Moi
Kuka tietää mistä saa scorppari 86 nopeusmittarin anturin?
Onkohan hanlkala vaihtaa?
Tapsa
Scorpio 86 nopeusmittarin anturi
Re: Scorpio 86 nopeusmittarin anturi
Fordilta saa... on vaan aika suolanen hinta...
Eikä ole hankala vaihtaa...
Ite oon vaihtanut vähän aikaa sitten...
fordilla oli jotaan 110e luokkaa.
Edit: Nii ja tarvike osana sitä ei taida saada
Eikä ole hankala vaihtaa...

fordilla oli jotaan 110e luokkaa.

Edit: Nii ja tarvike osana sitä ei taida saada
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
mihinkäs asentoon viisari jäi? mulla -97 scorpio neula näyttää suoraan alaspäin. jos ollu sama juttu niin uskaltaa tilata anturin.
Joko sulta puuttuu se rajoitintappi siitä 0:n kohdalta, tai viisari on kiertänyt sieltä 260km/h puolelta ja jäänyt alaspäin. Esimerkiksi mittariston irroituksen ja väärinpäin säilytyksen seurauksena. Tai sitten VSS signaali katkennut ajaessasi yli 130km/h, jolloin neula lähtenyt valumaan myötäpäivään.soi 6 kirjoitti:mihinkäs asentoon viisari jäi? mulla -97 scorpio neula näyttää suoraan alaspäin. jos ollu sama juttu niin uskaltaa tilata anturin.
Mun mielestä, neulan pitäs SILTI joka tapauksessa liikkua testivaiheessa nollaan jos nopeusanturi toimii. Mitäs tapahtuu kun irroitat akunkengät ja laitat takaisin, ja sitten laitat sytytysvirrat/käynnistät auton. Jos neula ei tee edestakasliikettä, eli "self testiä". niin varmaankin vika on mittaristossa. En kuitenkaan varmaksi sano, ja onhan anturin uusiminen huomattavasti helpompi juttu.
Onko sulla vakionopeudensäädintä? Jos se toimii, nopeusanturi toimii.
Entäs ajotietokonetta? Ajaessasi, paina trippimittarin nappia 10s, kunnes kuulet piip, sitten selaa sitä nappia painamalla ja katso löydätkö siitä "Valikosta" lukemaa joka vastaa auton nopeutta. Jos se löytyy ja näet ajonopeutesi (yksikköä ei näy mutta se on KM/H), niin nopeusanturi toimii.
Ja automaattivaihteisto? nelosvaihde ei toimi ilman VSS-anturin signaalia.
Tuo mittaristo on sitten suht helppo irroittaa (rattia sääädöistään vähän alaspäin+ulospäin, ja se muovikehys pois kojiksesta, loppu onkin helppoa) , ja vielä purkaa osiin, joten no panic! Pienikokoisia torx-avaimia tarvitaan mittariston kanssa. Itse olen tuon irroittamisen tehnyt pariin kertaan.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta