Mondeo 01 kitisee rattia käännettäessä

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Tee-seitseFocusmies
Viestit: 182
Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38

Mondeo 01 kitisee rattia käännettäessä

Viesti Kirjoittaja Tee-seitseFocusmies »

Mulla mondeo 01 farkku kitisee rattia käännettäessä. Kitinää esiintyy yleensä enemmän silloin, kun autolla on ajettu, eli kylmänä on hiljainen. Kitinä kuulostaa samalta kun jos joku vaikka pesee ikkunoita ja vetää kumilastalla ikkunaa kuivaksi. Kitinä kuuluu lähinnä parkkipaikkanopeuksissa, eli ei ole kovin voimakasta. Kitinä kuuluu ihan pienestäkin liikkeestä, vaikka rattia liikuttaisi ihan vähän edestakaisin luokkaa niin että ratin ulkokehä liikkuu pari senttiä edestakaisin. Ohjaus toimii muuten täydellisesti eikä mitään kolinoita esiinny.

Volvofoorumilla sanoivat kitinän tulevan jostain ohjausakselin kumitiivisteestä, eli se olisi heillä enemmänkin "ominaisuus" kuin vika. Onkos muilla kokemuksia kitinöistä?
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Billie
Viestit: 457
Liittynyt: 16 Helmi 2009 19:24

Re: Mondeo 01 kitisee rattia käännettäessä

Viesti Kirjoittaja Billie »

kuuluuko nitinä kenties itse ratista? että jos se ratti vaikka hankaa siihen ohjauspylvään muoveihin...rasvaa vaan väliin.
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
Tee-seitseFocusmies
Viestit: 182
Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38

Re: Mondeo 01 kitisee rattia käännettäessä

Viesti Kirjoittaja Tee-seitseFocusmies »

Väliaikatietona sellasta että kitinät loppui ilmeisesti pakkasten alettua. Nyt ei ainakaan kuulu mitään (pakkasta ulkona reippaasti), vaikka en ole mitään asialle tehny. Ilmeisesti joku ratin tiivistekumi hinkannut. Pakkaset sitten kovettanu ja lumi kosteuttanu sopivasti niin ei nyt kitise. Epäilenpä että kitinä tekee comebackin keväällä. Toisaalta vakavat vaivat ei yleensä häviä itsekseen. Enpä taida toistaseksi siitä huolestua.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Vastaa Viestiin