115 euroa pyysivät motonetissä ja ad-varaosassa mukaan tulee kuulemma suojakumit ja raidetankojen päät ynnä muut kilkkeet. joten uusikaan ei tosin ole hinnalla pilattu ja kulmat lupasi sukulais mies vianorilla laittaa edulliseen hintaan.
no eipä ollut kallis, omassa mk5:ssakin on vähän väljyyttä samassa paikassa mutta rutinaa ei ole vielä tullut. mä ainaki kirkuisin jos noin halvalla saisin koko roskan.